Jörgen Jönsson kan inget om hur man tar hand om juniorer
Malmö har gjort klart med två Färjestad-talanger på lån.
Backen Calle Andersson, 18, och Linus Fröberg, 19, kommer att spela i klubben tillsvidare, inget specifikt slutdatum är satt på lånet. Färjestad kan dock hämta tillbaka spelarna när de vill.
– Båda behöver speltid på hög nivå och det kan de få med Malmö i Allsvenskan, säger sportchefen Jörgen Jönsson till Färjestads hemsida.
- Calle är ju i högsta grad med i kampen om en backplats till slutspelet och Linus är ju en forward som har spelat i slutspel så båda är ju även fortsättningsvis aktuella för spel hos oss, men i nuläget är det viktigt för bådas utveckling att de får speltid, fortsätter Jönsson.
/Patrik Larsson
J F K:
Gurra har ju så dålig insyn och verkar inte hänga med vad som händer i hockeysverige överhuvudtaget. Ifall han hade läst på lite kanske han hade sett att Modo trodde på Ludde så pass mycket att man skeppade Stehlik och gjorde plats åt Ludde i truppen.
Han fick den istid han förtjänade i ett tredje backpar, när inte det dög så gick man med och låna ut honom för att han skulle få mer istid och gav istället Hägg chansen att konkurera med Torp om sista platsen.
Sista från mig i denna fråga för Gurra är tydligen inget annat än ett troll.
Berka: Antingen bänkades Ludde eller så sattes han på sidan då han bett om att hitta en klubb att lånas ut till, vilket gjorde att man tvingades spela in Hägg.
Oavsett så är det inte MODO som inte givit honom istid. Det är coachen. Modo representeras i den här diskussionen av sportchefen, men han kan ju knappast tvinga coachen att spela vissa spelare. Det måste väl till och med du Gurra begripa? Så Modo satsade på honom genom att göra plats för honom i laget. Han har fått all tänkbar hjälp och Modo hittade snabbt en klubb för honom där han fick mer speltid. På vilket sätt är det fel?
Tyvärr Gurra nu ger jag upp. Jag har i en del situaioner jobbat som lärare och jag är tacksam att ALLA de elever jag haft förstått bättre än dig.
Gurra88: Här har du en länk på det, men det stämmer väldigt bra med den inside-information jag har.
Det är väl snarare du som alltid är tvärsäker. Jag har flera gånger idag indikerat att jag tror att det är såhär. Detta trots alltså att jag har betydligt bättre kontakter inom Modo än vad du har. Du däremot verkar tvärsäker på att jag har fel, utan att du har någon som helst aning.
J F K:
Nej precis det är ju främst talangen och individens vilja att förbättras som är avgörande ifall en junior kommer att etablera sig på först och främst ES-nivå, och som du säger så har nog detta saknats i våra tidigare årskullar.
Sedan har vi supportrar en del i det hela också, vi tenderar ju att övervärdera juniorer eftersom vi gärna vill vara med om att en ny stjärna föds. Anton Byström måste ju vara det färskaste exeplet på detta t.ex.
En ruskigt duktig skytt och målskytt men väger aldeles för lite, ett jättetrkniskt sugrör.
Har förljt possler sen 3-4 år och han har alltid känts som att han är i en annan liga jämfört med alla andra på isen, såg han första gången när han var typ 15-16 och WOW tänkte jag, de där kommer bli en jävla stjärna.
I juniorligan går det utomordentligt men när han kommer upp till de större pojkarna så är han lite för valpig!
Men me tiden och rätt fys så tror jag Modo har en nu Pär åge ;-)