Salle: Jag hade väntat mig betydligt mera av vice svenska mästarna, tycker inte att Djurgården visar så mycket varför de är skyhöga favoriter i den norra serien.
Ni som gillar fysiskt spel ska nog se MODO J20 i vinter, det kommer att smälla(Nej, Dallas gör inte comeback).
I och med förlusten mot HV idag så bröts hockeysveriges mest imponerande svit. 2007 blir första året som MODO missar en juniormedalj sedan slutet av 80-talet, sviten höll i nästan 20år. Imponerande!
Martin S: Hittade för några dagar sedan ett rithäfte från mellanstadiet, där jag förutom en del häftiga konstverk i den högre skolan, även fick autografer av legenderna Robert Tedenby, Mikael Good och Peter Holmqvist, då de vid ett tillfälle besökte skolan för att berätta om... vad det nu var det handlade om. Kanske det kan bli samlarvärde på den?
Träffade faktiskt "legenden Robert Tedenby" på en konferens för ett par månader sedan. Vid lunch fick jag chansen att prata med denne genomgemytlige trevlige man. Jag berättade att han var min ungdoms idol hemma i Sollefteå när han spelade där. Han berättade att han hade väldigt goda minen från den tiden och Sollefteå i synnerhet. Det enda jag möjligtvis har att anmärka på är väl att han petade lite väl mycket i den otroligt goda maten. Men å andra sidan så ser han ju ut att hålla formen fortfarande, vilken jag tappat för länge sedan. Lite märkligt också är att han faktiskt bara är några få år äldre än mig så min ungdom gick ju nästa parallellt med hans. Ändå var han så bra hockeyspelare och gammal, tyckte man.
Spännande värre nu! Malmö Redhawks - Frölunda HC 2 - 2 Brynäs IF - Djurgårdens IF 2 - 3 VIK Västerås HK - Linköpings HC 2 - 3 MODO Hockey - HV 71 2 - 2
Match 1 i bäst av 3 Tisdagen den 13 mars 2007 Klockan 19.00 IF Malmö Redhawks-Frölunda HC i Malmö Ishall Brynäs IF-Djurgårdens IF i Läkerol Arena VIKVästeårs IK-Linköpings HC i Rocklundahallen MODO Hockey-HV 71 i Swedbank Arena
Match 2 i bäst av 3 Fredagen den 16 mars 2007 Klockan 19.00 Frölunda HC-IF Malmö Redhawks i Scandinavium Djurgårdens IF-Brynäs IF i Hovet Linköpings HC-VIK Västerås HK i Stångebro Ishall HV 71- MODO Hockey i Kinnarps Arena
Eventuell avgörande match 3 i bäst av 3 Lördagen den 17 mars 2007 Klockan 13.00 Frölunda HC-IF Malmö Redhawks i Wallenstamhallen Klockan 15.00 Linköpings HC-VIK Västerås HK i Stångebro Ishall Klockan 15.00 HV 71- MODO Hockey i Kinnarps Arena Klockan 17.00 Djurgårdens IF-Brynäs IF i Husby, Akalla
knaskamilla: Det var ju därför jag försvarade dej genom att skylla på redskapen...Kasta en grej till söderut! Du kanske inte träffar men det känns bättre, jag lovar!
knaskamilla: Egentligen är det Ctrl V i HS som felar men det är väl inte lönt att förklara för Westerlind...som var den som från början drog in dej i debatten.
Ni som gillar fysiskt spel ska nog se MODO J20 i vinter, det kommer att smälla(Nej, Dallas gör inte comeback).