Om jag inte missminner mig så skulle Rådbjer ta över "Slaget om Norrland" efter två matcher. Däremot kan jag inte tänka mig att isfixar-Åke är linjeryttare i Delfinen i morgon.
Vi får nästan hoppas på att P. Andersson fortsätter, han trots allt skött sig halvhyfsat. Ny domare och spelarna söker nya nivåer, tänka om "tänkarna" i Luleå får för sig att prova att höja sin destruktionsnivå ett steg till, typ cross-checking i halshöjd, spearing inunfer visiren. Troligen Taavolas uppfattning om hårt men inte över gränsen.
Förövrigt jävligt skönt att MoDO visar att de är betydligt hårdare än renskötarna. Kliver på med sjysta krafttag och lockas inte in i Luleås anti-hockey.
Ungnglemss: Jag visste att Heininen var domare och kom från Grycksbo och jag visste att Vasaloppssegrare Thynell kom från samma ort. Sen undrar jag vart Peter Carlsson, mannen med de Små Grodorna komer ifrån?
Intressant att vissa som bor i S-holm får döma s-holmslagen men inte Öberg. Däremot tror jag om Öberg fick döma så skulle han vara extra nitisk mot MODO för att vara säker på att ingen tror han favoriserar.
Fredag 8/3 BIF-FBK Roger Öberg, Åke Andersson, Per Svensson LHF-MODO Peter Andersson, Fredrik Ulriksson, Joacim Karlsson VF-DIF Thomas Andersson, Anders Karlberg, Leo Takula MIF-HV Ulf Rådbjer, Claes Hilmersson, Mikael Ljungqvist
Söndag 10/3 FBK-BIF Roger Öberg, Conny Ekenberg, Joacim Karlsson MODO-LHF Peter Andersson, Per Svensson, Mikael Ljungqvist DIF-VF Thomas Andersson, Anders Karlberg, Leo Takula HV-MIF Ulf Rådbjer, Niklas Smedman, Fredrik Ulriksson hockeyligan.se
--------
Ja vad säger man? Var är Lärking, Winnerborg och Lindh?