McFire: "
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article16089318.ab
J F K:
Hans viktigaste uppgift ÄR att spela blad blad för att stoppa pass och styra bort skott.
Lethivuoris jobb var att ta bort HV`s tvåa. Starkbaum ska spela på skytt. Har man gjort det har ingen av situationerna blivit mål.
En orange kon kan stå på rätt ställe också...
J F K:
Han gjorde inte alls rätt, i den situationen spelar man blad/blad mot PF för att stoppa skott eller pass. Samma fel gjordes på Lindströms skott.
Nu gjorde han lika mycket nytta som en Kon.
NuMo: Haha de vetefan ;)
=) jora men kousa kommer säkert att bli bra, men jag önskade verkligen att torp hade fått mer speltid idag ist för kousa!
Glädjande är att starky ser riktigt bra ut och brunkarkedjan är fortsatt bra, nu vill vi ha in nagy i laget och så får gärna samme steppa upp sitt spel en 30-40% så blir dehär bra!
Appropå modo-hv71 denna säsong
2-2 i matcher och 11-11 i målskillnad, rätt jämt får man väl säga =)
Monno: Nu kommer jag inte ihåg exakt de mål Kousa var inne på. Det tredje helt klart. Inte på det fjärde dock, det Kempe bjöd på.
Kontringen i andra peroden var det ju en back som backade och inte hann med. Kan det ha varit Kousa?
Första målet var väl PP.
Patrik Källstr: Vi föll med huvudet högt, men får många missar i det offensiva spelet skapade oreda bakåt.
Hur mycket förlusten är Kousas fel lämnar jag över till backexperterna här.
Själv vill jag att Madsen skall ta för sig lite mer igen. Ritola osynlig i två perioder. Skröder kall, Susse var inte direkt lysande och Påhlsson väntar vi fortfarande på.
Första 0 poängaren på länge
Men vi möter ett bra lag, med tur för dagen
Berka: JA!
Cumiskey.
Det är vi värda. Ett till med lite flyt nu. Men man måste fortsätta lägga på mål.
Monno: Uffe verkar uppenbart vilja ge Kousa chansen att använda sina offensiva kvalitéer.
Skröder är iskall, tyvärr. Lyftninge rakt upp visar det.. Vi missar öppna lägen gång på gång. Vi har otur.
NuMo:
Två målpass har gått fram för att Kousa inte spelar blad/blad på passningsläggaren.
Sawchuk:
Påhlsson kan nog runda av i Ulvö Hockey...
Håller inte med att han vinner alla sargdueller, han hamnar ofta på utsidan eller axeln efter.
Redigerad kommentar
supertr?tt:
Nu spelar ju direkt dåligt. HV spelar direkt bra. Vi har svårt med positionerna i vår iver att komma snabbt framåt.
NuMo:
Kan någon lära dom där jäkla finnarna att spela blad mot blad i 1 mot 1 spelet?????????
Berka: Tyvärr släpper vi in ett igen när vi slarvar. För många småmissar under hela matchen har det varit.
Angående stavning. Redigerafunktionen tvingas jag använda jämt eftersom mina fingrar har svårt med motoriken.
Berka: Modos PP har verkligen varit sunkigt ett tag.
Så det var ju tur att vi gjorde mål nu!
;)
Redigerad kommentar
Berka: Jag håller inte med. Samuelsson som är NHL-fostrad kommer aldrig att ha den hållningen till dyra nyförvärv.
Vila får han göra när kroppen mår bäst av vila.