1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505318 inlägg · 4102 ämnen

Det Heliga kriget, del 2

« · 862268 · » Till forumet

Sv: Det Heliga kriget, del 2
Wayne Gresky:

Det var ett enhälligt beslut...

Mats:

Ja. Låt gå för det, då.
Kommentera

knaskamilla: Mäh...bartendern var i allra högsta grad närvarande!
Kommentera

knaskamilla: Var det så du blev moderator på officiella?
Kommentera

Mats Edström:

Det där är så himla typiskt, att välja folk som inte är närvarande och därför inte kan tacka nej! Fyyyyy...
Kommentera

knaskamilla:

Ordförande: Niklas Sundström

Kassör: Bartendern

Studieledare: Tobias Enström

Notera gärna att samtliga beslut var enfaldiga och domaren gav sig själv missis Con Duct i pris.
Kommentera

Wayne Gresky: sånt tjat om publiksiffror!!
SKÅL tamefan!
Fåse om man joinar Er på nån Sönnsvallskrog framgent!
Kommentera

shinzawai: fJantin har inga studieskulder, o snart sommarlov. Mården blir arbetssökande, blir tvungen att söka jobb utanför hemorten, iom nya regler för A-kassa (slopad 100:dars regel).
Kommentera

shinzawai: Jämtin och tomt, så passande.
Kommentera

Wayne Gresky: Sneaky!!
Kommentera

shinzawai: Vi kanske borde se till att hålla publiksiffrorna nere så att HVs spelare inte har någon lust att lira?
Kommentera

Jämtin menade att publikstödet bidrog till bättre hockey…
- Det är betydligt bättre atmosfär att spela här i Jönköping och det gjorde nog sitt till matchen också. I Ö-vik var det nästintill tomma läktare senast och då är det inte kul att spela.

6100+ "näst intill tomma läktare"?? Det är redan fler sålda till nästa match än vad Kinnarps tar in, får vi tyst på skitungen på söndag tro?
Kommentera

Hawerchuk: Så har nån modorator tagit bort den tråd du länkade. Allt för att vi INTE vill ha nåt favoritskap.
Kommentera

Laban: Ja vad har du för getöga? Snackestad startar bra, får 2-0, slutar spela, LHC spelar ung som Håve, men går ikapp, i ett långt OT åker de runt o kör lite 'raggarhockey', var sitt PP men ingen avgör då. Är det så mycket bättre? Med 2 'utvilade' lag, varav det ena ser ut som statister i filmatiseringen av 'Grottbjörnens folk'.
Kommentera

Laban: Du verkar lika pressad som koltrasten Mårts är. Än är det inte över men som ni matchar "neandertalaren" Ward så blir det till att resa runt och predika bland bönderna tidigare än vad det är tänkt.

Mot vad HV gör så anpassade vi spelet efter vad vi har och inte vad vi tror vi har. Ni har ju redan i slutet av serien visat att ni bryter ihop varannan match och nu två matcher på raken... Nä förstår inte varför jag sitter här och bräker.

Bäst jag försvinner in i min defensiva skitspelande lags supporter gästbok.

psst/ Poffa nu har man tagit slatten med en skvätt Bull samt en del koncentrerad citronsaft och hällt i lite krossad is,
Kommentera

Wayne Gresky:

Hur gick det med föreningsbildandet då? Vem blev ordförande, vem blev kassör, vem blev studieledare?

Poffa:

Fan. Sant.
Kommentera

knaskamilla: Nej, våran statistik mot FBK och LHC har inget med vår semi att göra. :-)
Kommentera

knaskamilla: Jag kan rapportera om ett fantastiskt tryck på O'learys i Sundsvall. Jag själv och Mats Edström tillhörde de lugnare i församlingen. Vi hade drygt ett tiotal modoiter i matchtröja och det totala antalet supportrar uppgick säkert till det femdubbla. Stämningen var fantastisk och några minuter för slut stämde församlingen upp i "Karol Krizan är våran kung" för att efter slutsignalen fortsätta att skandera "MoDo Hockey är dom bästa" i dryga minuten. Personalen var tvungen att hålla för öronen. Det är en smärre underdrift att säga att vi ägde stället!

Sen kan jag inte låta bli att tycka att den tidigare hårt kritiserade Adam gör det riktigt bra, spelar enkelt och fattar rätt beslut. Nu känns det som om vi har sex stabila backar. Mot barskåpet och finwhiskyn!
Kommentera

Laban:

Men såg du serien MoDo-TIK? Vi har för övrigt plusstatistik på både FBK och LHC den här säsongen. Inte för att jag tror att det betyder något i semin, men som supporter är det i alla fall lite kul att notera...
Kommentera

knaskamilla:

Det spelar ingen roll vilka av Modo eller Hv som gå vidare
för dessa lag har verkligen inget att hämta mot
lagen i den andra semifinalen.

Slängde ett getöga på den matchen snacka om kontraster.
Semin mellan FBK-LHC har allt som inte serien MODO-HV har.
Kommentera

Paddan:

Jag undrade varenda gång de pratade om honom vad fanken han egentligen hette...
Kommentera

Laban:

Det är som jag trodde då, er kvartsfinalserie gick till sju matcher för att bägge lagen var lika dåliga...
Kommentera

65selander:

Va fan är du katig om då??

Ditt skitlag Brunäs IF är ute ur slutspelet
och har gjort övriga hockeysverige en tjänst.

Maken till tråklag får man leta efter.Att spela en
kvartfinal för att inte förlora är bara pinsamt.
Att spela tråk 1-3-1 på hemmaplan säger väl allt
om BIF:s hockeyfilosofi.Stackars satar till BIF supportrar
som får stå ut med skiten.Brynäs dödgrävarhockey är en
fara för svensk hockey.
Kommentera

Nä, men en liten segerwhisky till får det nog lov att bli. En trevlig fredag det här.
Kommentera

65selander: allal? Är det din kebablangare? ;)
Kommentera

Laban: Du har aldrig funderat på att det är din Pingstförsamling som är sönder scoutad. Först i kvarten så håller ni på och ramlar ut mot mitt skitlag Brynäs och nu mot Ångermanlands skitlag där allal vet att Kramfors är bättre.

Nä Laban, det är synd om dig...

psst. Kramfors vann mot Ånge idag på Ot med 6-5 ;-)
Kommentera

Laban: I slutspel är det aldrig bortalaget som bjuder upp till dans!
Kommentera

Paddan: Såhär tycker HiåHåVes åfiziela:
"HV71 gjorde en godkänd insats, men det var inte tillräckligt bra för att vara en semifinal. Kriget framför målet måste bli bättre och man måste göra fler än ett mål per match om semifinalserien inte ska ta slut på tisdag.

Johan Davidsson kämpade bra genom hela matchen och Lance Ward gjorde en riktigt stabil insats - igen. Annars var det ganska slätstruket!

Stabilt var ordet, sa Mård till Bulls!!!
Kommentera

Grattis till segern!!!

Tycker Modo vinner rätt så turligt i kväll men det är målen
som gäller.Pucken studsade verkligen Modos väg i kväll.
Hv skapade många chanser men har svårt att göra mål
samtidigt som Krizan gör en bra match i modomålet.

Hv har förtvivlat svårt när motståndaren ställer upp i mittzonen
och drar ner på tempot.Jag trodde vi skulle slippa mittzonsgeggan
nu när BIF är ute men MODO praktiserar samma tråkiga taktik..

Bara att ta nya tag på Söndag..
Kommentera

knaskamilla: Jovisst , nu har de tom själva hittat på 40%! MODOshopen ska väl sälja vidare på söndag, samt i påsk?
Kommentera

Hawerchuk: Underbart...
Kommentera

Hawerchuk: clap clap
Kommentera

Paddan:

Kanske Mårts redan hade gett upp matchen och bara hoppades på att få bort Susse eller Krizan eller någon inför nästa match?
Kommentera

zigge:

Det är alltid svårt att hitta något vettigt bland deras inlägg. ;)
Kommentera

shinzawai: Jag har svårt att förstå Mårts beslut att i slutminuten, när man jagar ett försök att få till något mål framåt, spela med Lance Ward. Så fort han är inne så har han ju ändå aldrig klubban i isen utan någonstans mellan magen och halsen på en motspelare.

Förresten, han den där Bombastic, han verkar ha ett svåruttalat namn.

Trevligt med seger och lite utdelning i PP, men skulle resultatet speglat matchbilden så vore väl ett oavgjort resultat mest rättvist. Fast just nu bryr jag mig inte så mycket om rättvisa i målutdelning.
Kommentera

knaskamilla: SNÄLLA, dra inte in de illRöda i detta igen!!??!!!
Blir så jobbigt hitta nåt vettigt ibland 87 inlägg om vad som e bättre, 96% eller 100% av 7.600 resp 5800. :-(
Kommentera

EfordeM: Tack för det Mården, låt Ward o fJantin spela såhär, gynnar oss!
Var det inte Timmy som sköt 1-3 ? Står Döme härovar .. jaja, MÅL blev det iaf!
Kommentera

Det här hör väl egentligen hemma i trean, men ändå:
47 st, 294 st
Kanske blir slutsålt? Undrar vad TIKarna ska gnälla över då.
Kommentera

Nu har de vågat släppa på till åffisjella igen...
Kommentera

Hawerchuk: Ääääh på söndag har vi minst 5-6 anfall till (läs 1-2 mål). ;)
Kommentera

NuMo:
Fan jag bara skämtar. Två gånger höll jag på att skrämma ihjäl mina barn i jublet efter mål. När vi vann höll jag på att skrämma ihjäl mig själv när jag dunkade näven i gipsväggen.

- Väggen höll.

Nog för dina datakunskaper är lite si och så (internskämt) men att du inte klarar av att spöa upp en gipsvägg när man är från Sollefteå...

Du är nog f-n sämre än jättebabyn och Piggy ;-)
Kommentera

shinzawai: Nu känner jag nästan att jag måste flika in med lite pessimism här för att få lite jämvikt när t o m du uppträder som en lyckopillerknaprande dåre. ;)

Hyfsad match, vi hade flyt. På söndag blir det nog dyng.
Kommentera

shinzawai: Retard is our aword.
Kommentera

Haaa ha haaa! Total förnedring. Modo är hundraprocentiga framåt och ENORMT diciplinerade hemåt. HV:s övertag är mest skenbart och nu börjar jag våga tro på final.

Härligt att se både HV-publiken och spelarna skämma ut sig trots att de hade en djävla röta i slutet med tanke på att Ward hade fått 5 minuter + plusmeny med den domarnivå vi hade i Slaget om Västernorrland.

Heja oss, nu fixar vi matchboll på söndag! FORZA OCH EN MASSA SÅNT!
Kommentera

Hawerchuk:

Nä, jag menar det. Jag är annars ganska realistiskt, på gränsen till pessimistiskt, lagd...men har han sagt så har han.
Kommentera

knaskamilla: Han har ju förmodligen världens viktigaste SM-finalvinst i bagaget. Varför ska vi tvivla?
Kommentera

IIIIIIHHHHHAAAA!

Fan jag bara skämtar. Två gånger höll jag på att skrämma ihjäl mina barn i jublet efter mål. När vi vann höll jag på att skrämma ihjäl mig själv när jag dunkade näven i gipsväggen.

- Väggen höll.
Kommentera

« · 862268 · »