Poffa: Omark åkte fram emot MODO båset och försökte göra high five efter sitt mål. Inte direkt snyggt.
Hur som helst så är jag tämligen säker att Frölunda kör över Luleå i två raka matcher. Intressant att JVM målvakten Rautio är bänkad.
Denna förlust innebär också att Molinder, Nilsson, Dahlberg och Olsson får sätta sig på ett flyg imorgon för att flyga ner till Stockholm och spela semifinal två i J18SM.
Larry: Jo, nog är det väl så. Att göra precis allt man kan för att vinna, trots att det inte alltid är enligt oskrivna regler borde väl få vara tillåtet. Vinnarkalle hos dessa killar!
knaskamilla: Bla. hånade Luleås målvakt Modig Modospelare efter att de missat straffar. Luleåspelarna stod i båset och slog klubborna i sargen när Modospelarna skulle slå straffar.
Så otroligt tråkigt, vi som hade ett guld att försvara. Kan du berätta mer om HÅNANDET? Jag gissar förresten att det förekom lite sådant från läktarplats också, har jag rätt?
...och Luleå vann på straffar. 2-2 när alla 4 perioderna var slut.
Domare Larsson kvällens artist. 80 minuters spel utan att vara med en enda sekund.
Luleåspelarnas Andreas Anderssonfasoner inte vackra att se och HÅNANDET av Modospelarna vid straffläggningen får man hoppas föranleder rapport till förbundet.
Tommy Wargh uttagen som debutant i landslaget idag. Därmed har nio spelare födda 1986 representerat MODO i juniorlandslaget. Är detta ett nytt rekord?
Wargh, Viklund, Hansson, Hedman, Hellström, Enström, Andersson, Håkansson och Sundh är namnen på spelarna. Dessutom har Gary Lundsten varit reserv och av någon oförklarig anledning så har inte Edler fått göra debut ännu.
OCH igår, inte att förglömma! Min arbetskamrat hade fått köra skoter för första gången i sitt liv. "Jag körde 115 km/h. Sen kom jag tillbaka, och då fick jag veta att man inte fick köra fortare än 70", sa hon.
Återigen har alltså swehockey ändrat sig. Det har varit rejält med dribblingar på den sidan nu med när matcherna skall gå. Varken datum eller tider har stämt överens.
Men då vet vi att 16 är det som gäller på fredag. Attans rackarns, jag skall hämta en person på bussen 18.30. Obra.
Konstigt, Kramfors som är en sådan metropol. Killen i min länk tyckte inte riktigt om Hasse och Tage när han växte upp. Eller också var det sitt namn han inte var helt bekväm med?
Bollkalla ligger i Fjollträsk.
Strax utanför Akalla, Bekalla och Cekalla.