Confusius: Extra svårt i början med så många nya men jag tror det kommer få det riktigt tufft i år, tycker det endast lyckades få till något mot våran junior kedja. Blir väldigt intressant att se hur det ser ut mot löven, kanske det räcker med mer motivation.
{5647}: det är väl ingen nyhet att bernhardt, näsen och förmodligen rundblad kommer vara viktiga för modos uppspel och anfallsspel, det var dom två första redan förra säsongen, och det är klart att fyra spelare in i topp sex påverkar hur mycket man skapar framåt.
med det sagt håller jag med om att det är riktigt sömnigt. ingen match man kommer att komma ihåg om några dagar
{10015}: Jag har jelt enkelt högre krav på dem än vad de visat hittills idag. Kanske orättvist, men jag tycker att de borde synas mycket mer en match mot ett allsvenskt lag.
Sedan förstår jag att man inte är riktigt motiverade tyvärr.
{5647}: Nu tycker jag din ribba är lite väl hög ändå. Ranta gör sin grej och Dickinson jobbar på tycker jag. Det är helt enkelt en riktigt dålig kvalitetsmatch, vi kommer stöta på sådana under säsongen. Men betydligt färre i SHL.
Gavelo: Det är helt enkelt en riktig skitmatch från vår sida. Man ser knappt förstakedjan där Ranta och Dickinson är direkt svaga. Samtidigt blir det svårt att skapa framåt när passningsspelet från bakplan är under all kritik.
{9315}: Tycker Mora hittar fina kombinationer genom vårat försvar, dock är avsluten sisådär men 2-3 hade inte varit orättvist. Det som stör är hur lite offensivt vi skapar.
KB: Angående de nya juniorerna, visst är det ändå LP som sticker ut mest? Trodde Kilipinen skulle synas mer, han är ju ändå draftad och spelat SHL tidigare.
Såg flera som klagade över kvalitén efter matchen mot löven men jag har inte haft några problem alls, gissar att många som har problem "castar" till tv.
Fungerar utmärkt att streama via dator iaf.
Enda minuset är väl ovana kommentatorer som förmodligen bara kommenterar matcher under denna försäsongturnering.
Dundee: alla får tycka vad dom vill men man får också vara beredd på mothugg om man uttrycker sin åsikt, vill man inte ha det ska man kanske inte säga nåt. lite som amerikanerna som skriker free speech utan att riktigt förstå vad det innebär
fråga timråfansen vad dom tycker om alvarez, minns jag rätt var han hackkyckling... dom skulle nog gärna se honom i modo
Nucky: Buhu man får inte tycka någonting. Jag säger bara vad jag tycker jag anser vi borde gjort/göra annorlunda. Alla har väl rätt till en åsikt? Jag kommer stötta grabbarna hela säsongen det gör jag alltid även om jag låter negativ. Men nu har vi äntligen nått målet shl då vill man ju såklart vara kvar med. Och då vill man ju man ska skapa så bra förutsättningar som möjligt för det.
Jag gillar ej panik värva under säsongen ställer hellre ett bra brett lag i början på säsongen som tål skador och man slipper panikvärva och betala över priser och chansa.
Jag står fast vid att jag gärna sett nån till etablerad spelare som lirat på shl nivå behöver ej vara spets men en spelare som har erfarenhet på nivån är minst lika viktig i en nykomling. Tex Robin Alvarez som fick lämna Timrå tror jah kunde ha varit en bra värvning för oss som nykomling lång erfarenhet av shl och kval och slutspel säkert ej så dyr heller men en uppgradering tex till 4e kedjan. Det är lite mer rutinen med jag är ute efter som är van spela på denna nivå.