Zource: Tycker det är kul hur Lars och Fredrik konstant ska ta upp "Vilken otroligt fartfylld, intensiv och högkvalitativ ishockey som spelas".
Personligen har jag snarast blivit mindre rädd för båda dessa lag. Tycker det är rätt hafsigt. Matchens behållning är lite juniorer som kör tuta-och-kör-hockey, men spontant känns det som att vi är betydligt starkare.
Men det är klart, man har ju bestämt sig för att det här är den moraliska finalen, så då måste de väl "double down".
{5647}: Jag ser samma. Men jag skiter fullständigt i vilka som vinner. Det är vårt år i år. ... nu suddade jag... Fagervall är på tv... vi säger samma. DIF's rutin ger dem större chans att ta detta.
Robin Ztorken L: Rätt pinsamt hur DIF byggt truppen. Tror inte att de orkar, men kanske hittar de glöden nånstans. Möter gärna DIF i final om vi tar oss dit.
{9682}: löven spelar exakt som de gjort hela säsongen. Lever på omställningar och kontringar, inget riktigt eget spel. Dominerar skotten pga en del pp. I 5-5 växer dif in i matchen och är bättre i slutet av perioden
{9682}: Det som stör är ju Djurgårdens backsida, den ser svag ut och kan komma fälla avgörande på sluttampen Inget ont om Nicklas Danielsson men han spelar ordinarie back och det är inget styrkebesked Kevin Karlsson på bänken som är back av naturen.
Hoppas han får chansen nu nästa säsong i Minnesota, hade varit kul och se honom nu när han fått utvecklats lite, fast kanske bästa är att han får stanna i SHL om DIF går upp för gör dom inte det tror jag han drar.
Ja man hoppas verkligen någon sänker honom snart så han får tillbaks med samma medicin, vart är spelare som Jämtin, Ledin, Jardemyr, Kåberg när de behövs!
Viktigt för Dif att klara anstormningen i första. Om de kommer undan med likaläge har dem en bra chans. Men ser riktigt tungt ut just nu. Det blir inte bättre av att domarna blundar åt allt som Löven gör.
Va I helvete? Är det fritt fram för rahimi å göra sådär?