1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505640 inlägg · 4102 ämnen

Dan Hinote klar för MODO!

« · 504710 · » Till forumet

Sv: Dan Hinote klar för MODO!
ria-ra:

Tja. Du får ju iofs bråka med en Älandsbrofjortis om honom, men det kanske inte gör dig något? Lycka till med klograbbandet, förresten.

Poffa:

Men herregud, hon BOR väl ändå i Sollefteå?
Kommentera

knaskamilla:
nej, jag träffar honom för sällan. men nästa gång jag ser honom då jäklar ska jag grabba klorna i honom! å ja släpper allllllldriiiiig!
å blir det ingen nästa gång då får jag väl ta snyggjanne efter dig då...
Kommentera

knaskamilla:

Sollebo? Kom vi (Lumber Jack) inte fram till att det var Ramsele som stod skrivet i ria-ra:s panna?
Kommentera

ria-ra:

Det är okej, du är ju Sollebo. Man kan inte kräva alltför mycket av en sådan. På tal om det - hur går det med din blivande make? Har du kommit någonvart? ;)
Kommentera

Poffa: Hur mycket som helst... kustta***re ;-)
Kommentera

Poffa:
tjoho! jag fattar! ;o)))
poletten trillade ner, tjugofemöringen med.
Kommentera

ria-ra:

Är 2005 ett skottår? Det har ju inte ens varit mycket snö att skotta...
Kommentera

knaskamilla:
får jag inte? varför då?
Kommentera

ria-ra:

Jag har hört att en tjej ur fjortisklacken vill ha honom, så hon kan få honom. Det är väl inte bara utseendet som räknas, va?

Hur går det förresten med din blivande make? Du får ju inte fria längre...
Kommentera

knaskamilla:
så du skiter i snyggjanne nu då?
Kommentera

ria-ra:

Jag tar honom med hans kontoutdrag osett, då. Det jag sett är jag nöjd med... ;)
Kommentera

knaskamilla:
då är det ju redan försent då. du har ju redan sett honom. ;o))
Kommentera

TIKbiff:

Äsch då, det skiter jag i. Jag tar honom osedd.
Kommentera

knaskamilla:

Då behöver han kanske bara visa upp ett kontoutdrag då?
;-)
Kommentera

Poffa:

Själv blir jag glad av att läsa saker som att han skulle ha valt att bo i Övik framför Denver om han hade haft familj - lokalpatriotisk som jag är.

(Singel, förresten. Hmm... =))
Kommentera

Poffa: Var det någon som sa osvenskt? Ingen nånannanism här inte.
Kommentera

Frisco:

Härlig artikel om en hockeyarbetare. Snacka om att veta om sin roll och verkligen brinna för att utföra den till hundra procent.
Kommentera

Paddan: Hehe.. är väl troligt det.. eller kanske inte ;-)
Kommentera

Paddan: Så har man tydligen hittat "rätt" plats för Hinote.

"Hinote, med nummer 58 på ryggen, går in i en kedja med Alexander Steen och Magnus Gästrin, en trio som borde bli tung och besvärlig att möta för motståndarna."
Kommentera

Dream Team: Åfan, då betyder det alltså att Hinote också skaffar spegelvisir. Coolt...
Kommentera

Paddan: Misstänker att Dan Hinote har #58 Jens Karlsson, Frölunda som lite av sin ledsagare vad gäller spelstil. Hmm... eller var det tvärtom.. ;-)
Kommentera

Albert Hall: Prova Foppas hemnummer ;-)
Kommentera

Albert Hall: Om jag inte minns helt galet så var det #58 som Hinote skulle ha på matchtröjan. Någon form av hemsnickrat alternativ då ju #13 redan var upptaget.
Kommentera

Poffa: Man kan ju hoppas att någon har talat om för honom att det kan bli avstängningar efter slagsmål här i Sverige. Man vill ju inte gå miste om att se honom live på torsdag...
Kommentera

Poffa:

Ledin spelar alltid. Han är snäll. Numera är det Åkerström som är våran fulaste spelare. Efter att ha dragit på sig ett matchstraff under 20 säsonger och 850 matcher så har han på dom två senaste fått matchstraff i 50 % av matcherna! Dags igen imorron, kanske.

Bara för att jag är så snäll så ska jag specialstudera Hinote imorron och lämna en liten rapport. Kanske han inte kan göra sig helt rättvisa ännu, men en pytteliten fingervisning kan det kanske vara. Vilket nummer kommer han att ha?
Kommentera

Poffa: Wernblom, modell annorlunda, i alla fall.
Kommentera

El Maco: Hahaha, för min del hade du gärna fått lägga upp en bild på Olyckan. Eller var det den reglementesokunnige Herr Larsson du tänkte på?
Kommentera

Poffa: Hinner jag före Paddan med en referens till Ted Åström? Han letar väl på bilder på nätet antar jag.
Kommentera

Lumber Jack:

Klart de kommer infrias. Den här killen är inte en sådan som glider omkring och anser sig vara på semester. Han är här för att som han säger spela ishockey "the crash and bang-style".

Spelar Ledin i Luleå i morgon? I så fall lär väl dessa två ha dragit på sig var sitt matchstraff innan matchen är över. Rejält råkurr i tredje, efter att Hinote manglat nån Fuling i offensivt sarghörn, det är min gissning.
Kommentera

Poffa:

Precis en sån spelartyp som saknats i Modos forwardsuppsättning när nu Werner lämnat och Wennerberg blivit mesig.

Kan han inte få #9 också?
Kommentera

Poffa:

Nu bygger vi upp höga förväntningar som sedan kommer att infrias. Härligt!
Kommentera

Paddan:

Det är också roligt att läsa då han beskriver hur han skall spela.

Har du någon aning om vilka killar du ska spela med borta mot Luleå på tisdag?
– Nej, vi får väl se vad Kent säger. Jag antar att han kommer att använda mig som alla andra tränare, och det är inte som spelfördelare…
– Det finns redan så många spelare här som är skickliga med pucken, svenskar är ju bättre på det än nordamerikaner. Jag får göra det jag är bäst på och det är att spela aggressivt. ”Crash and bang”, helt enkelt.

För mig låter det som att vi fått en Wernblom, modell bättre.
Kommentera

Dessutom har man roat sig med att ta ut MoDos nya "superfemmor"

Superfemma 1:
Markus Näslund
Peter Forsberg
Mattias Weinhandl
Adrian Aucoin
Hans Jonsson

Superfemma 2:
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Dan Hinote
Jesper Damgaard
Mattias Timander

Kommentera

Poffa: Så har då Expressen skrivit en artikel om Hinotes ankomst till Sverige och Övik.

"Och du får dela boende med Foppa igen...
– Ja, jag ska bo hos honom ett tag i alla fall. Han har ju så mycket utrymme i sitt hus att vi kan gå omkring i två veckor utan att träffa på varandra.
– Och det är kanske tur, för han har så många dåliga vanor (skratt).
Exempelvis?
– Jag skulle behöva en hel dag för att lista dem.
Vem tar hand om matlagningen?
– Jag, utan tvekan. Jag är mycket bättre på att laga mat och jag litar inte riktigt på honom på det området. Man vet aldrig vad han kan ställa till med."
Kommentera

Hawerchuk:

Ja, det där började ju likna nåt riktigt bra. Att förstakedjan skall vara intakt är väl solklart.Andra bör väl också vara det, med tanke på att de verkligen sett "snurriga" ut de senaste matcherna.

Tredjekedjan är också fin. Steen får kanske äntligen både utrymme och omgivning för att visa upp vilken spelförståelse och vilket kunnande den pajken har. I fjärde kan man väl i princip sätta vem som helst av de kvarvarande.

Backarna däremot får mig att vilja, ja om inte kräkas, så åtminstone hulka lite grann. Aucoin med Damgaard är för mig perfekt. Aucoin kan det här med både offensivt och defensivt spel, medans Damggard brukar gilla att powerrensa från egen zon.

Hedman med Hasse J känns också bra. Hedman är en bättre back än Enström och bör få spela, medans Enström allt för ofta faller ur ramen. Tredje backpar får då innehålla Timander och Hedin, även om Viklund gärna får ta Timanders plats. Timander kan banne mig inte slå en passning. Enda gången Timander är bra, det är då det skall skickas puckar i knöhöjd eller högre. Men att slå passningar efter isen, nä där är nog till och med Frisco lika bra.
Kommentera

Salle: Intressant lag, men jag vill göra ett par ändringar. Tror på en kedja med en tuff forward vid Näslund så han får utrymme, Hinote perfekt där alltså. Steen kan få visa lite prov på spelsinne. En liten sämre kopia av förstakedjan i Vancouver.

Forwardsuppsättningar:
1: Forsberg - Svartvadet - Weinhandl
2: D. Sedin - H. Sedin - Salomonsson
3: Näslund - Steen - Hinote
4: Wennerberg - Gästrin (Warg) - Lindström

Backpar:
1: Aucoin - Hedman (Viklund, Damgaard)
2: Enström - Jonsson
3: Timander - Hedin

Powerplay:
1: Weinhandl - Forsberg - Hinote
Aucoin - Näslund
2: D. Sedin - H. Sedin - Salomonsson
Enström - Jonsson

Boxplay:
1: Salomonsson - Svartvadet
Enström - Jonsson
2: H. Sedin - D. Sedin
Timander - Hedin
Kommentera

Paddan:  

Jag tycker knappt det går att ha högre lägstanivå än vad Janne Ö har... Samtidigt så är hans högstanivå lägre än de flestas.

Vi fyllosofierade lite på nyår och kom bla fram till detta...
Om man skulle klona ett helt lag med Snygg-Jannar (eller är det Jannisar) så skulle man få ett lag som alltiid skulle prestera till slutspel men aldrig vinna SM-guld.

Kommentera

Salle: För egen del skulle jag nog ändå prioritera Warg före Snygg-Janne. Nog för att Janne går att använda både som back och forward, men jag tycker att det finns en högre lägstanivå hos Warg.
Kommentera

Paddan: Håller med om att Warg har mer skicklighet och framförallt potential men som Janne har spelat hitintills så ser jag hellre honom spela än Warg. Han är nyttigare när vi ändå har så konstruktiva spelare som vi har. Sen skulle Warg kunna dominera och utvecklas i en AS-klubb på ett sätt som inte Janne skulle.

Kommentera

Salle: Nog för att Snygg-Janne gör ett enormt arbete, men nog håller jag ändå Warg för att vara en bättre center än Janne. Fast iofs lär det väl ta ett tag innan Warg är tillbaka i gammal god form.
Kommentera

Paddan: Kändes som jag missat nån när jag gjorde min laguppställning och det var ju rätt. Måste lida av Imperiet-virus eller nåt då jag totalt glömt bort Warg. Han och J. Öberg får slåss om 4: centerpositionen.
Kommentera

Salle: Förstår inte varför man ska flytta på Salle nu när man äntligen verkat hitta en spelare som funkar riktigt bra tillsammans med Sedinarna. Förresten, visst ska väl Warg vara klar för spel till matchen mot Luleå, eller minns jag fel. Var ska han in i sådana fall?
Kommentera

Foldron: Det blir det säkert inte men jag ser ingen ide med att ha kvar en spelare i truppen om inte tillför nånting. När Damgaard, Hedman och Aucoin finns att tillgå så är han 9:e back precis före Jansson. Skicka han till AS om han vill och möjliheten finns.

Hinote och Muir tävlar ju inte precis om samma plats i laget men om inte Hinote platsar så skall han självklart inte vara kvar. Men den risken är liten i mina ögon.

Salle, Macke och Hinote... 3 typiskt offensiva forwards tillsammans. Där tycker jag du är ute och velocipedar.
Steen tillbaka till Twinsen... Dom presterade inget då och kommer nog inte att göra det heller. Då skall Gästrin in där istället då det funkade bra innan Salle tog den platsen.
Kommentera

Salle: Tror du att det blir så mycket billigare för Modo att säga upp kontraktet med Muir än att låta han vara kvar säsongen ut?
Modo får nog betala hela säsongens lön om han skulle bli uppsagd.
Lättare att bli av med Hinote då.
Angående kedjor så tror jag att Hinote kommer att spela med Salomonsson och Näslund, Steen återgår till Sedinarnas kedja
Kommentera

Modoante: Macke och Aucoin väntar tills efter den 14 jan
Kommentera

Salle: instämmer någon som vet när Aucoin kommer hit har inte hört något datum än.
Kommentera

Foldron: Jo men det är ju inte så stor mening på att ha 3 (ordinarie) eller mer i truppen OM man bara kan spela med 2, eller hur.

Så det var nog så modoante menade och de flesta uppfattade det som.
Kommentera

Salle: Ja!
Men nu var det tal om truppen!
Kommentera

Foldron: I truppen ja, men visst är det ett maxantal (2) i laguppställning till match?
Kommentera

« · 504710 · »