Vad är det du säger? Det inger väl både pondus och respekt att vara utrustad med lite kagge (airbag) på äldre dagar. Själv så jobbar jag på för fullt för att komma med i decitonklubben. Efter en trevlig och matglad jul så lär jag ha uppnått mitt mål med råge dessutom kanske.
För alla er som inte känner till vem den häringa tjock-Bulla var och är, så skickar jag med lite intressant lektyr så här natten före slaget om länet.
Ok, här kommer en ny och den får du tolka precis hur du vill:
Jag har det inte som mål iaf, problemet är bara att jag grundar min uppfattning på bilderna ur "Årets Ishockey 1979". En glad och trind "smålänning" som viftar med blomsterbukett efter avancemanget till ES.
Sen så noterar jag intresserat att du kör med slogans från ett marknadskontor i Grängesberg, medan jag själv kör med Nestlé-slogans. En talande skillnad när det gäller ekonomisk och strategisk slagstyrka för de båda Y-lagen.
SMÅLAND: Bara 2? Du glömde fyllematchen också. Som sagt har vi bara en krullhårig fyllhund på läktarna medan väldigt många som kommer i buss från Sundsvall!!!?? verkar ha fylla som hobby 1 och hockey som nummer 47 ungefär. Det är vad man tror i alla fall men ni kanske vill ha det så?
Damn it, här ser man trådrubriken och tänker sig gå in för att läsa lite fint snyftande av det förlorande lagets supportrar. Men vad är det för konstig form av tempus ni använder i ert skrivande egentligen? Laget med Medelpads landskapsvapen som logotyp fick ju byxorna neddragna redan igår, 0-6 på hemmaplan.
Lumber Jack: Blir en liten knepig känsla när man läser Brithéns tankar inför matchen.
Antar att det är skrivet för publicering i morgondagens tidning. "Vi hade bara en lätt träning i går mellan matcherna, en halvtimme till 40 minuter. Sedan nötte vi power play igen, förhoppningsvis med samma goda resultat som senast."
"Jonas Almtorp och Jocke Lindström spelade med ÖSK i Boden i går kväll."
Här är då de tappra själar som kommer att försöka att rubba TIKs cirklar imorgon kväll:
Målvakt: 31 Peter Hirsch (34 Juuso Riksman).
Backpar: Tobias Enström-Pierre Hedin Martin Wilde-Martin Johansson Mika Lehtinen-Dusan Milo
Kedjor: Kim Staal-Morten Green-Peter Högardh Anders Söderberg-Miroslav Hlinka-Magnus Wernblom Tommy Pettersson-Stefan Öhman-Mattias Wennerberg Fredrik Warg-Jan Öberg-Joakim Lindström/el. Jonas Almtorp
Jag chansar på 1966 för då är jag född. Konstigt att inte 1962 finns med? Jag förmodar att det är födelseåren på en del HS:are som du lagt ut för allmän beskådning.
Sicken tur ni har!!!