Costanza: känns inte direkt som en 2-0 period. Snarare att vi varit närmare. Lite för lätta mål. Sedan måste vi ju sätta våra chanser. Bara att kriga på
{10015}: Men det här är varför Frölunda är över oss i tabellen. Är varken glad eller besviken/frustrerad på resultatet ikväll. Känner mer att allt som hänt varit helt enligt förväntan.
{10837}: Den enskilt viktigaste spelaren i ett lag är målvakten, jag hoppas Hinken betalar Lassi vad han vill ha om han inte vill lämna. Ebbe är ingen sämre backup än Olle nästa säsong.
Gavelo: helt rätt. Trots att Lassi är hur bra som helst så är han knappt 90% och släpper in nästan 3 mål per match. Med en "vanlig" målvakt släpper vi in 5-6 puckar. Vad är oddsen att Lassi förlänger med oss? Han lär ju få många bud på bordet så det gäller för Hinken att inte snåla och för Karlin gäller det att få ordning på försvaret och spela en hockey som är lite vänligare mot målvakten nästa säsong.
modomille: Eken måste ju få matcher. Håller inte att köra Lassi hela tiden och sedan kasta in någon som nästan aldrig stått om Lassi blir skadad. Rätt match att göra det idag för gick ju bra förra gången mot Frölunda för Eken. Viktigare och större chans att vinna mot Leksand och därför sparar vi Lassi, är min gissning.
modomille: kan på ett sätt tycka det är smart för att blotta lagets svagheter emellanåt, dvs vår tveksamma defensiv. Sätter lite eld i baken på oss inför slutspurten. Inga av målen var väl direkta tavlor?
2-0 kan vi ta in alla gånger och bara tidsfråga innan vi sätter ettan. Blir det 3-0.... kört.
bollan123: Kan dock förstå tänket med att vila Lassi. Problemet är ju att Ek inte håller på denna nivå. Han är verkligen usel. Tror att Hinken värvar en målvakt.
bollan123: Ledarna förstod att det här skulle bli en oerhört svår match så då vill man inte belasta Lassi där, när vi behöver honom i bra form i slutspurten. Det är nog ren taktik.
{10015}: Jag säger inte emot och hävdar att karln är bra men det måste ju finnas någon måtta i hur mycket man ältar ett beslut för att inte äventyra Lassis säsong