Bra match ikväll, synd bara att Modo säckade ihop på slutet. Jag tycker det såg bra ut med lite fint gammalt styrspel. Åtminstone såg det bra ut i de två första perioderna.
Dessutom tycker jag att Modo spelar aggressivare försvarsspel (i de två första). Konstigt att de inte har spelat mer aggressiv i försvaret under ”svarta december”. Kanske var man rädd att gå bort sig.
Bra också att Pierre fick hänga en. Han verkar ha blivit någon slags favorit-hackkyckling hos många. Det är speciellt bra att de utan självförtroende får göra mål.
Sen tycker jag att det stundtals var mycket bra stämning. Det var varmt och trångt på ståplats, vilket var länge sedan.
Det börjar bli slut på biljetterna för ståplatsinvationen. Så de som är sugna måste rappa på lite. Idag värvade jag "Holma" och några gamla kändisar. Holma var hejaklacksledare under åttiotalet. Sam Forslund som var hejaklacksledare under 70-talet har också anmält sig.
Bra också att de lyfte ut lite Timråsupportrar, åtminstone ”lamorna” i deras klack. Jag pratade med en kille i en av sportbarerna som fick en spottloska på sig. Nu hade han blivit provocerad, men ändå. Rättvaggade spottar inte på folk.
Jag trodde att man skulle få se en timråsupporter i handfängsel i bannern eftersom banner-chefen satt 10 meter ovanför. :)
Sen åkte jag med ett par som känner Wargen. Hon dementerade att han skulle vara en energitjuv. Han är snarare en ”spjuver” påstod hon. Några flyttrykten kände hon inte heller till.
Det blir en viktig match mot Brynäs, vinst och vi har kontakt med mittenskiktet.
Någon skrev att huvudvärken släppte i och med segern. Det är samma för mig.
MorganaLefaey: Det vågar jag inte svara på om det skulle vara samma person. Men man brukar väl säga att "Äpplet faller inte så långt från trädet."
Nä om det var samma person vågar jag inte svara på, men jag tycker mig känna igen samma kille som kallade mig för homosexuell. Så det lutar nog åt att det var han iaf.
Det var väl JH som spottade på publiken förut? Men om det stämmer att det var samma som kastade trumpinnar så förväntar jag mig att han portas från arenan.
knaskamilla: Eller så var det för att herr trummis inte kunde hålla sitt saliv innanför sin mun, utan tydligt ville dela med sig av den med sittplats publiken
2. Polisen plockade äntligen ut Timråklackens trummis. Jag gissar på att det var förargelseväckande beteende. På tiden, det måste vara olagligt det han pysslade med...trumma i otakt, på en djävulstrumma. Fi fan.
Gusse: Aha, det är alltså det TIK ska skylla på? O inte domaren, som Challe mest alltid gör? Undrar om han hänger ut R Josson som en flåbuse åxå, eller att junisarna missar öppet mål?
shinzawai: Jag tyckte nog den gråe va rätt OK, han höll ju ganska låg nivå mest hela matchen, på ppv var det ibland svårt se vad han blåste för, tex Hedins. O nertaget av Svarten var ju HELT regelrätt, oavsett va token i ppv skrek (vad heter ppv-apan eg)? Att Steen skulle fortsätta hålla oss på halster, han har iont elätt hitta målet i år.
Rytter: Lika bra att inte diskutera situationer med motståndarfans, båda sidor är lika enögda. Idag fick jag höra på jobbet att Enström försökte ha ihjäl Mathias Johansson för ett par år sedan (ni vet, årets tackling det året) av en FBK:are.
shinzawai: Jag tycker det är ganska skönt ändå att inte domaren blåste sönder matchen. Då hade vi fått spela konstant i PP mot det här hack n' slash-gänget. Och med tanke på hur dåliga vi är den spelformen så...
"Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare"
För fan se om situationen, jag tycker verkligen inte att han sätter in armbågen i ansiktet, utan snarare axeln, armbågen kommer ju upp efter att Forsberg har satt in tacklingen.
På repriserna så ser man ju dommaren i bakgrunden, han ser alltså Forsbergs framsida (på repriserna ser man ju Forsberg bakifrån), så han borde verkligen ha sett ifall det var en armbågstackling mot huvudet.
Loma: Vad skulle han plocka lill-Foppa för? Armbågen flyger upp efter tacklingen. Däremot hade man med all rätt kunnat ge mes-Sundh en femma för crosschecking to the mouth, men ni hade ju vitt medlut i den här matchen, vi får vara glada för de tre poängen.
MorganaLefaey: Jävligt dåligt av steen där i slutet med öppen kasse... Där ska det bara vara mål, nu vann vi ändå men med minsta möjliga marginal. Nä är det öppen kasse sådär så ska man naturligtvis slänga iväg trissan mot mål inte dribbla å ställa till det! men men 3P är viktigt
Paddan: Jag är ingen stjärna på stava och det blir ofta små grodor. Var det något speciellt denna gång?
Visst såg de fasligt lika ut han som kastade trumpinnar och han som poliserna ledde ut?