Du ljuger så du tror dig själv... Efter att ha missat Rinsite under hela säsongen kommer jag nu göra bejublad comeback och visa min klass som tippare. Kanske första priset kan vara ett "slippa gå till Timrå om det blir final"-kort.
Wewillwintoday: >>>>Angående swehockey.se spelar inte Wilde ikväll, han är inte ens ombytt. Kan det vara så att han är satt på bänken för resten av säsongen???
Nej nej nej. I slutspelet kommer Wilde att vara bättre än någonsin.
1 mike66 162 14 32 Timrå 2 frisco 159 5 32 Modo 3 knaskamilla 158 8 42 Modo 4 sorkenn 155 9 49 Djurgården 5 westerlind 152 2 40 Brynäs 6 riha 148 7 41 Modo 7 G.L.M.C. 142 3 36 Modo 8 krullis86 118 3 29 Modo 9 Skalpjägaren 108 12 20 Frölunda 10 ginnan 108 2 32 Modo 11 ida9 98 13 29 Modo 12 Soid 67 7 19 Modo 13 samjo 59 4 14 Modo 14 NuMo 37 2 5 Modo 15 Modorulez 7 0 3 Modo 16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs
Här tappade jag den andraplats jag prenumererat på länge, p.g.a. att Frisco tippade bättre än mig. Jag snubblade på mållinjen, kan man säga.
Grattis till miiiike, som faktiskt sett ut som en klar vinnare väldigt länge nu. Okejrå, grattis till Frisco också (fast han tror iofs att den här tävlingen inte betyder något).
Aha, jag förstår. Tyvärr har jag inte hittat ett lika relevant foto, men det är fina färger. Bilden är en del av min kampanj som jag inte kallar någonting. 19 mars drar den igång på skarpen.
Nej, det är jag inte orolig för. Bilden var en del av min kampanj som jag kallar "NU är det nästa vecka!". (Eller borde den heta "Nu ÄR det nästa vecka!"? Eller "Nu är det NÄSTA VECKA!"?)
samjo: jo jag förstår dig att du håller på ditt lag:)o jag önskar dig lycka till må bästa lag vinna om vi möts*L*
henke skall tyvär inte stå idag men hoppas norrena håller sifrorna nere iallafall fas jag har inget större förtroende för honom men i kvarten så står henke som tur är det har Conny själv sagt*L*
det bästa vore o möta typ timrå eller nått i semifinalen o själv så tror jag att HV71 kan skälla dom ser starka ut nu helt plöttsigt..
eddie1: Ett är iaf säkert. Ni kommer att ta det rekordet om Henrik Lundqvist står i målet. Man kan väl nästan räkna de matcher han släppt in mer än två mål på ena handens fingrar. MODO hade väl exakt 100 insläppta mål -99, den gången de var totalt överlägsna men ändå fick spö av Brynäs i sista finalmatchen.
Så om jag vore Frölunda skulle jag inte vilja möta det lag som placerar sig som nr 5-6 i serien i en final. Där skulle pressen enbart ligga hos Frölunda. Det vore annat om man mötte FBK. Många tippar ju VF-FBK i finalen men jag tror att det finns lag som kan skrälla i slutspelet. Själv hoppas jag på MODO såklart :)
65 Selander: knappast att frölunda förlorar idag det blir en solklar seger o vi tar rekordet om minst antal insläpta mål i elitserien vad sägs om det??
Ja, MoDo är verkligen med i tiden och lägger mycket kraft på att utveckla sin grafiska image - lite tråkigt att Brynäs envisas med att behålla ett traditionellt klubbmärke. Ska bli spännande vad de hittar på till nästa säsong:
knaskamilla: Låtsas? Jag har 3 poäng upp till X-boxen vettu. Jag krigar med näbbar och örnklor för att komma ifatt MammaMuh och allt vad dom heter. Ligger just nu på en 31:a plats så det är jämnt så det förslår.
knaskamilla: Du behöver inte oroa dig. Jag lovar att hjälpa dig att behålla andraplatsen. "Det är ju trots allt bara en lek." Nja, om nu westerlind skulle gå om oss så tror jag inte att det skulle vara en lek längre.
Huvudsaken är inte att vinna utan med hur mycket man vinner med.
The Olympic Games of 1920 in Antwerp were Summer Olympics. This is a strange fact in ice hockey history. Ice hockey was a "demonstration sport" at that Olympics. The winners could not call themselves Olympic champions. Later in that year the IIHF gave the Olympic ice hockey tournament World Championship status and Canada became the first World Champions in ice hockey.
Byta lösenord? Visst. Fast blir det inte svårare för mig att glädjas åt att jag ligger etta i ligan då, när det sker?
Annars kan man göra som en kille jag känner. Han brukar enligt egen utsago logga in på sin flickväns Rinksiteanvändare och tippa DIF-förluster, samt lite ologiska resultat (om jag inte minns helt fel), i förhoppningen att hon ska glömma att tippa och därmed få dåliga poäng. Ska man göra så? Det är ju trots allt bara en lek... ;)
knaskamilla: Jooouuch. Klurig omgång må jag säga. Men vi gillar ju att klura endel utav oss. Vad tror du om att byta lösenord med varandra? Blir lite mer sport över det hela dårå ;)
Jag vet inte var man kryssar, eftersom det var länge sedan jag kryssade. En massa spam får jag iaf inte. Det enda jag får är brev som påminner mig om att jag borde tippa på Rinksite. När man fått brevet har man dessutom typ tre-fyra dagar på sig att verkligen tippa (det kanske är ännu längre?). Väldigt praktiskt!
Apropå denna tävling. Går det inte att anställa en ideell samordnare (typ frisco eller mike) som skickar ut påminnelse om att logga in på www.falcon.se och tippa matcherna. Detta kan göras förslagsvis 1-2 dagar innan deadline till alla som är med i HS-Rinksite (kommer ej ihåg det riktiga namnet). Då kanske alla som finns i ligan också deltar och det blir tuffare att vinna en omgång :)
Angående ryktet sportchef/tränare till nästa säsong. Ser gärna att Bäckman blir sportchef eller på annat sätt involveras i klubben. Varför inte Mats Waltin som tränare? Jag gillar hans åsikter och idéer. Bevisligen gick det ju bra i DIF under slutet av 90-talet. Men frågan är väl om han vill lämna Stockholm...
Tja...jo, de flesta har nog glömt att tippa en del omgångar (förutom NuMo, som bara är kass på att tippa). Men personen som ligger sexa, t.ex. bara typ tio poäng efter femman, tror du att det rör sig om mer än en missad omgång där?
Det verkar som att vi bara är fem personer som kommit ihåg att tippa alla omgångar. Eller? Är det så att de som ligger sämre till en femma är totalkassa på att tippa?
Avundsjuka, ren och skär avundsjuka.
När du ändå drar upp fotboll, vad tyst det varit på Assenallarna här i GB:n. Undra varför?