Zource: Nejdå, jag är supernöjd. Tycker det ser lovande ut. Bara för det lär vi väl släppa in 5 kassar i tredje, men det är helt klart ett steg i rätt riktning.
modomille: Spelmässigt är det fortfarande uselt, vi kastar bort 80% av puckarna för att vi helt saknar taktik i uppspelen. Passningsspelet är ett haveri och laget blir 45 meter långt hela tiden.
MEN kampen är betydligt bättre och det syns att det är roligt med slutspel, många som har lyft sig.
Nu väntar vi på att Kapten Rundblad börjar ta i också.
Bilyaletdinov: Det sjuka är att andraperioden för en gångs skull i princip är en kopia på den första.
Det jag skrev efter den var att vi i fem mot fem sett stabilare ut än tidigare i försvaret, AIK har svårt att komma till förutom när vi ger dem PP, för där är de alltid giftiga. Framåt glänste vi inte men skapat tillräckligt för ett par mål framåt, så då är det svårt att vara annat än nöjd.
Tycker exakt samma sak gäller nu även efter 40 minuter, och det är vi ju inte vana med då MoDo har varit ett riktigt berg-och-dalbanelag där efterföljande perioder ofta haft två helt olika ansikten.
Gusse: Dom har väntat på slutspelet hela säsongen som jag har tjatat om men folk blev skitnödiga efter några förluster mot pittgäng som Troja, Vimmerby, Nybro.
NuMo: Larsson är sån jävla sleeper alltså. När han får upp flåset igen med några fler matcher kommer han bli helt dunder. Han är lite spaghetti-flås fortfarande men är trots det en faktor
NuMo: Men kan tränarhelvetet vårat beordra att vi ska ha 1 på kassen så fort pucken är i anfallszonen, vi åker ju bara runt på utsidorna utan att ha några alternativ.
Han står inför ett viktigt val. Gör något eller vara som hittills, som inte lyckats. Det är slutspel. Offra sig är det enklaste och det som krävs i ett slutspel, fast det kan göra ont. Men det kan ju, gratis, vara ett sätt att komma in i det också.