1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505382 inlägg ˇ 4102 ämnen

Färjestads BK - MoDo Hockey 2013-02-23

1563350 ˇ » Till forumet

Sv: Färjestads BK - MoDo Hockey 2013-02-23
Icing-Ove: Jag säger inte att vi kommer att vara bättre, bara att vi kan vara bättre.
Kommentera

J F K: Ska bli kul att ta guld. Sen vi ledde serien och var bäst, har vi vilat. Allt ingår i planen. Räkna med ett annat Modo. Påhlsson kommer att arrangera eget tacklingsbingo...
Kommentera

NuMo: det är ett tag kvar och det blir ett annat spel i slutspelet. Ta förra året och året före det när de som varit bäst i grundserien åkt mot AIK. Visst är det tecken på att laget är bra om man kommer högt upp, men...
För övrigt var modo ett par klasser bättre fom match tre ifjol, trots att man höll på att missa slutspelet efter väldigt krampaktigt spel varje gång man hade chansen att gå ifrån.
Kommentera

Gusse: Ja, vi känns inte som ett hårt slutspelslag direkt. 
Kommentera

NuMo:Tyvär så har Modo inte tillräckligt bred trupp att vinna när vi saknar två viktiga forwards.Det har märks under hela säsongen.Men med full trupp så kan vi fortfarande överaska positivt.Ett stort problem är att vi vinner för få närkamper.Modospelarna blir ofta lätt bortplockade vi sargen och kommer sällan ut vinnande med puck.
Kommentera

Berka: Tyvärr har ju inte den här förlusten något med Madsen att göra speciellt.

Det är väl mest Kempe som emellanåt visar att han har kapacitet att ta sig över blålinjen.

Modo har den här säsongen visat prov på att vara sämst i es. under långa perioder, för att i perioder imponera så att man fan inte kan låta bli att tänka SM-final.

Nu presterar ingen helt plötsligt. Skröder och Sundström är tio meter under vattenytan.

Påhlsson märks inte, vilket är helt i sin ordning ifall hans kedjekamrater märks. Men nu märks de inte och då märks helt plötsligt Påhlsson på ett negativt sätt när han inte märks.

Svensson är nästan de senaste fem matchernas bästa spelare. Det är inte ett kvalitetstecken.

Ritola tvärnitar och tunnlar motståndare tills han storknar, sen tar motståndarna pucken.

Müller har domnat men det är ingen hemlighet att han växer med sina lagkamrater.

Spina har sluitat att åka skridskor och utmana och gå på mål igen.

Juniorerna,är juniorer och inget mer.

Backarna är ok, men inget mer. Man taggar inte ihop med forwards vare sig framåt eller bakåt.

Cumiskey orkar inte riktigt just nu, men när han får sina ryck är han totaltöverlägsen, ända till avslutningsläget. (Där han är sämre än Skröder (Berka))

PP är fantasilöst om vi ens lyckas utmana så att vi får något PP i matcherna.

Starkbaum är bra och räddar oss ofta. Han kan inte rå för taffligt försvarsspel.

Kommentera

Fan ta dig macke om du inte värvar ett bättre jävla lag nästa säsong ;-)
Kommentera

NuMo: madsen är horribel idag, ämnen ritto ser heeeelt trottkörd ut.
Kommentera

Gusse:

Madsen tog däremot sitt ansvar när vi hade det som svårast med skador tidigare på säsongen när han formligen öste in poäng.

Efter det verkar det nästan som att han har blivit beordrad att sluta med det.

Kommentera

Näää nu skiter jag i det här och gör nått vettigt iställett.Tar en öl glömmer detta.
Kommentera

Berka: den var fem centimeter upp så tog den på något så är det stolpen. Såg det på reprisen.
Ytterligare en av alla jättetydliga utvisningar. Hur fan kan man inte skämmas som domare?

Sedan skulle jag också vilja ha egna linjedomare som släpper icing och offside för hemmalaget.
Kommentera

Gusse:

Kousa är inte jättebra direkt. hockeyintelligensen lyser med sin frånvaro.

Möjligtvis var det en tripping men han sätter sig ju i en otroligt onödig och svår situation.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Bra i alla fall att vi tänker på svensk hockeys framtid och låter spelare göra sina första es-mål mot oss.
Kommentera

Gusse: kousa kan lämna han oxå!
Kommentera

Gusse: Nu får man trippa Modos spelare, kontra och göra mål. Etta på oddset av de randiga tro?

Kommentera

Gusse:Borde ha blivit utvisning på färjestadsspelaren där vid målet..
Kommentera

Berka:Madsen har verkligen blivit dålig.Gråter inte blod om han lämnar.
Kommentera

J F K: Modo har ingen stolpen, ett i utsidan målburen
Kommentera

J F K:

En liten tanke: Kan det vara så att Sundström och Skröder har satts i specialträning inför slutspelet för att få upp explosiviteten?? Nog är det lite märkligt att båda försvann samtidigt utan ett ord?

Kommentera

Berka: Modo har inte anfallit, men man har försvarat sig rätt bra. 1-1 i stolpskott i perioden och några halvchanser för FBK. Jag säger att det inte är konditionen.
Kommentera

J F K: som vanligt ser du inte matchen??
Modospelarna går på knäna och sista 10 av denna period orkade man inte ens anfalla.
Fbk har skapat ett 10-tal bra lägen att göra mål på men stolpar och ett bra målvaktspel har hållet fbk stången.

Just nu har Modo ingenting att sätta emot och man skulle haft fler spelare med sig så hade många spelare inte behövt slita sönder sig.
Kommentera

Berka: :)

Jag tycker bara att du har helfel om Skröder och att jag har helrätt.

Kommentera

Steenm:Avdelning bitter!.Förvånad?Nej
Kommentera

NuMo: snälla sluta driva med mig, skröder är ingen skytt förutom slagskott.
Modo behöver spelare som kan knäppa dom i krysset och inte bara skuta rakt i magen på målvakten.
Nagy är en sån spelartyp men han har tyvärr ingen bra säsong bakom sig
Kommentera

Berka: Inte fasen är de så trötta. När vi vann guld spelare vi i princip på tre kedjor. Nu har vi fyra. Det är inte orken som är slut. Jag tycker vi är helt ok defensivt nu. Knappt några rejäla frilägen framför mål. De snurrar och snurrar, men kommer inte till så mycket klara chanser.
Kommentera

Gusse: Din särskrivning är även den lite "små kul". Men förvånad? Nej.
Kommentera

Gusse: Jag undrar varför inte Ulf tog med sig fler forwards och backar, vissa spelare är ju kringslut efter 20 minuters jaga puck, känns ju jävligt dumt att trötta detta redan otränade lag ännumera
Kommentera

Berka: Nog har jag sett Skröder lyckas med det med gott resultat bättre än de flesta andra Modoiter genom tiderna.
Kommentera

NuMo:Rögle tar ledningen.Lite små kul tycker jag!
Kommentera

NuMo: jag menar att kommer man i ett läge i slottet eller runt mål så skuter man dragskott/handledskott/backhand
Kommentera

Berka: Nu är det ju iofs. första gången du nämner slottet i den här debatten, men du kanske tänkte det?

Man kan ju skjuta dragskott också. Eller backhand på olika sätt.

Initialt så sa du bara om Modo hade någon som kunde göra mål. Inte bara fösa pucken på benskydden.

Kommentera

Gusse: ALLTSÅ ÄR DET FAKTISKT SÅ ATT MAN HEEELT OMÖJLIGT KAN BLI UTVISAD FÖR HAKNING OM MAN SPELAR I FÄRJESTAD???????!!!!!!!
Kommentera

NuMo: ja med tanke på att det är väl det skott som används oftast i slottet där Modo sällan gör mål ifrån numera.

Fbk har kört slut på modo, trots detta står det bara 2-0
Kommentera

NuMo:Får en känsla av att vi blir mållösa igen!
Kommentera

Berka: Det här är första gången du nämner handlsedsskott i den här debatten. Men du kanske tänkte det?
Kommentera

Blake: Man blir ju impad av att fbk träffar målet med sina backskott.
Kommentera

NuMo: "Men Modo vilar sig ju för slutspel"

Kommentera

NuMo: haha skröder har inget handledskott, det är ju sämre än mitt.
Skröder petar in puckar och skuter slagskott.
Kommentera

Berka: Han heter Skröder.

Det är stor skillnad idag när det gäller hur seriösa anfallen ser ut. Färjestad går för knock varje gång, medan Modo mest hytter lite med jabben.

Kommentera

Kan man som Fbk:are åka ut för hakning?
Kommentera

Berka:Nu är det klasskillnad på isen ..
Kommentera

NuMo: Nagy har skottet men inte formen.
Kommentera

Gusse: Jag tycker att FBK mest håller till i hörnen. Det gäller att markera framför mål bara. Ā-jun verkar krossa marklundare och b-jun tog en säker seger mot hugg och slå tidigare idag.
Kommentera

Berka: Hmm? Känns som att vi redan har en sån spelare.
Kommentera

Gusse: hade vi haft spelare som kunde göra mål dvs. Inte fösa pucken på benskyddena, missa målet 9/10 ggr så skulle det stå 2-2.
Kommentera

Berka:Vi behöver fullt lag för att rå på Färjestad.Annars är vi tyvär numret mindre.Bara att inse.
Kommentera

J F K: Så länge det är tillåtet måste man anpassa sig.
Kommentera

Gusse: Uffe har lyckats med backspelet!

5-8 i skott 2-0 i mål

2 markeringsmissar som inte ens ett gäng blinda höns skulle göra!
Grattis
Kommentera

J F K:Nu får vi fan inte låna pucken längre.
Kommentera

Berka: Det är så trist att se FBK. Fasthållningar och hakningar precis hela djävla tiden.
Kommentera

1563350 ˇ »