NuMountain: det är inte nog med att modo ligger under, jag får inte några dt poäng heller! om frölunda nu måste göra så många mål kan väl åtminstånde rätt spelare få göra dem. eller gör modo målen själva?
Tänka sig, ditt inlägg (och resultatet) får mig att frivilligt vilja bjäbba om ännhåäll. Jag är ju (som ett fåtal skribenter redan vet) en gammal North Stars-junkie och har därför ett annat förslag till förändringstema för att bli coola katter igen.
Röda, vita, gröna - nu åter lika sköna. Wild - såklart.
The Reds har aldrig låtit mer tysta än vad de gör nu, när de väl sjunger en ramsa alltså. Det låter som en simhall, med den skillnaden att folk inte svär lika ofta i en sådan.
Joo, de domare som begåvats med den statusen är då & då berättigade till sådana excesser. Tilldelningen tycks dock vara lite godtycklig.
Den exkluvisate tårtbiten av urvalet kan dock, till synes, poängtera sin betydelse och därigenom få tillgång till slikt. Men du! Försök inte, jag vet att Tomas var berättigad till poliseskorten den där gången, jag har nämligen träffat anledningen till detta :-D.
Drömscenario: 3-0 efter 1.30. Mardrömsscenario: 0-3 efter 1.30.
Hoppas hur som helst på en riktigt bra och underhållande match med bländande skridskoåkning, lysande passningsspel, en domarinsats utöver det vanliga och helt enkelt underbara mål (av vilka MODO självklart kommer att ha gjort de flesta).
En stabil hemmadomare, vanligen. Det enda tråkiga undantaget i år har varit när han dömde...VF borta mot Brynäs. Verkar vara en kille som ligger precis under sjärnstatusen bland domarna.
Och med "stjärnstatus" lägger jag då inga personliga, kvalitativa aspekter på det hela, utan mer i stil med: vilka domare som dyker upp i stort sett varenda omgång.
ModoAnte: Inte bara Milo som måste våga skjuta i PP. Alla backarna borde skjuta mer än de gör. Men det blir väl det gamla vanliga förbannat långsamma passningsspelet som de brukar ägna sig åt i numerärt överläge. Motståndarna hinner ju nästan sätta sig ner och ta en fika innan det kommer något avslut på mål.
Dags också att TommyP och Söderberg börjar att göra mål, lägen i massor har de ju skapat de senaste matcherna men avsluten har inte direkt varit vassa.
7-2 till MODO. Målskyttar för MODO: Wennerberg, Milo, Högardh, Öhman 2, Tommy P, Hlinka.
Men han släppte en djävel över bron iaf!
PP.