Peja: Kommer givetvis köra den tippningen även inför den här säsongen. Jag var inne och kodade lite nu, för jag vill kunna göra rapporter inför serien. Dvs, medel- och mediantips baserat på skribenters hemvist och sådant.
{5647}: Brynäs skribenter var med andra ord bättre än Modoskribenterna på att tippa HA? Det lönar sig att tro på Brynäs. Dock otroligt liten skillnad rent generellt få tippare från andra lag, men kul initiativ!
Costanza: För att vara tydlig med hur det fungerar numera.
Jag låter ett skript surfa hem alla inlägg i trådarna för mina tips fram till 2023-04-30 ungefär. Tippar man SHL i HA-tråden eller omvänt räknas det ändå.
Hittar jag en användare som skrivit en lista med 14 lag från samma serie så tolkas det som tippningen. Skulle en användare ha flera tippningar av samma serie, så antas den senaste vara den korrekta.
Skriver man samma lag två gånger kommer inte det räknas tyvärr. Skriver man för få lag eller stavar för tokigt räknas det inte heller.
Bad_Brett: Växjö Lakers HC Rögle BK Färjestad BK Skellefteå AIK Frölunda HC Luleå HF Timrå IK Leksands IF Örebro HK IK Oskarshamn HV71 MoDo Hockey Linköping HC IF Malmö Redhawks
Cobbel: Summa summarum så är det förbannat skönt att vi slipper spekulera mer. På Torsdag är det skarpt läge, då får vi en bra indikation på var lagen står.
{9566}: Det här har ju egentligen inte så mycket med Modo att göra, men MIFs utveckling de senaste åren i kombination med en milt uttryckt svag ekonomi är sådant som brukar ta ut sin rätt i längden. De kan absolut vara bättre än förra året, men hela föreningen behöver räta upp sig om de ska klara av att vara något annat än på repen varje säsong.
{9566}: Exakt så, har kikat lite på deras matcher och de känns riktigt tunga samtidigt som de har ett fint grundspel. Men som alltid, försässe är försässe, men de känns på hugget nu.
Charliejfz: Håller med dig om att det är extremt öppet i landskapet från no-mans land och uppåt. Har dock svårt att se att de spel Modo visat hittills skulle orka rå på Malmö. De ser taggade ut och inte lika svaga som de gjort tidigare säsonger.
Men det är svårt att sia när det är en sån fruktansvärt tight serie :)
Cobbel: Tror det står mellan Mif, Oskars och Modo om play out. I övrigt så är det rätt öppet. HV, Lif, LHC och Öret blir play in eller no mans land. Övriga lag troligen kvartsfinal…. Tror Modo gör ett ryck sista tredjedelen och blir tolva före Oskars och Mif.
Jag håller med dig att det kan bli fågel eller fisk, forwardssidan är ruskigt bra på papperet, jag ser verkligen fram emot torsdagen när det startar men jag väntar 15 - 20 omgångar innan jag ser vart laget står. MoDo blir intressant, blir intressant och se Ruohomaa i eran tröja. Ni får en otroligt skicklig passningsspelare i framförallt PP
Här inne var det många som dömde ut leksand redan i somras, känns som att man målade in sig i ett hörn med hrvik och cehlariks kontrakt och att det får bära eller brista.
Jag är dock inte lika säker på att tjomme kommer kicka åsnebrottaren.
Jag skulle faktiskt inte ha något emot att möta leksand i ett kval, återställa ordningen osv.
Dvs, medel- och mediantips baserat på skribenters hemvist och sådant.