Äntligen dags, även om vi är glada att säsongen tog slut tidigt så ser vi nu framemot den kommande säsongen.
Vi kör en tråd för alla försäsongsmatcher.
Sen vill jag uppmana användare till att vi försöker hålla tråddisciplin. Känslan är att vi blivit fler de 2-3 senaste åren. Vet att det är krångligt om man skriver på mobil men det skulle och har också värderat aktivitet i boken framför petighet med vilken tråd man skriver i. Jag tror att det skulle vara bra för boken om vi arbetade med det.
Tarasov: True o Agardh missa Löven o Östersund samt de två avslutande matcherna i SCA-cupen, spelar i landslaget. Matchen mot Sundsvall i cupen så kommer MoDo att ställa upp med nio forwards, fyra backar och em målvakt samtliga från juniorlaget sen fylla på därifrån.
Heyerdal: Samtliga från juniorlaget var det ja. Behöver man ens se den matchen om det är J20 som spelar och inte herrlaget. Inte för att jag inte kommer se matchen oavsett 😅
hanzon: Nej, det är nog samma som innan. Han ska försöka ta en plats i något lag i NA om inte spelar han med oss. Detta får vi troligen svar på i november.
Nucky: Aagaard har väl alltid kommit tillbaka bättre från landslaget, vilket i sig nog är ovanligt. Jag tror att MoDo helst ser att spelarna kör enligt sin dröm. Vi ska vara en språngbräda där man skapar möjligheter för att ta sig till bättre ligor och till landslag.
Sedan hade jag såklart gärna sett True kvar hos oss, men får han spela med Aagaard i landslaget är det inte alldeles för tokigt i alla fall:)
{5647}: så tror ni att andra spelare får chansen med Woods (ex: LP) och man kör planerade 3je-kedjan, eller kommer firma Vigneault och Woods återförenas?
Elysium: Mycket bra fråga. Får den tilltänkta tredje kemi tror jag man behåller den intakt för att spela ihop den. Är dock inte så säker på att Niederbach och MC ska spela där, men samtidigt behöver man spela ihop enheter också.
Annars är det väl ett utmärkt tillfälle att testa lite olika konstellationer. Kanske också lufta lill-Gästrin...
Heyerdal: True har verkligen inte råd att missa 4(!!) försäsongsmatcher! Jävla vansinne, varför har det där landslaget ett läger nu? Har dom rökt på som vanligt?!
JoJo2613: Östersund-MoDo Hockey 1-5 MoDo-Skellefteå AIK 4-5 (OT) MoDo Hockey-Björklöven 5-4 (Sundsvall) Modo Hockey-Mora IK 6-3 Timrå IK-MoDo Hockey 4-2 (Sundsvall) Björklöven-MoDo Hockey 3-1 MoDo Hockey-Timrå IK 1-5 (Härnösand)
matchdag! upprepar mitt försäsongsmantra för mig själv:)
om en spelare ser bra ut innebär det inte nödvändgitvis att spelaren kommer vara succe om en spelare ser katastrof ut innebär det inte nödvändigtvis att spelaren kommer vara katastrof (gäller dubbelt för spelarna som ska anpassa sig till svenska ligan)
om modo vinner innebär det inte sm-guld om modo förlorar stort innebär det inte nödvändigtvis jumboplats:)
skavsår: Gör Saik 1-0 så kommer jag kräva att minst 1 ur ledarstaben avgår och sen kommer jag påtala att Riksman är bättre än den målvakt som står idag!
Gavelo: På tal om Karlin blir man påmind om hur tryggt det är att ha han i båset när man läser detta citatet från Helmersson i VIK: ”Jag kan inte säga att jag vill att det ska sitta, men vi jobbar utefter det och att vi inte går ifrån det. Det kommer att lyckas och det kan misslyckas men att vi då tar det därifrån. Att vi också ser att vi tar steg hela tiden i de här bitarna, jag hoppas att steget kan vara nu att vi går från att bara prata försvar till att det nu blir anfall.”
smyl: Det kommer iaf vara lite mindre svårt att vinna ikväll då Skellefteå saknar Söderström, Lindberg, Pellikka, M. Forsfjäll, Rickard Hugg och Linus Lindström.
{10015}: hade det varit från den orangea killen hade det dock låtit så här: Vi ska ha det bästa försvaret av alla lag och motståndarna ska stå för notan. De ska spela som en mur som ingen kan passera. I övrigt så ska jag skicka iväg alla utländska spelare då de bara tar våra jobb o de är dessutom bara mördare o rymt från dårhusen. Jag vet inte varför media säger att vi förlorade förra matchen och att arenan var halvfull. Vi vann stort och vi tvingades hålla 100.000 utanför arenan som ville in. Men nu har jag sagt de bästa orden, ja jag kan de bästa orden. Så nu är presskonferansen med ljugmedia slut.
Vi kör en tråd för alla försäsongsmatcher.
Sen vill jag uppmana användare till att vi försöker hålla tråddisciplin. Känslan är att vi blivit fler de 2-3 senaste åren. Vet att det är krångligt om man skriver på mobil men det skulle och har också värderat aktivitet i boken framför petighet med vilken tråd man skriver i. Jag tror att det skulle vara bra för boken om vi arbetade med det.