{5647}: ”de flesta med” vi saknar ju ändå vår 2:a center, Emil Pettersson och 2:a back så vi spelar ju inte direkt med ordinarie kedjor, precis som ni.
Gavelo: Jag tror att du är rätt naiv. Eller snarare väldigt naiv. De hade inte ett lag för topp 8 förra året och har inte ett lag för topp 8 nu heller. Nu säger jag inte det för att de var chanslösa för semi, utan för att de framgångar de hade snarast berodde på underskattatning och inget annat.
Bad_Brett: tycker inte det är nån jättematch från nåt lag i första, men klart bättre insats av modo än senast.
tycker dock att man märker klasskillnaden när landers kedja är på isen, och då har dom väl en kedja till på samma nivå som inte spelar idag. där är inte modo än
Elliot12: Det sitter i generna hos vissa att förneka länsrivalens styrkor likväl hos dom som hos oss så jag tror inte att logiska resonemang biter. Det blir som att skriva till en analfabet på kryckor.
Bad_Brett: Ser ju helt klart bättre ut än I onsdags, tror det kommer en nivå till nästa vecka, gäller säkert alla lag men då det är svårare att skapa än att förstöra så lär skillnaden bli större för Modo.
modomille: Nä men vi är rätt långa steg bakom, vi har en till stora delar allsvensk trupp, Timrå har 2 toppkedjor i Shl så nog är vi relativt chanslösa över en låt säga matchserie. Inget konstigt med det heller.
Sigge: märklig logik, de spelare som är kvar i Modo måste väl anses hålla hög allsvensk klass, spännande att höra hur vi blivit ett svagt allsvenskt lag
Elliot12: Har Timrå fullt lag så är vi helt chanslösa, det är inget att ens diskutera. Visst kan vi sprattla till och ta någon match mot dem men inte så mycket mer.
{9315}: När Ruohomaa är på isen händer det grejer direkt. Utöver honom så har vi ett svagt allsvenskt lag tyvärr. Vi skulle behöva lyfta in 4-5 spelare och skeppa iväg lika många. Annars är jag osäker på om vi ens kan mäta oss med Malmö i ett kval.
{5647}: ganska mycket speltid på dom sämre spelarna och juniorerna i deras lag så här långt. ser dock att så fort lander och dahlen är inne så blir det försvarszon för modo
{9315}: Det har du nog helt rätt i, sen är det ju en i det stora hela allsvensk trupp som kryddats lite för lite enligt mig. Tror vi behöver ha in 1-2 backar och 1-2 forwards av den högre skolan alla 4, annars vill det till att 4-5 st tar jättekliv denna säsong och det vågar jag inte hoppas på.
Sigge: det är nog rimligt att tro att tendenserna kommer sitta i ganska långt in på säsongen, dels för att spelarna är vana att kunna spela på ett visst sätt, dels för att många behöver hitta en nivå till i sitt spel och det gör man nog inte på en handvändning
JoJo2613: Det som oroar mig är de naiva och allsvenska tendenserna som fortfarande sitter i hos dem flesta. Alla måste förstå att defensiven ska gå först. Nu snurrar vi runt utan att skapa något vilket leder till kontringar och mål i baken direkt.