Det finns många ishockeyspelare som har fått livet förstört på grund av sådana situationer. Det där är anledningen till varför vi inte har touch icing i Sverige. Men även om regelverket är bättre här än i NHL, så måste spelarna lära sig att visa respekt. Svartvadet är förvisso på väg att vända sig, men tacklingen tar solklart i ryggen. Han gör sig beredd för att ta emot en tackling, men istället för att vänta och sätta in en ordentlig tryckare mot sargen, kommer den där onödiga knuffen i ryggen. Nu var det huvudet som tog stryk, på Tollefsen och MacNevin var det fotleden.
Är det en tvåa så blir det per automatik matchstraff eftersom det rör sig om en allvarligare skada. Hade jag varit domare hade jag plockat ut FBK:aren matchstraff direkt och gett Eriksson en tvåa.
Ett av årets mest solklara matchstraff enligt min mening. Tacklingen tar rätt i ryggen, 1,5 meter från sargen. Oerhört respektlöst. Hade han väntat en halv sekund med att sätta in tacklingen hade den tagit klockrent axel mot axel istället.
Domaren har tappat matchen, den saken är klar. Sundström som åker ur för klockren backchecking, Madsen som armbågar ner någon utan någon ser någonting och nu överfallet på Svartvadet.
Gustafsson: Ja PÅ var inte med på att svarten vänder upp. Han trodde svarten ska åka mot eget mål. Men det är ju ointressant vad svarten gör, det är ju inte han som är ansvarig för tacklingen.
Nä, nu har du glömt vad du pratade om specifikt. Du påstod att domarna i NHL konsekvent släpper icingar, om man är nära mittlinjen (inom 20 cm) när man slår icingen.
bisterfinnen: det jag menar är att i NHL tex så ser man till intentionen från när en spelare dumpar pucken ner i anfallszon... att om man bara är nära mitten så blåses det heller ingen icing. Domarna i ES måste sluta vara såna centimeterryttare
Bra period av MoDo, synd att man ligger under. Tollefsen är kung i försvaret, Timander är slut. De enda av veteranerna som jag vill se i MoDo nästa säsong är Sundström och Eriksson, resten har gjort sitt.
Hehe. Svårt att övertyga det andra laget kanske om man slår av en icing felaktigt och medvetet, med argumentet att intentionerna var att ta blålinjen, men att man missade lite bara :-)
Det finns många ishockeyspelare som har fått livet förstört på grund av sådana situationer. Det där är anledningen till varför vi inte har touch icing i Sverige. Men även om regelverket är bättre här än i NHL, så måste spelarna lära sig att visa respekt. Svartvadet är förvisso på väg att vända sig, men tacklingen tar solklart i ryggen. Han gör sig beredd för att ta emot en tackling, men istället för att vänta och sätta in en ordentlig tryckare mot sargen, kommer den där onödiga knuffen i ryggen. Nu var det huvudet som tog stryk, på Tollefsen och MacNevin var det fotleden.