MODO vann med 4-1 efter att ha gjort två mål på knappt en och en halv minut. Vissa HS:are hann inte ens dit innan det stod 2-0. Så går det då man inte är i tid.
För övrigt så var det en avslagen match där det som drog till sig mest uppmärksamhet var en felaktigt dömd straff i tredje perioden.
Frisco: Lätt 4-1 seger. Matchen var avgjor innan AM hade hunnit in i Kempehallen. Tilläggas kan att det inte hade gått 2 minuter av matchen när AM dök upp och 16-nyheterna på radion hade inte börja:-)
0.37 1 - 0 EQ MODO 12. EDLER, Alexander (22. ENSTRÖM, Tommy) 01.37 2 - 0 EQ MODO 37. ALSTERGREN, Oscar (11. MOLINDER, Andreas)
Kul att se flera 87:or gått framåt. Sen är ju Johan Dahlberg kanske den skönaste junioren MODO fått fram på år och dagar. Vilka tacklingar! Samtidigt kan killen lira hockey. Tuffaste spelaren MODO fått fram sedan Wernblom. Och båda är ju också bördig från Kramfors. ^^
Frisco: Härlig vinst mot Mora med 4-3. Till Giraffen han kan jag säga att Edlers passning till Walls 2-2 mål var delikat. Ett par snabba dribblingar i full fart och sen en passning i knästående till en fri Wall.
knaskamilla: Leksand är i och för sig ett bra lag med spelare som Sinsialo, Håkansson och Ritola. Håkanssson var här och grävde guld ifjol.
Vem är förresten far till Daniel Eklund och Tomas Sinsisalo? Nä jag menar inte att de har samma far men deras pappor är ganska kända i hockeysammanhang.
Martin S: 2 backpar 2centrar och 3 ytterforwardspar kommer innebära högt tempo ochh att Modo öser på som aldrig förr i första halvan av matchen. Ledning med ett par mål inför sista perioden kan innebära SSK-spel av Modo och vinst ändå.
Sveriges minsta juniortrupp på mycket länge? MODO kommer till spel med endast 14!!!!!!! spelare idag mot Leksand. Mitt tips är att de övriga 87orna är i Piteå för att säkra platsen i J18 Allsvenskan efter jul, detta inkluderar Mattias Olsson, Johan Nilsson o Anders Molinder som samtliga är ordinarie. Dessutom saknas Jesper Andersson av någon anledning. Vinst för Leksand som kommer med fullt lag?
15. ÖHMAN, Robert
Goalkeepers
29. KÖNIGSSON, Christopher
1st Line
34. WARGH, Tommy
22. ENSTRÖM, Tommy
37. ALSTERGREN, Oscar 23. EDBLOM, Pär 17. DAHLBERG, Johan
2nd Line
12. EDLER, Alexander
38. LUNDSTEN, Gary
10. ÖDMARK, Patrik 39. HELLSTRÖM, Mattias 28. SJÖLIN, Mikael
Martin S: Ja, speciellt eftersom det är Leksand man möter som är riktigt bra. Dessutom kan man inte plocka spelare ifrån J18 heller eftersom de spelar avgörande mot Piteå. Om J18 vinner den, är de nog klara för J18 allsvenskan. Om de förlorar kan de faktiskt missa J18 allsvenskan. Något som nog aldrig någonsin har hänt.
audiblegiraffe: Jag kan också säga att det är endast Öhman(#6) som blir avstängd och han spelar inte imorgon. Olsson(#2) och Dahlberg(#17) spelar imorgon. J20 skulle kunne behöva Öhman imorgon eftersom Viklund är upptagen med spel i Elitserien.
Poffa: Inte helt otippat är det Johan Dahlberg som bodyslammar honom så. 188 cm Dahlberg som är ifrån Kramfors och är en av sveriges absolut tuffaste juniorer. Men han kan ju lira hockey också. Varit bofast i juniorlandslagen.
Frisco: Jag har inte retat upp någon, jag fällde bara en uppmuntrande kommentar till en stackare som inte fick spela hela matchen. Sen om han tog det negativt kan ju inte jag hjälpa.
AM: Det var ju du som retade upp Huddingespelaren. Du smög sen bort och slapp straff medan Huddingaespelaren blev bestraffad med en plats i Huddinge A.
knaskamilla: Härligt med juniorhockey, tre matchstraff för MoDospelare blev det i alla fall. Varför händer det inget sånt kul i kempis. Här kan man på sin höjd få bevittna en o annan huddingespelare med taskig humor...