Bad_Brett:
Nej jag ser också användningsområden för Hari. Han är troligen billig, bidrar i offensiven och kämpar i defensiven, inställningen och viljan är det inget fel på, problemet är att han väger lite lätt.
Dock ska han inte spela center utan på en kant i en tredjekedja har vi möjlighet att få ut max av honom, sedan att han går att använda i PP med sitt spelsinne och passningar ger också en uppsida.
Han har producerat över förväntan och är en bättre spelare idag än när han lämnade.
Bad_Brett:
Förstår mig inte på Hari. Han var ju superbra första tio-tolv omgångerna. Men är siffrorna osm du säger har han verkligen lyckats gömma sig väl. hans styrkor skulle ju annars vara en spetskompetens. Gissar att han blommar ut rejält i lägre divisioner där han ´lyckas använda sitt hela register.
Därmed inte sagt att jag inte vill ha honom i laget. lyckas han göra "jobbet" lika väl som vilken som helst så gör han det ju riktigt bra. Man kan ju inte döma någon efter de förväntningar man har, de kan ju vara förutfattade och felaktiga i sammanhanget.
Redigerad kommentar
Rytter:
Förhoppningsvis roterar de lite. På något sätt gillar jag ändå Hari. Han spelar visserligen på små marginaler och kan försvinna helt från vissa matcher, men det känns ändå som att han har kapaciteten att bli en riktigt bra offensiv pjäs. Jag hoppas att han blir kvar i klubben.
Hur man än vrider och vänder på det så är inte 17 poäng och -3 jättedåligt en säsong denna.
Redigerad kommentar
S-vikaren:
Tack. En poäng totalt alltså. Den klassiska JVM-dippen.
InVinoVeritas:
Skönt med värvningarna av Smolenak och Haataja är att vi får möjlighet att peta de som inte presterar. Sist var Olofsson inte bra och idag var han ersatt av Grundström. Nästa spelare i riskzonen att få vila bör vara Kempe. Hari verkar fast i Perras frysbox, har väl utanför de två senaste matcherna. Han skulle kunna peta Kempe i en match för att markera att Kempe måste lyfta sig.
InVinoVeritas:
Skulle du kunna räkna ihop hur många poäng Kempe och Olofsson har gjort efter JVM?
InVinoVeritas:
Över hela säsonen ligger vi på 78,8% i BP, så det har förbättrats avsevärt.
modomille:
Räknade lite, på de senaste 10 matcherna har vi fått 37 st. 2 minuters utvisningar emot oss och släppt in 3 mål.
Lite förenklat, utan att ta hänsyn till 5 mot 3 och 4 mot 4 spel så har vi en BP procent på 94,6%.
jämtland:
Vi får väl räkna det som smart, trots att det inte var vi som gjorde den.
tycker vi har ett habilare spel nu än tidigare. Vi hade behövt två poäng, vi fick en, synd. Vi var väl så bra.
Nu får vi hoppas att resultaten går med oss.
Sent skall syndarna vakna. Säga vad man vill, men endera har Svartvadet varit extremt bakbunden, eller så har man levt i en drömtillvaro. Bra nyförvärv som kommer att spela roll stabilitetsmässigt. men vi behöver två till, säkert.
Cumiskey hade jag helt avfärdat efter förra säsongen då han verkar helt obildbar i det defensiva spelet. å andra sidan så har han under sina säsonger spelat tammefan 35 minuter per match. Andra prioriteringar så blir det bättre. ta hit Cumiskey så får vi en offensiv back, med överägsen offensiv fysik. han trivs i Modo och det gäller tre månader.
just att det inte är så långt kvar av säsongen gör ju att det går att "skaffa" dyra spelare som legoknecktar. Vi har ju inte råd att tappa 30 miljoner/säsong bara för att vi inte har råd med någon miljon nu.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ja ja vi gör en bra bortamatch. Spelar stabil defensiv, förutom vi några tillfällen samtidigt som vi skapade en del lägen för att "stjäla" matchen.
Man är ju redan inställd på kval, det man vill se är att vi hittar ett stabilt spel och kommer till kvalet med koll på grejerna.
BP är fortsatt bra, skulle vara kul att veta vår procent sett till de senaste 5-10 matcher.
Nu vill man se att vi får fart på PP. Sista pusselbiten in borde vara en kreativ center som kan bidra till detta. Är övertygad att ifall vi får ordning på PP så kommer vi klara kvalet garanterat.
NuMo:
Undrar hur länge det dröjer innan samtliga SHL-lag använder Chelsea Dagger som mållåt?
S-vikaren:Hur blir det om det blir utvisnig. fyra mot tre?
Jävla skit. Banyyvändningar skapar läge för HV och Reideborn har otur.
SKIT!!!!
Redigerad kommentar
jämtland:
Du kommenterar inte mycket mer än vad PÅSen gör på isen. :)
Ojojoj! Nu var det nära. En kontring, precis som vi skall göra. Stolpen. Önerud.
Det här kan gå hur som helst.
Nu stänger vi och tar två poäng. För förra matchen var första gången vi verkligen satsade på att vinna i förlängning.
Såklart går en av våra klubbor av i sista bytet. Hur kan vi ha så otur? Nåja. Det gick ju bra i alla fall.
Nu kör vi som bara fan!
Inget fegande! Inga jävla djupa dropp! Behåll pucken, utmana och ta avslut!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ojojoj! Nu var vi riktigt nära att ta ledningen. det här är ett lotteri. Hoppas att vi drar vinstlotten.
Djuse är tekningst bra. imponerande kyla.
Nu får vi BP. hur löser vi det?
Skulle vilja att possler kliver fram snart.
Helvette! Skott rakt upp i ansiktet på Djuse. Jaja. Vuxen person slutar använda bilbältet....Om det inte vore för reglerna.
S-vikaren:
Offensiv utvisning på HV efter en massa slarv kors och tvärs. Där hade vi tur.
Hoppas att vi kan utnyttnja det här. Någon gång måste det ju gå, rent statistiskt.
Bra avslut från Djuse , men Bosse Ahl plockar. Nä, det var en vänsterplockare ser jag.
Redigerad kommentar
NuMo:
Taktiken har helt klart anpassats till gamlingarna. Det är mer samlat och det går långsammare.
tjern:
Nordgren pratar i intervjun om att det känns lite lättare med taktiken nu och att han (och de andra äldre)plötsligt får en viktigare roll i laget.
Perras klassiska hockey ligger antagligen närmar till hands för de rutinerade rävarna som känner igen sig.
Forsbergs kanske utopiska vision verkar ju kräva "Eric Heiden-spelare" med schackliknande förutseende egenskaper i sitt spelsinne. De spelarna är ultramoderna och går nog inte att producera i tillräcklig mängd för en småstadsklubb som Modo.
Jäkligt synd att Braschear inte fick göra mål. det hade varit otroligt roligt. Som sagt. han har lika högt, eller högre (?) poängsnitt som en viss svensk super-tvilling i sin NHL-karriär, trots att han mest suttit på rumpan i utvisningsbåset.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det är då pungen! För många spelare. nu får vi hoppas att vi kan fortsätta spela bra.
Det gick ju lysande. med lite tur hade vi haft ett friläge i alla fall.
Vi är grymt nära att göra mål på styrning från back i sista sekunden.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
jämtland:
Ja, han har en jäkla fart, men klubbdribblingar till han fastnar, eller så passar han lite på chans. Synd, för fysiskt är han superbra. Påminner om Edwin Hedberg i sitt spel Saknar honom faktiskt.
jämtland:
Ja, oerhört loj spelare. Blir inget NHL-spel om det fortsätter så här.
Nu får vi tacka Reideborn. Vi har tappat positionerna. Mittåt! säger jag. Vi måste tänka försvar, inte anfall om vi inte orkar fullfölja till 100%.
Redigerad kommentar
foppamodo:
Modo har tagit över lite nu, men har lite svårt att få riktiga chanser. Brashear kommer in och skapar två bra chanser. Haha!
HV ser konfunderade ut och så skapar vi direkt i bytet efteråt, men som katten i hatten så kontrar HV och vi skall vara glad att de inte gjorde mål.
Tyvärr så har vi plötsligt lite kaos i egen zon.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
foppamodo:
Ser ganska bra ut. Modo försöker spela disciplinerat och inte gå bort sig, som man så gärna gjorde tidigare under säsongen. HV styr lite och skapar lite mer, men det blir en lite tråkig match, precis som jag vill att det skall vara.
Vi kommer att försöka stjäla den här matchen med klassiskt bortaspel.
supertr?tt: Ämnet är ju vädigt roande enligt mig.
Redan från början hade expertkolumnister i tidningarna bestämda åsikter att, Om Brashear skulle slåss så skulle han bli avstängd 50 matcher och liknande.
Mycket konstigt. plötsligt skulle slagsmål bestraffas på ett annat sätt än innan. Så var i alla fall förväntningarna. Jag hörde inga andra tankar från någon annan ansvarig så jag antar att det var det som skulle gälla. Om Brashear slogs - 50 matcher. Om någonannan slogs två-fem matcher.
Så varför skulle Modo då ha en som Brashear?
Ja, vad hade hänt. Disciplinnämnden sa,. Det är ok att tackla så hårt man kan i huvudet ifall någon råkar komma lågt med det.
I efterhand har vi hört att domarna inte höll med. Flanagan t.ex. kom med "normalt" huvud efter situationen. (enligt domarna) Enligt disciplinnämnden borde han istället ha haft ett kvastskaft uppköt i arselet.
Disciplinnämnden tyckte att: Så här vill vi ha det. Tacklingar i huvudet.
Så för min del så gäller det att Brashear får in tempo och tajming. Hans roll är att huvudtackla en speciellt utvald spelare. (Tillåtet!) Därefter skall han behålla handskarna och försvara sig mot motståndarna så länge han kan, till han får understöd och så länge som behövs att det inte verkar som att han startat det.
På det sättet kan han sätta spelare ur spel i andra lag samtidigt som han knappt blir straffad för det.
Nu tror jag tyvärr att Foppa tänkt med kuken Dvs. känslomäsigt och ej smart. Jag tror inte att våra beslutande organ kan vara konsekventa.