Tycker Modo kör över AIK i period ett och två. I tredje kommer AIK ut som ett helt annat lag samtidigt som Modo visar att det finns ett stukat självförtroende när det kommer till ledningar i tredje perioden. En nervpärs men underbart att kunna ta segern.
Box Play fortsätter att vara uselt. 50 % idag, även fast det ska sägas att Meyers självmål är totalt motflax.
Modo måste börja vinna "PP-matcherna" nu när PP faktiskt inte är uselt. Två mål idag (Anderssons är i princip ett PP-mål) och två mål senast mot HV71 i samma spelform, men man släpper även in två mål i box play i båda matcherna. Jag tycker inte att det håller.
Men jag ska inte vara alltför negativ, jag tycker det finns gott om anledning att se positivt på vad som komma skall.
Till sist: vad gör Norrena idag?
bj21: Helt objektivt- det är sant det.
Första perioden. Modo spelar aningen mer offensivt än jag förväntade mig. AIK har inte speciellt mycket men Modo gör ett självmål.
1-1 är ok, men det hade inte varit fel om vi ledat med ett mål.
Andra perioden. Modo spelar med högt tempo där speciellt andra och tredjemannen lyckas med sin uppföljning i anfallsspelet. Även hemmåt följer vi med bra med andreman och kan därför återvinna puck. AIK har svårt att hänga på och därför skulle det ha varit betydligt fler överlägen för Modo, om inte domarna hade haft sin "uppgift"
Helt rättvist vinner vi perioden och nu får vi hoppas att vi fullföljer efter det momentum vi har. Allt annat vore ologiskt.
Det var ett helvete att redigera stavfel.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Paddan: Ja, det är ju det som är så givet. Och därför blir man ännu mer less när han totaldissar oss som han gör i andra perioden. Vi skulle ha dödat matchen där. Nu kommer det garanterat att bli en bajsperiod och AIK kvitterar. (Bitter? Jag?)
F.ö. är det intressant med dessa "experter". Wikegård och Boorken säger helt plötsligt att Modo ser stabila ut. Hör de inte själva hur kappan vänds efter vinden?
Såg jag rätt? Var verkligen Hedman inne på ett mål FRAMÅT??? Tyckte jag såg honom på isen vid Lehtivuoris 3-1...
"Vad håller domarjävlarna på med?
Får man vara köpta på den här nivån?"
När även kommentatorn på sportradion lät förvånad över utvisningen på Sundström och den uteblivna AIK-utvisningen strax innan, förstår man som radiolyssnare att domarinsatsen just då är under all kritik! Kul med ledning inför sista men det är väl bara för att det ska göra extra ont så här på lördagskvällen!
Bad_Brett: Håller med. Jag tycker att det är en tragisk domarinsats. De släpper MINST 5 solklara utvisningar. Och det är totalt solklara. Inte ens den mest bittra surt*k skulle kunna argumentera mot dessa.
Kuben vågar inte ta fler utvisningar eftersom vi skulle döda matchen då. Så fruktansvärt tragiskt.
NuMo:
Det här är fan bland det värsta jag har sett. Sådant här måste ju kunna granskas efteråt. Det är ju det är två SOLKLARA utvisningar precis innan.
yngwie: De/han har inte tappat matchen. De försöker ju styra utgången.
Vi kontrar allá mot dif tidigare denna säsong.
Paddan:
Domarn har helt klart tappat matchen. Känns som en lottdragning.
Vad håller domarjävlarna på med?
Får man vara köpta på den här nivån?
Otroligt pinsamt.
Redigerad kommentar
yngwie:
Som sagt, de vill väl inte bli misshandlade efter matchen. Är nog inte svårare än så.
NuMo:
De är ju på Hovet och har väl familj och barn att tänka på.
Nu kör domarna någon typ av ickebedömningar bara för att hålla liv i matchen.
Varför finns det fenomenet?
Bad_Brett:
Skulle just fråga Schremp vad fan han håller på med. Då kommer det. Härligt!
Redigerad kommentar
Uselt av Schremp. Det måste gå att få målvakten att förflytta sig i ett 5-3.
Har K-Fopp en
Jaaaa!
Har K-Fopp en kudde på huvudet under hjälmen?
Redigerad kommentar
Danne93:
Blomdahl kom in som tredje man i en situation, EFTER AVBLÅSNING, och sätter upp en armbåge i huvudet på Danielsson. Rena rama överfallet och kan inte jämföras med Lehtivouris lilla "knuff".
arnio: Ja, det är otroligt. Hockey är så roligt att folk vill se det trots att man inte förstår något.
Hur kan hockeyligan och förbundet misslyckats att sprida det?
NuMo: Vilket århundrade lever Wikegård i?
"Vara hemma för barnafödande! Inte som elitspelare!"