1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä

« · 323667 Till forumet

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Poffa: Eftersom jag är alldeles för lat, så kan väl du tala om för mig vad som händer med spelarna som finns hemma redan ?
Kommentera

Hälge:

Vaddå händer? De som spelar i år menar du? De kommer väl att förstärka lag som Skellefteå, Sundsvall, Löven, Nyköping, Bofors, Rögle, Halmstad m fl.
Kommentera

Poffa: Ja, det var dom jag tänkte på.

Ja, givetvis blir det så. Tänkte mest på att truppen kunde bli riktigt stor annars. :-)
Kommentera

Poffa:

Men tänk på alla stackars lag som LHC, som inte har någon att plocka hem. Orättvist, de vill ju kunna köpa sig framgång och då går ju inte det (då heller).

Patetiskt utspel av Melin.
Kommentera

Hälge: Det blir bara roligare lagfester i såna fall.
Kommentera

Lumber Jack:

Mycket patetiskt. Hans avundsjuka lyser igenom så mycket så man tycker nästan synd om honom.
Kommentera

Lumber Jack: Det blir det säkert, på ett eller annat sätt.
Kommentera

Lumber Jack:

Håller med. Looohoser. =P Hör att gnället sitter fortfarande fastskruvat i pannan efter tiden i Brynäs.
Kommentera

Hawerchuk:

Han har väl gått i skola hos Tommy "Domaren blåste och nu måste jag allt klaga lite" Sjödin.
Kommentera

Poffa:

Poffa, Poffa är du på dåligt humär i dag ;-)
130.242.58.240/~dfence/BIF_99.mp3
Kommentera

Poffa: Äh, jag tycker inte man ska förstöra elitserien och lagens tryupper med att plocka in minirinkspelare. De kan ju plocka svamp, fiska på fritiden och sälja matchprogram på matcherna.

:-)
Kommentera

Poffa: Skolledningen består mystiskt nog av idel leksingar. Rektor: Tomas Jonsson, studierektor: Magnus "king of mästarcupen" Svensson. Men även Per Djoos finns med i denna bistra skara.

Frisco kommer snart med ett inlägg från en pensionerad gubbe från de blå linjerna...
Kommentera

65Selander:

Humär? Nä, jag är på bra humör. Det är därför som jag är så bitsk i dag. Skulle man fått en krona för varje gång som Sjödin snackat med domaren så skulle jag inte sitta i Övik och surfa utan jag skulle surfa på Bahamas.
Kommentera

Frisco:

Skojare där... Alltid ett skämt till övers.
Kommentera

Lumber Jack:

Gnällbältet trodde jag låg i Örebrotrakten, men vi har ju empiriska bevis för att det snarare ligger som ett stråk över Gävle och Leksand.

Angående den pensionerade gubben. Undertecknad såg hans sista match som linjekontrollant i ES.
Kommentera

Poffa: Hahahohohihi, empiriska bevis?

Jag tror tyvärr du missförstått den termen, Poffa: Att säga "Så här är det, för det har jag bestämt!" är inte riktigt samma sak. Empiriska bevis är det när man grundar sin åsikt på direkt erfarenhet, dvs iakttagelser, mätningar och experiment. (Källa: "Fantomen talar")

En mer korrekt korrekt benämning på din typ av faktainsamling torde vara den välkända "poffaismen".

En annan intressant angreppsmetod är "Gräv där du står", vilken troligen kommer ge dig ett rikligt material i det här fallet.
Kommentera

westerlind:

Mitt empiriska bevis består av ett oändligt antal matcher med Brynäs eller Leksand som en av motståndarna och att det alltid är de lagens kaptener som snackar med domarna. Något som jag upplevt, mao Empiriskt bevisat!

Var nu inte en gnällbältare du också, Westerlind. Jag som hade trott att dina år i Sthlm hade tagit det ur dig.
Kommentera

Poffa: Kan inte låta bli att lägga mig i men är det inte Werna som brukar stå och prata knyppling och tapetmönster med domarn också, förutom när han hoppar över det och våldför sig på spelarnarna med sina knytnävar. ;-)

Förövrigt så är NHL en skitserie :-))
Kommentera

65Selander:

Nä, du tänker på Sjödin i Brynäs. De få gångerna Wernblom är missnöjd med domaren luftar han strupen så hela Kempis hör det.

Vad det gäller NHL så har du fel. Mer med det än så är det inte.
Kommentera

Poffa: En serie med en massa "Belgian Blue" är ingen serie för seriösa hockeyspelare. Kanske USA friidrotten och NHL skall starta en gemensam organisation ;-)

Div 3 i Jämtland är mer seriös än NHL!
Kommentera

65Selander:

Ähh, nu är du ute och cyklar lika mycket som Westerlind brukar vara.

He ä int lätt å förklar för de som int förstå...
Kommentera

Poffa: Jag måste säga att jag beundrar din hörsel - att du kan höra att Sjödin pratar med domaren medan du och de andra modoiterna oavbrutet kvider på läktaren är för mig ett mirakel.

Tacka vet jag den glädjesprakande gävlepubliken.
Kommentera

Poffa: Ibland tar han till teckenspråk för att förklara för dem som inte begriper vanlig svenska, tacken brukar bli åtta matchers avstängning. Men vad annars göra för att få kontakt med dessa förtorkade gästrikar?
Kommentera

westerlind:

Man behöver inte anstränga sig för att höra Sjödin, man ser han ju ståendes alldeles intill domaren med munnen gående som en väderkvarn i höststorm.
Kommentera

westerlund: Lagomt roligt nästa år, när Ni har inte heller då har råd att förstärka truppen, o ni o LinkPing slåss om jumbo-platsen...:-((
Betalar Ni fortfarande delar av lönen till den ohårige gnällande orangutangen?
Kommentera

zigge: Det var i år vi var panka men nu flyter pengarna in ;-)

Ang Melin så tror jag att han har fått sin sista paycheck när han skrev på för LHC.
Kommentera

zugge: Äh, jag tror det går bra jag.
Kommentera

65Selander: Är det månne detta flyt Du talar om??
"Jompe får väl gå med bössan i Hong Kong och på Universitetet och skramla ihop till en NHL spelare"
Hur mycket ger DET?
Kommentera

zigge: Med tanke på Jompes auktoritet och Hong Kongs invånar antal så blir det en hel del!
Kommentera

Lumber Jack: Melin har en poäng. Vad händer med de spelare som tvingas stå till sidan om ett lag tar in ungefär en femma med NHL-spelare? Ska de snällt få stå åt sidan en säsong, för att sedan tas tillbaka? Sådant skulle i varje fall inte jag, om jag vore spelare, uppskatta.

De lag som inte "tar hem" egna spelare från NHL kan säkerligen hitta andra, likvärdiga spelare att spela med om de vill. OM de vill. Det är ett väldigt kortsiktigt tänkande som pågår. "Hurra, vi får NHL-spelare en säsong och massa intresse!". Sen då?

Är det patetiskt att tänka själv? Knappast.
Kommentera

bobbe: Varför är bara Roger Melin emot när alla andra är för?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,386671,00.html
Kommentera

bobbe:

Det finns drösvis med allsvenska lag som med glädje skulle förstärka sina trupper med ett par ES-spelare. Höja intrersset såväl där som i ES. Men det är ändå bara ett "problem" som skulle bli stort i MoDo och Djurgården.
Kommentera

Frisco: För att han tänker längre än näsan räcker? ;)

Bara för att man är ensam om en åsikt betyder det inte att man är "patetisk". Det betyder att man tänker själv och inte följer med strömmen som en död fisk.
Kommentera

bobbe: Det kan även betyda att man har en tankeverksamhet som är tveksam.
Kommentera

Lumber Jack: Spelarna själva då?

...och vad händer om ett lag åker ur pga detta? Låt oss säga Brynäs då, som kanske inte har råd och inte har så många "stjärnor" over there? Jag försöker åtminstone att se i större perspektiv än min egen förenings, men fan vet om det går.. ;)
Kommentera

Frisco: Du försökte uppenbart få det till att han var korkad som inte tyckte som alla andra. Det var fel.

Det kan betyda mycket. Begrunda hans åsikter, tänk. Återkom om en stund. ;)
Kommentera

bobbe: Jag har inte försökt få någon till någonting. Däremot är jag övertygad om att det i Östergötland finns en liten klicka som lyssnar på sin guru på samma sätt som anhängarna till en sekt lyssnar till sin ledare och tror att det är det enda rätta.

Aldrig att jag skulle begrunda Melin, mannen som tränade ett lag, coachade ett annat, hade aktier i ett tredje, betalade lönerna till spelarna i ett fjärde och jublade när det femte laget vann mot det sjätte... eller hur var Melins egen hockeysåpa egentligen? Jo patetisk.
Kommentera

bobbe:

Melin har inga poänger överhuvudtaget förutom att hans dröm att få leda ett tänkt topplag krossas, till i stort sett övriga hockeysveriges jubel.

(Det jag själv jublar över är dock självklart ganska långt ifrån just den delen av secnariot...)

För MoDos del kommer det rent konkret att handla om ett väldigt litet antal spelare som i praktiken får gå till något annat lag, tänker inte hänga ut någon spelare - men det finns en hel del spelare i MoDo som

a) kontraktet går ut för

b) börjar närma sig slutet av sina karriärer

c) utlänningar som inte har levt upp till förväntningar och rykte innan de kom

d) spelare som kanske också vill börja dra sig närmare sina egna hemorter.

Det enda som är tråkigt är att vi har en kull med 86-87:or som jag i [k]min version[/k] av MoDo Hockey gärna skulle se få riktiga chanser redan under nästa år i a-laget, men jag hoppas att den situationen kan lösas med en coach som redan i år och nästkommande säsonger vågar bänka etablerade spelare när de inte presterar. Har inga drömmar om att alla 10 spelare kommer att vara på topp under hela konflikten, nämligen.

Kortsiktigt tänkande? Du gör alltså antagandena:

a) att det går att säga en bestämd tidpunkt för konfliktens slut
b) att MoDos NHL-spelare skulle gå tillbaka till NHL så fort den tar slut

...till en allmängiltig sanning, som Melin men ingen annan ser.
Kommentera

bobbe:

Jag tror det definitivt kommer att kännas bättre för de spelare som petas av NHL-stjärnonr än t.ex Micke Sandberg mådde efter sedvanlig plånbokspetning. Linköping har väl de senaste åren endast varit intresserad kortsiktig framgång, mest pengar ska ha framgång. Hur sportsligt är det, förvisso en realitet men hur sportsligt?
Kommentera

Det var då sista gången jag försökte föra en diskussion i den här gästboken. Försök att skaffa er lite diskussionsvett och perspektiv på olika saker. Att skilja på olika typer av diskussionsämnen skulle inte heller skada. "Ödmjukhet" och "respekt" kan ni försöka att slå upp i en ordbok också så kanske den här dagen har gjort någon nytta i era liv.

Mer inskränt folk får man leta efter, även om det givetvis även finns undantag här också. Suck.
Kommentera

bobbe:

Ja du bobbe, läser man SpS regler så kan då jag inte få det till något annat än att du ska ha en varning för ditt senaste inlägg.

Du ska
Ifrågasätta åsikter, argument och resonemang.

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Kommentera

bobbe:

Vad är du så upprörd över?

Det är väl ganska rättvist att t.ex. MoDo får igen något för alla NHL-spelare de fostrat och alla år de spelat i elitserien? Om nu inte Linköping har så många NHL-spelare att ta hem måste det väl bero på något? Om de åker ur elitserien för att de andra lagen har NHL-spelare beror det ju inte på att alla andra elitserielag är bättre, utan på att de är sämre än minst ett allsvenskt lag...eller? Fast det kanske inte var LHCs situation du blev upprörd över...
Kommentera

Björn VII: Vem är det som angriper personer här? Jag tycker att ex. Frisco går till solklart personangrepp på Melin. Jag tycker att vissa av er är inskränkta, och det står jag för. Det är inget angrepp, det är en åsikt. Det verkar saknas perspektiv på saker här.

Ditt inlägg höll däremot högre klass än vissa andras.
Kommentera

knaskamilla: Just nu blev jag upprörd över att vissa drar in helt oväsentliga angrepp på bl.a. min förening och dess tränare. Saker som inte hör till diskussionen.

Som sagt, lite perspektiv på saker skadar inte. Jag ser gärna NHL-spelare i Elitserien, men det ska ske med eftertanke och inte orsaka skada på vare sig spelare eller föreningar.
Kommentera

bobbe:

Om jag hade fått bestämma skulle Frisco ha varit avstängd för flera år sedan, han verkar dock vara en institution här som man inte får ifrågasätta :-)

Nej, men skillnaden var väl att hans angrepp var riktat mot en person som inte deltog i debatten - du adresserar hela gästboken, Frisco adresserar Melin och människor som sprider hans idéer. Inte mitt sätt att debattera, men sen är mina inlägg gravt mobbade på den här gästboken också, har bara lärt mig leva med det. :-)
Kommentera

bobbe:

Jag tror att det här är en superchans att försvenska elitserien, jag! Bort med alla dussinlirare från utlandet och in med gediget svenska spelare. Har svårt att tro att elitserielagen har så inkompetenta ledningar att lagen kommer att ta skada av att få hem ett gäng bra spelare. Vilka spelare skulle det skada, menar du?
Kommentera

knaskamilla: Det skulle kunna skada de spelare som får kliva åt sidan om/när "för många" (vad det nu innebär) NHL-spelare, svenskar och andra nationaliteter, tas in i ES-lag.

Jag ser också ett problem med ett tomrum när lockouten väl tar slut igen (kanske mitt under säsongen?) och lagen ska fyllas på igen.

Men visst skulle det vara läckert att få se Forsberg & Co. Det förnekar jag som sagt inte.
Kommentera

bobbe: >>>Just nu blev jag upprörd över att vissa drar in helt oväsentliga angrepp på bl.a. min förening och dess tränare. Saker som inte hör till diskussionen.

Det gällde ju Melin och ordet pateiskt. Starkt överdrivet var det också och jag säger ursäkta så mycket att du inte förstod det.
Kommentera

Björn VII: Tja, man får ju inte alltid som man vill... det kändes bara som att du angrep fel person med varningssnacket. Personangrepp är väl personangrepp, oavsett vem det är riktat mot? Jag står för vad jag tycker, men anser inte att det är något revolutionerande. Det finns inskränkta personer i alla led, men just nu har jag träffat på några här.
Kommentera

« · 323667