1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505313 inlägg · 4102 ämnen

HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00

« · 1711539 Till forumet

HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
MODO Hockey kommer senast från seger och tre poäng mot Karlskrona HK på hemmaplan och reser nu till Jönköping på lördag förmiddag för möte mot HV71. Pucken släpps 16:00 i Kinnarps Arena och MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson ser fram emot utmaningen.

- Det var mycket som var bra i den senaste matchen då vi spelade bra med pucken tidigt i matchen och hade bra fart. Vi var även starka på mål där den tuffa starten inte påverkade oss. Den andra perioden var vår bästa och i stora drag så var det en väl genomförd match från vår sida som slutade med tre poäng, säger MODO Hockeys Andreas Johansson efter fredagens träning i Fjällräven Center.

MODO Hockey reser till Jönköping under lördag förmiddag och har drabbat samman med HV71 en gång tidigare den här säsongen då MOD0 vann med 5-0 hemma i Fjällräven Center. Huvudtränare Johansson ser fram emot en tuff drabbning på lördag.

– HV71 är ett bra lag med väldigt många bra och namnkunniga spelare, men det är fokus på vår prestation som gäller där vi ska fortsätta att bygga på det vi har gjort bra den senaste tiden och samtidigt skruva till en hel del saker som kan bli bättre. Det kommer att bli en tuff bortamatch, men jag är väldigt förväntansfull för att se hur vi kan prestera mot HV71.

Är det här en speciell match för dig med tanke på att du har tränat HV71 så sent som den förra säsongen?

– Så här långt känner jag inget speciellt för matchen om jag ska vara ärlig. Jag har även lärt mig att känslor inte får ta över och för mig är HV71 ett avslutat kapitel där mitt fokus ligger på MODO Hockey där jag nu jobbar varje dag för att vi ska gå bra och hela tiden utvecklas och bli bättre.

"De har förtjänat förtroendet och istiden"

Formationen med Gustav Possler, Emil Pettersson och Carl Grundström fick stort förtroende i den senaste matchen och svarade upp med två mål framåt och flera väldigt bra prestationer då Possler spelade 1+1, Pettersson 1+0 och Grundström 0+2 i poängprotokollet.

– De har förtjänat förtroendet och istiden då de varit bra under flera matcher. Vi både hoppas och tror att de kan fortsätta på den inslagna vägen, avslutar Johansson.

Bortamatch i Movember - Svarta tröjor hemma den 28/11

HV71-MODO Hockey är del av SHL:s Movember och MODO Hockey spelar i sina vita Movember-matchställ medan HV71 spelar i sina speciellt framtagna hemmatröjor för Movember.
Kommentera

Sv: HV71 - MoDo, LÖRDAG 21 NOVEMBER 16:00
hellge: Ja senaste matchen gick ju riktigt bra. Var inte hemma så jag kunde inte se den.
Funderar stark på att gå och träna idag och följa matchen via radio.
Så kanske de blir tre poäng till om jag inte tittar.

Bara MODO spelar som ett lag och hjälper varandra över hela isen så tror jag att vi har stora chanser att ta poäng även idag.

Bilden är på mitt första MODO märke från början/mitten av 80 talet
----------------

Uppdatera min lilla sida väldigt sakta men titta gärna in, Rätt som de är så är de några nya bilder på klubbnålar och pins från MODO.
Kommentera

Vid tre poäng ökar poängsnittet till 1,8 (9 poäng på 5 matcher). Vid förlust i full tid har vi ett poängsnitt på 1,2 (6 poäng på 5 matcher) under Johanssons ledning

Oavsett hur vi bär oss åt så är poängsnittet minst fördubblat hittills efter kvällens match.

Huras-snittet är som bekant 0,67. Detta genom 10 pinnar på 15 matcher
Kommentera

9_TNT:

Känner igen detta märke. Eller badges, som man åtminstone sa förr. Tror mig ha haft en sådan
Kommentera

hellge: har oxå den där nålen, den enda jag har. Sitter på jeansjackan med Alice in Chains-tygmärket.
Kommentera

Första minuterna stressar vi bra. Butler hade en bra chans.

Reideborn räddar fösta skottet.

Två bra saker.
Kommentera

HV 71 - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Herregud!

Styrning och Reideborn är chanslös som alltid när det är styrning. Märkligt hur ihålig han blir så fort inte pucken går rakt som beräknat.
Kommentera

Webmaster: Tänk om vi hittar en målvakt. Reideborn tar exakt noll styrningar.
Kommentera

NuMo: Alla tid att rensa ordentligt. Istället eTT bandy försök rakt till HV som gör mål. Dåligt dåligt.
Kommentera

NuMo:
trött man blir....
Kommentera

Monno:

Ja, tyvärr började ju skiten med att Skröder slår en diagonalare rakt i famnen på en motståndare och sen efter det var vi ur position ända till utvisningen.

Nu gjorde ju Reideborn en superräddning.

Men nu gäller det att ta tag i spelet igen.
Kommentera

Hampie: Vi har ett bra backpar. De övriga två mindre bra. Samtidigt har vi väl haft minst lika bra chanser som Hv hittills.
Kommentera

HV 71 - MODO Hockey 1-0
Kommentera

NuMo:
jag gillar skröder i vanliga fall, men han håller inte längre tyvärr.
även fast han gör poäng ibland så är han för seg..
Kommentera

J F K: Känns som att målet var egentligen inte ens en målchans. Och som du redan nämnt så länge pucken går rakt då klarar Adam av det men ändrar det riktning så är det 99% att det blir mål tyvärr.

Överlag hitils gör vi en helt ok match. Kunde med lite tur haft 1-1 Butler och Emil har haft varit hyfsat läge.
Kommentera

Hampie:

Han brukar normalt vara senstartad över säsongen, så jag har hopp fortfarande. Men han måste få börja spela mer därifrån han brukar göra mål. Han är alltför ofta för långt ifrån den heta punkten nuförtiden när hannormalt brukar ha väldigt mång avslut per match.
Kommentera

NuMo:
håller med, men i de prekära läge som vi är i kan vi inte vänta på att han ska komma igång.
Kommentera

NuMo: Ett problem är ju att Skröder passar i princip alla pass på vinst eller förlust. Bra när han väl lyckas. Inget vidare annars.
Kontentan? Ja Skröder ska inte behöva göra mer än enstaka pass i anfallszon per match. Han behöver en spelfördelare.
Kommentera

Hampie:

:)

Vi har nog inget val, om inte Andreas petar honom.

Men som sagt. För mig får han gärna komma igång så snabbt som möjligt. Redan idag helst.
Kommentera

NuMo:
Vi får vara glad om det står 1-0 efter första
Kommentera

Försvarsspelet suger nått enormt. Hv har powerplay i 5 mot 5 och Modospelarna hamnar i knät på Reideborn.
Kommentera

NuMo: 7 Måste sluta dra på oss alla utvisningar. Kommer ej orka stå emot i längden. 5 mot 5 är vi ju lika bra som Hv enda gången dom lyckas skapa lite är ju i pp. Men nu har vi ju klarat av det helt ok.
Kommentera

snowden:

Fan att inte Torp fick göra sitt mål.

Tycker att vi ofta får kontringar när HV har PP.

Kändes lite som vi bara lämnade över initiativet i perioden helt i onödan.
Kommentera

Torp hejar på HV!
Kommentera

Vafan gör Torp?

Huga!

Vi ger bort den här matchen.

I övrigt har vi ju problem med anfallsspelet. Flera gånger har vi försökt dribbla sista motståndaren i stället för att ta avslut, men där har de i stället enkelt tagit tillbaks pucken.

Gång på gång försöker vi passa rakt igenom närmaste spelare, det går ju inte.
Kommentera

NuMo: Skröder kommer fel hela tiden, och denna Torp
Kommentera

NuMo: Torpmåsye bort. Han är helt dum i huvudet tyvärr. Han saknar spelsinne
Kommentera

NuMo: Torp bjuder på ett mål kan man påstå där...
Kommentera

HV 71 - MODO Hockey 2-0
Kommentera

Webmaster: Nästa mål måste bli Modos annars är denna match körd.
Kommentera

Gusse:

Tycker att det ofta är Wilson Butler och Olofsson-linen som har svårt att hålla emot. de hamnar i en ond spiral i egen zon.

Nu har vi ju haft ett par chanser, men vi har inte turen med oss. Å andra sidan så skulle HV kunna göra mål när som helst också.
Kommentera

Jävla skit mål och ytterligare slarv. Det är ju inte ens målchanser vi ger ju bort mål. Sedan syns det att Backarna litar ej på Adam blir ju en mur runt målet Så fort Hv får lite snurr.
Kommentera

Dundee: Ska tilläggas att Adam gör det helt ok idag. Men vi måste få in en målvakt så backarna vågar spela ut lite mer och ej krymper ihop så långt ner.
Kommentera

Monno:
Alltså, det syns verkligen att vi är ett bottenlag.
Så djävla tråkigt, kan ni inte overraska positivt nån enda gång?
Kommentera

Robin Ztorken L: Lapierre gör typ världens konstigaste rensning...
Kommentera

Robin Ztorken L: Så illa är det väl endå inte idag. Tycker vi gör en helt ok borta match. Nu fick vi kontakt med Olofsson 😊
Kommentera

Robin Ztorken L:

Oj!

jag trodde inte vi skulel klaa av det där två mot ettan. Men det gick ju bra.

Olofsson. Bra det behöver han och vi....

Vi hänger med, vi hänger med...
Kommentera

alltså man kommer inte ut med pucken ur egen zon en enda gång. Lapierre vad fan håller du på med???? Jaa Olofsson 2-1. Inte alls värd detta
Kommentera

Steken84:
Skröder måste ner till 4e tills byrån kommer tilbax!
Kommentera

snowden:
ORKAR INTE SÅ JÄVLA USELT
Kommentera

Ja när vi är på g så gör Adam en blunder .........
Kommentera

Steken84:

Jag upplevde det som att Lapierreformationen hade haft ett väldigt långt byte och att Lapierre vill ge sina kompisar en chans att byta, men ingen fattade vad han skulle göra.

Jaha. Så var det durkslag av Reideborn igen.
Kommentera

Dundee: Adam? Skröder boxar ju in den.
Kommentera

Dundee: Vi har för urusla målvakter. Varje gång det är jämt så faller det avgörande att reideborn kastar in puckar. Trist.
Inte ett enda mål såg svårt ut att rädda.
Kommentera

Reideborn ditt jävla homo försvinn
Kommentera

HV 71 - MODO Hockey 3-1
Kommentera

Dundee: Ja det där var faktiskt riktigt dåligt av Adam. Vrf ska han rädda med plocken och inte med kroppen? Stört.
Kommentera

spud:
min kritik för skröder verkar befogad ...
Kommentera

spud: Adam ska ju plocka den efter isen men missar den totalt.
Kommentera

NuMo: Japp, för övrigt så var det Adam som spelade fast oss i egen zon. Trodde han var bättre med klubban.
Och dessa fumlingar, snacka om flaxig.
Kommentera

« · 1711539