1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505320 inlägg · 4103 ämnen

Djurgården - MODO 20081111

« · 1086389 Till forumet

Sv: Djurgården - MODO 20081111
Poffa: Usch, fanns det en jobbig motståndarklack i den andra soffan?
Kommentera

Nästan så jag förstår, den här matchen hörde hemma i Apropå ingenting...

Men, den här matchen är redan glömd. Luleå får sota för detta på torsdag. Det enda som oroar mig är Susses skada och att jag har lite ont i ett finger.

Kommentera

Gidde: Hm, kände mig lite musikalisk helt plötsligt.
www.youtube.com/watch?v=Oe3Hh8nvn4k&feature=related
Kommentera

Thomas Andersson
Peter Sabelström, Peter Lyth
Kommentera

Hawerchuk: Om vi nu har tre raka borta två gånger bör vi inte ha tre raka hemma nån gång också?
Kommentera

Modoante: Och jag som trodde det var curlingens fel. Men det är ju först nästa månad. Tre raka borta då också.
Kommentera

Paddan: Och med att dom lägger den matchen imorgon så får vi tre raka borta matcher det känns ju värdelöst måste jag säga.
Kommentera

Och med Svenska Hockeyförbundet och Hockeyligans logik så är givetvis morgondagens match tillhörig omgång 31! i årets elitserie.
Kommentera

Äh, nu börjar det ju vara mindre båtsäsong och mer sparksäsong så det skulle givetvis vara "tampas med" och inte "tampas för"
Kommentera

Poffa: Men spelarna har väl inte bara Djurgården att tampas för utan det är väl någon form av Stockholmsspöke de också måste ta sig an. Matcher mellan Djurgården och MoDo i Globen eller på Hovet brukar väl i regel sluta med Djurgårdsseger i 95% av fallen, eller något sådant.

Äh, jag är skeptisk, särskilt som det känns som att vi hade mycket tur att vi kom undan med segern i behåll i matchen i Swedbank Arena.
Det blir typ 58-1 till Djurgården.
Sparka Hedin!
Kommentera

Roligt för Tommy Wargh att få stiga upp ett snäpp i kedjehierarkin. Det är dock förvånande att man bryter på en så pass lyckad kedja som Warg, Wargh och Steen. Den kedjan har på sista tiden spelat riktigt stabilt. Man hade ju trott att Yetman skulle ersätta Enström i andrakedjan och att första och tredje skulle vara intakt.

Ska bli spännande att se i morgon.

Kommentera

Paddan:He he, garanterat Challe! Den andra kanske är Nyström på Exressen?
Kommentera

Fet-Ecke: Han till höger kan man ju klart och tydligt se att det är Challe. Vem det andra är har jag inte en aning om. Chansar på Tomas Ros.
Kommentera

Paddan: Vilka föreställer slaktkycklingarna i förgrunden?
Kommentera

Konstigt nog så släppte Disciplinnämnden, i samband med försnacket till matchen på Hovet, denna bild på hur det går till på deras möten. Det sägs att de nu fått det lugnare sedan de inte längre behöver oroa sig för "den där jävla skogshuggaren i MoDo"

farm4.static.flickr.com/3229/3007236075_80dc68a362_o.jpg
Kommentera

Poffa: Skulle vilja byta plats på Wargh och Enström, fast det kanske är tur att jag inte är tränare med tanke på mitt minst sagt skrala facit totalt sett i X11. Så egentligen borde jag väl inte yttra mig över huvud taget.
Kommentera

NordaBoy: Nog borde han ha koll på de får man hoppas:/
Kommentera

Poffa: Rindell vet nog inte vad Salle och yetman gjorde förra säsongen :/

synd att han inte får spela tillsammans med salle
Kommentera

Djurgården - MODO 20081111
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski)

Backpar:
41 Victor Hedman
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
18 Per Hållberg

4 Mikko Kurvinen
35 Pierre Hedin

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
36 Mats Zuccarello Aasen

22 Patrick Yetman
39 Per Svartvadet
34 Tommy Wargh

15 Andreas Salomonsson
79 Fredrik Warg
20 Oscar Steen

16 Tobias Forsberg
29 Andreas Molinder
11 Thomas Enström

Extraspelare:
2 Jens Westin
81 Ville Snellman

Kommentar
Efter en dryg veckas matchuppehåll så startar nu Elitserien om igen. För MODO Hockey innebär det på nytt möte med Djurgårdens IF, ett lag som man besegrade med 4-3 innan uppehållet.
- Det är något av ett "back to back" möte som man brukar kalla det på andra sidan Atlanten. Nu är det visserligen en dryg vecka mellan matcherna. Vi vet av hävd att Djurgården brukar vara bra på hemmaplan så vi måste definitivt göra en bättre match än senast, säger MODO Hockeys assisterande coach Fredrik Andersson.

Efter segern innan uppehållet tog MODO Hockey en dag ledigt innan man körde hårt och rejält i tre dagar.
- Det handlade om mycket skridskoåkning de dagarna. Det var rejäla pass innan vi tog ledigt i helgen för att sedan under måndagen köra ett pass med spelövningar. Det känns bra i truppen, bra harmoni och härlig stämning, berättar Fredrik.

För MODO Hockey blir det en tuff omstart med tre raka bortamatcher under veckan. Först Djurgården, sedan Luleå på torsdag innan veckan avslutas med match i Karlstad mot Färjestad.
- En tuff vecka, men samtidigt också en inspirerande utmaning. Det känns viktigt att komma igång direkt. Vi har skaffat oss ett intressant läge i tabellen och nu gäller det att förvalta det. Vi vet vad som krävs för att få fart på allting direkt: det är hårt jobb som gäller, poängterar Fredrik.

Fokus ligger nu på matchen mot Djurgården och nyckeln till framgång förutom hårt jobb har Fredrik klart för sig:
- Det gäller att inte bjuda Djurgården på någonting. Vi måste spela smart och hålla ihop grejerna. Vi vet att vi förr eller senare kommer att få våra lägen, och när vi får dem gäller det att slå till.

I MODO Hockeys lag återkommer Per Hållberg och han kommer att bilda backpar med Hans Jonsson. Dessutom är det dags för Patrick Yetman att göra säsongsdebut.
- Känns jätteroligt att ha Patrick tillbaka i laget. Men vi ska inte ha för stora förväntningar på honom direkt. Han har bara gjort två riktiga träningar med laget. Men vi vet vilken sniper han är och vi kommer att ha mycket nytta av honom under säsongen, säger Fredrik som tillsammans med Harri Rindell beslutat att spela Yetman tillsammans med kapten Svartvadet och Tommy Wargh.

Noterbart är:
...att Marco Tuokko är ensam på skadelistan just nu.
...att MODO vunnit säsongens två tidigare möten med Djurgården, båda för övrigt hemma i Swedbank Arena med 6-3 respektive 4-3.
...att matchen sänds i Canal+.
Kommentera

« · 1086389