1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505706 inlägg · 4102 ämnen

Hall of Fame

« · 376929 · » Till forumet

Sv: Hall of Fame
Paddan: Håller med, Old-school varianten är en höjdare och måste in i produktion.

Ps. Weinis är snygg !!! På torsdag kommer en spelare lagad, begnt Hedin har lova NR 22.
Kommentera

Vid det här laget hade jag väntat mig att modohockey.se skulle vara översvämmat med synpunkter på Friscos tre förslag på en alternate jersey. Men tydligen är det kanske ett alltför konkret ämne att diskutera. Hur som helst så är jag just nu väldigt köpsugen.
När kommer den där "Nicke-tröjan" efter vissa modifikationer att bli tillgänglig för allmänheten?
Kommentera

Vallin: Din skadeglädje biter inte på mig.
Kommentera

knaskamilla:

Jodå, du ska bara veta hur lätt det är och sitta vid andra sidan av ett tangentbord och vara kaxig, tro mig, jag vet!
Kommentera

Vallin:

Det vågar jag inte uttala mig om.
Kommentera

knaskamilla:

Till skillnad från annars, menar du?
Kommentera

Lumber Jack:

Han platsar tyvärr inte, en late-bloomer med sina bästa år utspridda över kontinenten i övrigt.
Kommentera

Vallin:

Nu är du nog förvirrad, hörru!
Kommentera

Frisco:

Vilket gensvar du fått på åffisijälla! Bara SpS:are... :)
Kommentera

Frisco:

Hmm...förstår nästan varför du inte har fullbordat variant 3 med helvita, arsenalska ärmar - men inte kan du väl skriva om historien va? :-)

Annars: "Nicke" grön-ifierad, en best-seller i Bräkne-Hoby, september 2004.
Kommentera

Paddan: Ja, klura på ni, själv måste jag sova. Gonatt: Z.
Kommentera

westerlind: Tja, det har du nog rätt i. Fast man kanske dessutom skulle satsa på att komma med olika tröjkollektioner och designer på klubbloggan under säsongen. Det skulle ju verkligen få oss supportrar att känna ännu större samhörighet med laget, för att inte tala om alla nya spännande souvenirer som måste inhandlas. Då skulle vi bli ännu rikare och dessutom ännu snålare. Jamen, det låter ju riktigt intressant.
Du är ju riktigt klok du, Olle.
Kommentera

Paddan: Klart ni ska ändra tröja, varför skulle nästa säsong vara ett undantag? Tror era supportrar skulle bli nervösa om de kände igen sitt lag inför en ny säsong, dessutom ger det finfina pengar att suga ur fansen när de måste byta alla supporterprylar varje år - inte konstigt att MoDo har en massa miljoner på banken.

Brynäs då? Nänä, vi har redan alla pengar vi behöver och en så snygg tröja, så det finns ingen anledning att byta.
Kommentera

Paddan: En utbölings åsikt går helt på ditt spår. Även jag håller den där "Nicke-tröjan" som klart snyggast.
Kommentera

Salle: Hmm, det kanske är dags att inse det ni andra nog insett för väldigt länge sedan: jag är i absolut avsaknad av smak vad gäller såna saker som bland annat matchtröjsdesigner.
Kommentera

Frisco: Oj, nu blev det riktigt svårt det här, men jag får nog ändå hålla "Nicke-tröjan" som det mest intressanta alternativet av de tre.
G´natt med dig!
Kommentera

Paddan: Nja det blev ett fel där... Det som jag sa som tröja#2 var den som visades som #2 här på SpS dvs tröja#1 på modohockey.se.

Om jag aldrig skulle få se "tummen-upp" loggan igen så skulle jag inte gråta mig till sömns om man säger så.
Kommentera

Paddan: Här kommer det sista förslaget. Iochmeddet zzzzzzzzzzzz.

[bild]www.frisco.se/hs/paddan21c.jpg[/bild]
Kommentera

Salle: Det gjordes ju ett försök av Tomas att idiotförklara mig i somras, tror jag, annars vet jag inte hur man ska förklara den där förvaringen på Hampnäs med "undervisning" under sommarmånaderna.

Hmm, du menar alltså att vi skulle kunna dra in jäkligt mycket sponsorpengar genom att använda "tummen-upp" tröjan som alternate jersey. Det låter ju jäkligt spännande.
Kommentera

Martin S:
De vore inte helt fel.. En reklamfri tröja med en STOR Modo logga mitt på.
Kommentera

Salle: Nästa säsong så kommer vi väl att ha så många Vancouver baserade företag som köper sargreklam för dyra pengar att vi kanske kan ha tröjan reklamfri?
Kommentera

Kickan: Jag har iofs för mig att jag skrev något om tanken med tummen-upp tröjan som alternate jersey. Den skulle väcka känslor och få alla hockeyförståsigpåare i hela Sverige att gå i spinn för att få vräka sig alla synpunkter om denna monstrositet. Ungefär som så, fast kanske inte med just de orden, har jag för mig att jag skrev.

Fast vad gäller smaklösheten så har du nog alldeles rätt. ;)
Kommentera

Paddan: Din smak när det gäller matchtröjor har jag sedan länge klassat som smaklös. Tummenupptröjan och Omsktröjan är ungefär lika gräsligt fula.
Kommentera

Frisco: Det låter ju riktigt spännande. Som man säger i vissa serier: To be continued...

Kickan: Hmm, så du gillade inte mitt förslag att använda Avangard Omsk:s matchtröjor som grund för nya LHF-matchtröjor? ;)
Kommentera

Vallin: Har du befogenhet att göra det. Vi har försökt att göra detta under lång tid utan resultat. Inte ens det Rosa huset vid övre delen på Storgatan (i Övik) ville ha med detta att göra.

Sen vore det här med en reklamfri tröja med #2 som koncept hur ballt som helst. Det skulle nog faktiskt ge bra goodwill/publicitet för de företag som, normalt finns på matchtröjan, nappade på att INTE visa sina namn och loggor för några matcher.
Kommentera

Paddan: Ska vänta tills de hör av sig från Modo. De får ta andra steget:-)

Det blir nog fler tröjförslag vilken vecka som helst.
Kommentera

Vallin: Hahaha, jag förstår det. Inte lätt att vara förtjust i en sån svindlande kort tid av MoDo-historien, tror det krävs någon form av tvångströja för att komma på sådana tankar.

Frisco: Hur snart kan du komma igång med produktionen av "Nicke-tröjan"? Jag känner just nu ett omåttligt ha-begär.
Kommentera

Paddan:

Hade inte jag avgett ett heligt löfte till Scim om att aldrig mer skriva på åffisijälla så hade jag kunnat idiotförklara dig. ;)
Kommentera

65Selander: Den där första skissen, eller var det den andra...nåväl den med Nicke Johansson som modell är den klart snyggaste av de båda.
Tummen-upp tröjan känns som en skön ironisk markering.
Kommentera

Kickan: Som sagt. Kul med tröjor.
Kommentera

Paddan: Kul att se att ni blev inspirerade av diverse lulingars tröjdesignande. Jag funderar på att föreslå ett byte till Davids förslag (Calgaryvarianten av LHF-tröja) för att slippa ifrån Plates snedställda streck som skall få spelarna att se större ut.
Kommentera

Paddan: Då får du första kommentaren här, nej "Tummen upp" är inte snygg. Friscos förslag eller vems det var är stilren!
Kommentera

Frisco: Sådär, då var kommentaren författad.
Nu är det bara att vänta på kommentarer som vilket pucko jag är som kan tycka att tummen-upp märket är snyggt ;)
Kommentera

Paddan: Nu ligger tröjorna ute på www.modohockey.se
Hoppas på en liten Paddekommentar. Bilderna heter förresten paddan21 och Paddan21b:-)

Vi får hoppas på vettigheter annars får väl du Martin S radera bort det hela.
Kommentera

Frisco: Det var väl ungefär vad jag förstod. Det jag däremot inte har förstått är varför nästan varannan souvenirjävel ska vara i bara svart och rött, iofs känns väl svart som en ganska rätt färg hittills denna säsong.

Men ett publicerande av de där tröjskisserna på modohockey.se kunde ju vara intressant. Kanske att det blir en någorlunda seriös debatt av det hela och till och med NR22 visar sig ha vettiga åsikter i ämnet.
Kommentera

Paddan: Alldeles för mycket. För några år sen hörde jag en siffra på hur mkt Face-IT tagit betalt för en hemsida de gjort. Efter att tittat på den kan jag säga att en hygglig hemsideamatör skulle kunna tjänat runt 30 lakan för en dags arbete, eller hur shinzawai.
Kommentera

Frisco: Nejdå, det är nog en fullt acceptabel andel. Det går ju åt en hel del pengar till matchtröjsinköp för undersökning av optimal design mm.
Undrar just hur mycket Face-It fick för framtagningen av ny matchtröja mm.
Kommentera

Frisco:

Det vore det sannerligen. Särskilt om den var snygg.
Kommentera

Paddan: Kanske det ja. Är 70-80% för mycket? Tror att jag ska lägga ut bilderna på Modohockeys forum. Vi kanske kan dra igång en debatt med dem där och få lite ordning på stället?
Kommentera

Frisco: Tja, det låter ju som en rimlig ersättning till att börja med. Men du vill väl ha procent på varje såld tröja också.
Kommentera

Paddan: Äh, du kan göra det du sen tar vi varsin av de två tummentröjorna som betalning.
Kommentera

knaskamilla: Visst vore det trevligt med en third jersey.
Kommentera

knaskamilla: Tror Frisco får samla ihop sina tröjskisser och vandra upp till kansliet och begära audiens hos de o så mäktiga på marknadsföringssidan. För med tanke på det som komma skall så måste vi ju bara ha en alternate jersey när vi spelar onsdagsmatcher i allsvenskan. Ett gyllene tillfälle dessutom att marknadsföra allsvenskan på andra sidan atlanten.
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att du har gjort en väldigt snygg tröja. Ja, inte den med tummen upp-märket, alltså. Fast annars så tycker jag att de tröjor MoDo spelade i idag är väldigt snygga också.
Kommentera

scim:

Fast det är svårare att klara sig ur två bordshockey-förluster genom att hävda ironi än ett knasigt foruminlägg.

Ett tips från läktaren; om Frestadius nickat in fyra självmål på två matcher så kan han behöva en läkarundersökning. Sen kan man ju undra om det beror på riktigt usla skott av motståndarlagen, eller om Frestadius är flitig på att täcka skott. Oflyt kan man nog säga att det är, iaf.

Så Sune har lyckats assa till två mål av forwards? Starkt. Mycket starkt. Svårt att få till långa uppspel med en bordshockeymålis. Eller ni kanske kör med andra-assists?
Kommentera

Frisco: Jodå, modellen med knytning i halsen är det inget fel på, eller var det Nicke Johansson du tänkte på?
Frågan är om man skulle köra med texten som den är, eller vilken logga man i sådana fall skulle använda. Hmm, vingen tror jag att jag utesluter samt även M-Sport loggan och den där pizzaloggan. Nej, det får nog i sådana fall bli den logga som finns på flaggorna i taket i Kempehallen.
Kommentera

Paddan: Jag hade grönt på ärmarna från början. Men modellen då? Gamla MO-DO på magen?
Kommentera

Frisco: Den är inte dum den heller, även om jag tror att jag föredrar Tummen-tröjan du hade tillverkat. Dessutom så är det alldeles för lite grönt som skär sig så fint i ögonen samt att det är lite SSK-varning på de där infällningarna med klubbmärket på ärmarna.
Kanske skulle gå att göra lite illgröna fält längs tröjsidan, a la NIKE-tröjorna
Kommentera

Sv: Hall of Fame Kommentera

Salle: Redan om 2 veckor ä det tävlingar.

Preliminärt är isracingprogrammet som följer:

31-jan ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga B
01-feb ÖRNSKÖLDSVIKS MK Skyttis Liga A (med Stefan och Posa)

07-08-feb Skyttis, Örnsköldsvik VM Semifinal 2 (med Stefan och Posa)
Kommentera

« · 376929 · »