1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545367 inlägg · 4159 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
KulltorpsOlli:

Om du läste det jag skrev igår så var jag även inne på samma. Tyckte att vår VD skulle hålla låg profil i denna fråga eftersom man sitter med ess på hand oavsett vad som beslutas.

Skulle gärna se att man undviker att synas i dessa sammanhang.

Samma med nubben som driver ett ännu konstigare resonemang, han borde bara sagt. Klart inget lag ska flyttas upp serien avslutas ju och vi tar nya tag nästa år i HA.

{8671}:
Missen är att man inte har koll på regelverket om det nu finns en force-majeure som säger att om serierna inte kan avslutat går i samma konstellation. Men det är mest pinsamt för dem själva.

RedNek: Precis som det du avslutar din monolog med, du är jävig i denna fråga. Det går bort.

Leifby är bara en i raden av patetiska klick-journalister. Vilka är det som slår mest mynt av katastrofer och polarisering..hmm?

{5647}: Ja, eller så reagerar han som de flesta andra som tänker lite större, och inte försöker utnyttja situationen.
Men man kan alltid tolka saker utifrån sitt eget läge, som du gör JFK. Då får man alltid rätt i sin egen värld iallafall...

Lesky:
Jag håller inte med i detta.
Alla gör sitt inom sitt område, har gjort & kommer att göra, inget är "fel" med det.

Corona är samhällsfarligt, på individnivå såväl som ekonomisk, säkerhets, moralisk & fler aspekter.
Sett ur perspektivet att Coronakrisen är störst & att vi alla ska hänfalla till att dyrka dess verkningar genom att unisont lägga egot åt sidan, så blir allt på "hemmaplan" patetiskt & lågt, ja. Fast när vi såklart gör det kan vi även göra annat, agerande är inte alltid monokromt.

Widebro, Blomberg, Svensson & de andra har ett uppdrag: Att verka för sin klubbs bästa. Det gör de, även Timrås Nubben gör det. Heder åt de hängivna i klubbarna.
Såklart är de lika förskräckta över vad som händer i världen & i Sverige, självklart. Men de har uttalat sig i sin yrkesroll - inte privat & här ligger skillnaden, den jag vill att vi håller isär.

Jag säger: Skäms Leifby! Du vet det här & genom att spela deras yrkesuttalande emot krisen i stort, slår du klubbcheferna på fingrarna genom att mena att de är egoistiska, det är att ta billiga ego-poäng själv. Leifby är modig, det visar han emellanåt. Så modig så att han håller med klubbcheferna i deras roll att verka för klubbarna, det är han inte denna gång. För då hade han riskerat egna + poäng.

Jag gillar Leifby, skriver roligt/elakt/bra. Denna gången vevade han lite nära min egen sfär; Modo. Såklart är jag jäv i frågan. Givetvis.
Detta är inget försvar för det.

Nuff Said.
Rednek

Förstår inte vad leifby grinar om. Wennerholm satt ju i sin tur och sa att det finns inget annat sätt än att flytta upp löven och modo. Journalister har inget annat att göra i Corona tider.
Allting handlar om pengar och alla ser efter sitt eget hus i första hand. Människan lever ju efter dom värderingarna. Varför är det då konstigt att modo ser till deras bästa?

Nucky: Ovärdigt att försöka slå mynt av den hemska situation som har uppstått i världen. Det är fler än modo hockey som kommer att förlora pengar på den här katastrofen, vissa förlorar också sina liv. Tycker inte lövens eller Timrås uttalanden i media har varit speciellt sympatiska heller.

Nucky: Leifby är såklart också egoist här. Han brukar bevaka allsvenskan och hur intressant skulle den bli utan Modo och Löven?

För er som inte hört eller sett detta.

Enligt Anders Tegnell som är
statsepidemiolog så kommer förbudet om sammankomster inte vara hävt innan 24 mars, alltså då SM slutspelet ska börja.
Så förmodligen blir det inge mer spel.

Nucky: Ja, han försöker, orättmätigt, dra nytta av den fruktansvärda situation världen hamnat i.
Han ?passar på?.....
Snyggt..klädsamt...

Lesky: Widebro gör sitt jobb, dvs vad som är bäst för Modo.
Leifby lever i sin Buster-värld där pengar inte har betydelse. Låt han göra det

Ord och inga visor från Marcus Leifby: "Man skäms."

"Modos vd Johan Widebro tycker att det enda rimliga är att Modo och Björklöven flyttas upp till SHL.

Det enda rimliga vore om väl om Modos vd bara gick tillbaka till att skrapa isen igen – och stannade där."

{9037}:

Har du också fått ett par tacklingar mot huvudet av Sanny?

73Sjöbba: historiens snyggaste tackling i svensk hockey! Helt enligt skolboken.

Från Hörnefors: Haha, du har så rätt. Det var först när han blev hjärnskadad(liksom jag) som han blev mänsklig

73Sjöbba: Sanny var en riktig gris. Hade inget emot att skada motståndare med fulspel före han själv blev drabbad.

73Sjöbba: Tror inte Sanny är så stolt över axelkåpetacklingen idag som du verkar vara!

Costanza: Men han skrev väl ett kontrakt som förbinder han till Modo om vi spelar i SHl kommanade säsong? Förstår inte oron i så fall.

Men tänk va sjukt allt blev på så kort tid. det man längtat efter sedan MoDo åkte ur grusades på så kort tid. den så viktiga hemma-matchen senast kändes som en försäsongsmatch, helt utan nerv. Som sport-nörd blir livet änna tomt nu

Costanza: Susse var för jävlig. Minns ni hur många 10or han pratade till sig. Det är klart att alla domare hatar modo när de minns Sundström. Ett karaktärsdrag bland modo att klaga på domaren. Forsberg satte ribban.

73Sjöbba:

Ja ödets ironi att sanny fick smaka på samma medicin ett par gånger och fick rejäla problem av det.

henkeiskogen: Nä, jag håller med. Lite som att gå ut och gråta i media om uppflyttning.

Det jag främst hoppas just nu är att man kommer till ett beslut kring kval och slutspel. Man har inte tid att vänta och se utan måste ta ett beslut snarast.

Antingen är är slutspelet över här och nu, eller så sätter man en plan för när det ska startas och hur det ska spelas antal matcher mm, det ska även finnas ett tydligt go eller no-go datum en god tid innan. Att nu hålla dörren på glänt för att återuppta spel utan info hjälper inte klubbarna.

Tänk vad märkligt om man beslutar om 2v att finalen ska spelas klart men nu i bäst av 3, dvs en match i Umeå och publik blir tillåten.

Jag hoppas namn kommer till beslut snarast så klubbarna kan börja förbereda sig på nästa säsong. Jobba hela helgen nu för att besluta att ställa in eller ej, om man ska spela ska det finnas en tydlig plan, om man avbryter ska det ut tydlig info till alla hur man tänker kring serier och upp/nedflyttning. Dom bör även informera om dom tänker titta på modeller för ekonomisk kompensation till klubbar som blir drabbade.

{6870}: Köpt biljett till Måndagens match. Roligt att se vilken fantastisk uppslutning det är!

73Sjöbba: Ser mest obehagligt ut med dagens ishockey mätt. Farlig tackling. Tur det inte drabbade Dahlén, han hade nog talat ut i expressen ;)

{6870}: En anna goding var när Sanny satte stopp för Yetmans uppåkning. Så skönt med gamla meriter.
www.youtube.com/watch?v=887iSv2QRRs

Costanza: Jag hänkar

{6870}: Sätt in pengarna på Bartosak Bank, ska själv sätta in lite stålar där i slutet av april.

Costanza: Ja han skrev nytt kontrakt i vintras.

NorrMod: Visst måste Frölunda slanta upp för Norris?

73Sjöbba: Visst fan var det Lance ward som fixade näsoperation på Sundh när han lirade i timrå? Hinote mot chara var också priceless.

#13: Grattis Norlinder. Vilken utveckling du kommer att få i Frölunda

#13: Det är möjligt, men på samma sätt så är han muntligt överens med Modo att om modo spelar i Shl så spelar Norlinder i Modo.

Norlinder är muntligt överens med Frölunda.

Costanza: Många garvar när dom är rädda. ;)

KulltorpsOlli: Om Modo och Löven skulle bli uppflyttad så är ju det en fördel för Timrå eftersom ni slipper slåss med Modo, Löven, Leksand och Oskarshamn om direkt uppflyttning.

{6870}: MoDo mot Lance Åsa-Nisse Ward var rätt sevärd också. Fan vad grisigt Sundström spelade. Flinade och hakade och garvade...

Heyerdal: kan väl bli något annat lag än Modo som blir ett av två Ha-lag som skulle kunna möta SHLlag? Löven MoDo har t ex. bara spelat 2 matcher.

Bartosak: ”Our fans are unreal. It’s that simple”

Costanza: Förvärm gärna med match 7:7 Modo-Timrå 2006/2007.

Olearys Umeå imorrn skulle ju bli lite trevligare om man tog med sig en Chromecast och körde MoDos guldmatch mot LHC från Youtube på storbilden. Nubben ville ju även vinna guld den kvällen eftersom han var nästan lika bra, bara lite sämre. Löven, ja de lirade kanske division 1 då med 50 kr i inträde.

KulltorpsOlli: källa på det tack. Vill ha paragraf i seriebestämmelserna.

Utan att läst på skulle jag gissa på lottning, samma som om en match inte gick att genomföra.

Lotta matcherna i slutspelsserien tills vi har en vinnare.
Lotta hockeyallsvenska finalen.
Lotta mellan förloraren av hockeyallsvenska finalen och vinnare av slutspelsserien.
Lotta mellan lagen som gör upp kval till SHL (där ingår Oskarshamn och Leksand)
Alla andra lösningar kommer att skapa sår i svensk hockey för all framtid.

KulltorpsOlli: Äh, ni kan bara läsa procentsatsen på en burk Sofiero. Vid annan blåsigare Force majeure, så är det bara Fjällräven Center som inte blir kaffeved längs Botniabanan.

Måste bara skriva en hyllning här till vår kära klubb och våra enormt trogna fans! Vi har alltså snart samlat in 2 miljoner kronor på drygt ett dygn?! Förra matchen såldes 28000 biljetter med ”lövenräkning”!

Vi modoiter är ett gäng sjuka jävlar måste jag säga.... vi må vara gnälliga ibland men när det väl brinner till så står vi enade tillsammans!

udden: Men snälla...vad skriver du för knas??

KulltorpsOlli:
Kanon då behöver vi inte spekulera mer👍

Vill bara säga, efter att ha läst på, att det är Force majör(felstavat) som gäller. Så inget lag kan flyttas upp eller ner. Det finns regler som styr det.

{5647}: Du fick rätt blir inget mer spel i AS det stoppas nu idag och det var ett rätt beslut då en spelare har troligen fått Corona och detta har vi sagt ett tag då vi inte fick ha publik på arenorna ,,,,Nu håller jag med Mats Wennerholm som är en av dom bästa sportjournalisterna att Svenska hockeyförbundet tar ett beslut och låter både Löven och Modo spela i SHL nästa säsong det är mest rättvist med tanke att bägge lagen har satsat för SHL mera än andra lag i AS och dom blev etta och tvåa ,,,,,,,Hoppas på rättvisa även om TIK fansen kommer att bli arga så får dom chansen nästa år då ett lag går upp direkt utan kval ,,,,,,Heja Modo

« · 2047449 · »