1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505699 inlägg · 4102 ämnen

Färjestad - MoDo 28/2-2015

1666998 · » Till forumet

Sv: Färjestad - MoDo 28/2-2015
J F K: Ja och det jag menar om det är så att jag är otydlig är. Man skulle ha bytt ut assisterande också eller gett A.F bättre backup. Därför tittar man på Perras historik när han själv ska hålla i det så blir det problem, han verkar inte besitta det systematiska samt analytiska. Inte för att verka högtravande men förstod nästan på förhand detta scenario d.v.s spelarna får en boost till en början rent mentalt men när man sedan inte får det att lyfta då räcker inte Perra till p.g.a avsaknad av struktur och tydlighet. Utan nu på slutet har vi dessutom börjat gå på större torskar. Tänker inte skriva något mer om tränare men oron har hela tiden legat i att jag förstått sedan en tid tillbaka att modo kommer att få kvala och där känner jag en ännu större oro med att valet föll på Perra. Rytter när det gäller att bp blivit bättre har du givetvis rätt men vi har blitt sämre på annat på slutet, hedersamma förluster.
Kommentera

J F K:

Det är ju ganska långt utan matcher innan det drar igång. Kommer detta gynna lagen som går via en serie?

Undra om modo kommer träningsspela mot något allsvenskt lag för att få lite matchtempo. En match mot timrå kanske som tack för att vi lånat ut spelare, där dom kan låta oss göra lite mål och hålla nollan så vi får lite självförtroende. =)

Kommentera

Enligt Perra (på cmore)så har Modo någon mental coach som ska hjälpa laget.
Kommentera

jämtland: Jo, jag har läst dig skriva det snudd på varje match bara.

Jag ville heller inte ha Perra, men att tjata om det hela tiden är tämligen meninslöst bara.

A.F var man tvungen att byta ut. Spelet blev bara sämre och sämre med honom. Från början skulle man spela ännu mer aggresivt spel i egen zon, men sedan bytte de litegrand till att bli mer passiva i försvarsspelet. Nu när Perra kom in så blev det bättre eftersom, för att nu vara väldigt rörigt igen.

Jag hoppas att det beror på att man i praktiken inte har något att spela för, men man vet inte. Många gånger inför kvalserien (nu är det ett annat typ av kval, men i alla fall) har ett avsågat lag rest sig rejält när det kommer igång därför att de kunnat förbereda sig ordentligt.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Jag vill hellre ha tillbaka Carlsson och bänka Roche. Han är verkligen detta års besvikelse. 

Kommentera

jämtland: Förlåt. Jag förstår att sanningen svider.
Kommentera

Rytter: Jag skrev att jag förstod att många ville ha bort A.F har också skrivit tidigare att tror ej att perra är mannen att göra det bättre.  Men för att förtydliga mig. Man skulle valt någon annan än Perra.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Bara att kalla in vår center från Timrå som spelat färdigt för i år. Kan bara bli bättre.
Kommentera

jämtland:

Om du hade velat haft kvar Forsberg så är du inte ett dugg bättre än våra tränare som fortsätter att spela torp trots att han missar match efter match. Varför fortsätta med något som inte fungerar?

Rätt att prova något annat och klarar man ett kval har man gjort rätt.

Du har fel i att inget blivit bättre, BP har blivit rejält mycket bättre.

Kommentera

J F K: Ta ut din frustration på annat håll. Pubertal retorik som du för.
Kommentera

jämtland: Jag tror att du skrivit det cirka 40 gånger nu Jämtland, så jag tror alla läst det.
Kommentera

jämtland: Ser ut att bli ytterligare en större torsk och då har ändå reideborn varit bra tycker jag. Förstår att många ville ha bort A.F men Perra gör det inget bättre i mina ögon.
Kommentera

jämtland: Oavsett hur spelet ser ut idag så får man vara glad att vi har två målvakter med hög kapacitet när vi ska spela kval.
Kommentera

Rytter: Samuelsson summerar det bra när han säger- Hockey handlar om känslor det gäller att vara disciplinerad också.
Kommentera

Rytter: Fan också!

Dyr spearing av Skröder...

Redigerad kommentar

Kommentera

jämtland:

Visst vi släpper till mycket skott, men skillnande mot förra matchen är stor, nu får inte 1-2 spelare stå ostörda framför mål och slå in returerna eller få ett kort pass och peta in den i öppen kasse. Det är så här vi måste spela i egen zon.

Sedan tyckte jag perra hade rätt efter första, bättre avvägningar när vi ska vara konstruktiva i egenzon och när vi bara ska lyfta ut, problemet i första var att vi alltid skulle spela snyggt och kontrollerat ut ur zon och d¨gav bort pucken och fick nytt tryck på oss.

Ledning FBK är fullständigt rättvist, dom har varit bättre och med lite flyt hade dom kunnat haft 1-2 mål till. 

Viktiga är att vi lyckas studsa tillbaka spelmässigt jämfört med VF matchen.

Kommentera

NuMo: "Dags att tagga till".....Torp är totalt okontrollerad i sitt sätt att vara. Men tycker också det är kul att se lite jävlaranamma.
Kommentera

modomille: Skönt drag i matchen i alla fall.
Kommentera

jämtland:absålut nu har han ju fått vara typ en spelfördelare till hossa eftersom påhlson inte riktigt är den typen av spelare.
Kommentera

Sven Tuta:

Kommentatorn sa i alla fall ett sanningens ord nu. (Även fast han har fel, jag vet.)

"Hari kan inte göra mål".

Det är en jäkla raggarhockey just nu men Modo ser faktiskt ut att ha lite adrenalin i sitt agerande. kan vi bara bli kyliga i egen zon så kan vi vända det här.

Kommentera

jämtland: Det jag gillar att se att man är grinig och äntligen visar jävlaranamma efter 53 OMGÅNGAR
Kommentera

NuMo:

Tycker att det är underbart med en match med känslor, SHL har blivit för mycket mellanmjölk de senaste åren. Det är så här det ska vara.

Kommentera

NuMo: hataaja kämpar och sliter iallafall med en fiffig center skulle han kunna göra en del poäng.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta:

Risken är att de andra stått sysslolösa då. Det som är bra med det här nu är att alla i alla fall är engagerade i bråken.

Kommentera

Rytter: typ mot #55 👍

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta:

Du menar skada va? =)

Kommentera

Rytter: Oh vad jag saknar Big Mac
Vad han skulle ha gjort nytta idag
Kommentera

Ben Perrault: Brukar inte ägna energi åt kommentatorn men han måste väl för fan förstå att de åker på reideborn oavsett var pucken var.
Kommentera

Rytter:

Du har rätt i din analys, enligt mig. Men det har varit problematiken hela säsongen.

En god målchans för oss har allt som oftast inneburit en ännu bättre chans för motståndarna.

Problemet nu är som du antyder; att allt faller.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Bara att putta in målvakten också!
Kommentera

supertr?tt:

Det där kan man inte döma mål för, omöjligt att se om den är över eftesom plocken täcker allt.

Kommentera

Rytter:

Nu skjuter de in både målvakt och puck. Det kan omöjligt räknas.

Kommentera

jämtland: Peter Andersson for ringa ett lokalsamtal imorgon och snacka med den FBK:are som "filmar" när Samme nuddar honom :)
Kommentera

NuMo:

Det är som att vi inte lyckas kombinera anfall och försvar samtidigt, försöker vi bli bättre på det enda så faller det andra totalt. Börjar vi få till farliga anfall så tappar vi i defensiven och tvärtom.

Kommentera

modomille: var är vårt förvar....
Kommentera

Men vilken kommentator.

Trodde hemmamatchen i torsdags tog priset men han är helt makalös idag

Kommentera

Rytter: Otroligt rörigt spel.

Torpet!

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter:aa färjestad missar ju öppet mål hela tiden.
Kommentera

jämtland: Med denna tur vi har nu så vinner vi matchen :)
Kommentera

jämtland:

Men vi är yra och huvudlösa i egen zon. Genom mycket tur så lyckas vi freda oss ändå.  Men det här håller inte för vi är överallt och ingenstans.

Kommentera

jämtland:

Fin liten chip av Haataja som ger hossa läget, sedan är det ju ett snuskigt avslut av honom.

Kommentera

Sven Tuta: haha den var fin!
Kommentera

jämtland: Äntligen en spelvändning med fart och fläkt, då kommer också resultat.
Kommentera

Sven Tuta:jaaaa!!!hossa!!
Kommentera

Men kors i taket Hossa, jag trodde du var här på semester!

Kommentera

Rytter: Haha! Din förbrytare!

Nieminen: Det är fan vad lätt det är att göra mål när man ser hålen bredvid målvakten.

Efter kalabalik i försvaret så lyckas Påhlsson få tag i pucken, göra en snabb kontring passa Haataja som serverar Hossa som tammesjutton gör mål.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

jämtland: Aha, det är därför som Torp spelar så huvudlöst.
Kommentera

Sven Tuta: Han har ett väldigt långt nyckelben som går från axel till axel över huvudet ; )
Kommentera

modomille: Saknar Big Mac
Kommentera

Sven Tuta:nu blir det mål.
Kommentera

1666998 · »