Japp, lägg ned skiten. Det räcker med 5 minuters sudden i 4 mot 4. Sen kan vi ju lägga ned dom larviga derbygrupperna också så får vi ned att i 44 omgångar i stället för 50.
Vad är det du säger? Du bor ju nästan i Övik! Varför var du inte där? Det var kross... (Vem fanken behöver ett SM-guld i hockey när man kan ta revansch i Stadskampen...?)
knaskamilla: Näpp, var inte på plats vid det tillfället, däremot har jag sett Jeopardyspeakerrösten i verkligheten den gången när jag var i Umeå på uttagning till Jeopardy.
Var du inte på Stadskampen när Werner och co krossade de där andra mesarna? Innan det började var ju Jeopardyspeakerrösten där och körde Jeopardy. Mao finns det minst två personer i Sverige som kan vara Magnus Härenstam.
Härligt, nyss hörde jag "Enter Sandman" på Rockklassiker. Nu spelade de "Heaven's on Fire" med Kiss. För ett tag sedan fick jag avnjuta "Woman från Tokyo" med Deep Purple", samt en av världens bästa hårdrocklåtar "Ain't talkin bout love" med Van Halen" - Ibland är livet så underbart.
westerlind: Hmm, intressant tanke, men jag undrar bara hur lång tid du hade tänkt dig att det skulle ta att spela varje omgång? Dessutom, hur vet Magnus Härenstam på vilken arena han skall vara, eller sköter han sitt "jobb" via videolänk? Förresten, vinner deltagarna pengar som skulle kunna gå rätt ner i klubbkassan?
westerlind: Rätt svar är Studan i Uppsala. Alla bildgåtor är därmed besvarade rätt. De riktiga bilderna finns nu att se på www.lbgk.mineline.se/frisco/isar.htm
Jag tycker det är skitfjantigt att matcher ska avgöras på straffar. Låt vinnaren utses genom Jeopardy istället. Det skulle uppmuntra spelarna till lite allmänbildning - det tycker jag är viktigt. Dessutom blir det finfin underhållning.
Sprit är ett fördärv, nu tror jag att jag har en kreativ lösning till ettan, men jag skickar den via mejl för säkerhets skull. Så att de andra får ha lite roligt, menar jag.
Vad det gäller bild nummer tre blev jag just träffad av en blixt, jag HAR nämligen sett det där gula ljuset förut, och det var INTE i Malmö. Däremot i en hall byggd av Skanska i Husum 1989, den vet jag att du aldrig varit i...så jag kör med den andra hallen i Ö-viks kommun byggd av Skanska under den perioden:
Frisco: om det är du som tagit korten så undrar jag om du verkligen kan svara själv på vart du varit. om du ser så dåligt att du kan knäppa sådana kort så är det kanske inte så lätt. ;o)
knaskamilla: Håller man sig inom de oskrivna reglerna så kan mn tippa flera gånger. Här kan man inte "ringa in" svaren heller. Jag låter Westerlind tippa ett par ggr till (minst).
1) Blå is kan de bara ha i groggar på Ibiza och Delfinen. Jag tippar Delfinen. 2) Två hormonstinna MoDokvinnor har stormat isen i Timrås islada på jakt efter Weinhandl. Hon på bilden kom till matchen i en rosa bil. 3) Globen
Åter en bildgåta. Indelad i 3 delar. Om det finns nån som helst strategi på svarandet kanske jag talar om efterhand om nåt av delsvaren är rätt. Spännande att se om nån klarar av någon is.
knaskamilla: Okej, jag ska inte tjata mer om det. *ser framför mig hur GK iförd Zeena kläder stormar in i motståndaklacken och släcker sin ilska på några oskyldiga som råkade hamna ivägen*
Paddan: Fram till i Torsdags hade ledningen i LHC inte en aning om att han hade tänkt återvända så det verkar ju inte troligt att han skulle hit. Att ta någonting på allvar av det som står i kvällspressen är ju inte speciellt begåvat. Mest en jädra massa svammel och ryktes spridning. Men hela ES är ju idag fullt av köpelag (orkar inte förklara ytterligare en gång att Cluben har minst lika många egna produkter som dom andra lagen)(och ska vi snacka köpe lag så är väl FBK ett av dom värsta (har ju inte ens ett eget J-20 längre)) så det är väl bara att vänta och se vart han hamnar. Han kanske stannar i Usa, vem vet.
Jag tror han menade att man skulle skippa förlängningen också.