Gavelo: Det är såklart helt verkighetsfrånvänt att påstå att värvningarna Cannata, Cooper, Deilett, Liss och Crandall inte hade nååågonting att göra med att Björklöven slog poängrekordet. De var ju ett "färdigt" lag, som av någon anledning gick från att vara ett strykgäng till stjärnor; en resa som hämtad ur en Mighty Ducks-film.
Men även i filmens värld är det nyförvärvet Banks som driver förvandlingen...
Sigge: Jag är mer oroad över att Berglund fyller på som fjärde spelare trots att ingen har möjlighet att ta hans plats eller för den när båda våra backar står på egen blå över en halv zon ifrån Trojas främsta offensiva spelare som kan ta emot pucken. eller Keller dräller.
Visst var det dåligt att bränna läget, men det har jag mindre problem med än fundamentala fel som ger motståndarna stora möjligheter.
Tuppen: De kommer in i matchen med arrogans. Tänker att haha vi möter tabelljumbon, vi lär inte ens behöva anstränga oss! Vips står det 4-1 inför tredje perioden.
Man brukar ofta säga att coachen har tappat omklädningsrummet men när dom filma Karlin såg det mer ut som att spelarna har tappat coachen. Han skakade på huvudet och man såg hur han tänkte "vad fan gör jag ens här"