1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505848 inlägg · 4102 ämnen

Karlskoga - Modo 2020-03-06

« · 2043934 · » Till forumet

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
KB: Med lite distans till matchen igår så får man vara nöjd med 3 poäng.
Nu måste laget vakna till för spelar vi som igår så ryker vi nog relativt fort i båda matchserierna, sällan skådat ett så naivt och viljelöst försvar, jag skäms fortfarande på tex Hedmans (ingripande?) på deras första mål, herregud, och hans match i övrigt är inte heller speciellt stark trots att han endast spelar i egen zon!
Sen är det ju lustigt att Ingen i laget ifrågasätter varför man ska dutta puck till varandra i egen zon bara för att hålla den inom laget, sylwanders dutt till Björka som blev förödande är väl ett solklart bevis på att det ibland är väldigt mycket smartare att bara lägga sarg utvisa för att statiskt köra samma upplägg hela tiden.

Sen överlag är det fantastiskt på sitt sätt att vi vinner och slutar 2:a i serien med ett försvarsspel som nog tillhör botten av allsvenskan, jag har i ärlighetens namn inte sett något sämre på många år, med detta material så bör vi kunna göra det väldigt mycket bättre, jag menar att det är ju inte 8st Niklas Torp vi har i defensiven.
Kommentera

jonsson: Allt känns ganska jävla bra just idag! :D
Kommentera

J F K: Mattias Karlin är en jättebra tränare. Sjukt imponerad av deras prestation, och lättad över att vi slipper möta dem just nu...
Kommentera

jonsson: Kul också att Modo-B gick till slutspelsserien. Hur fasen gick det till?
Kommentera

locken: Glömde 10 år i ren frustration,När kusinerna började spela i Södertälje o Skellefteå på 70 talet fick man gå på biljetter som dom fick som spelare, Hade ingen intresserad far, men det som var gratis det fick man ju utnyttja o på den vägen är det.
Bra spelare kusinerna, men i fel lag, Roland Stoltz, Glenn Johansson,
Kommentera

puffe:

Känns fantastiskt att vakna och va klar för HOCKEYALLSVENSKA FINALEN dessutom en MODOIT som tar hem poängrekordet😀
Skål igen
Kommentera

{82
25}: älskar din lidelse och passion för vår älskade förening. fler som du, tack

Tillägnat Locken
Kommentera

Från Hörnefors: Men du skriver bra ändå!!
Kommentera

puffe: Haha, nä inte släkt med Nordalarna.
Kommentera

locken: Du är lite vulgär, haha, jag har dock minst 10 års mer ångest över denna klubb.. Du har helt rätt . Det krävs nog minst 30 års ångest(minst för att förstå detta.) Guldstjärna till Dej
Kommentera

Rytter: Mitt hockey intresse för Modo har funnits över 35 år jag har levt ätit o skitit Modo, Häng skallar eller vad det är du kallar dom som ser att det fattas väldigt mycket i denna match från Modo! Att någon vidare match när det gäller gör man inte.... Kan ju inte bara vara Hanses som ska svara upp,,, + 1 linan.
Kommentera

Ben Perrault:
Testa att gå tillbaka till finaltrådarna😂😂
Kommentera

Ben Perrault: Håller med dig jag har varit med 4 månader men spelat och hejat på Modo hela mitt liv och sett massor av matcher i Kempis och några i nya hallen men jag har sett Modo spelat i Västerås och Uppsala och Stockholm och i Leksand mm,,,,,,Och nu ska vi gå upp och först slå ut Löven sen tar vi Oskarshamn eller Leksand även om det blir tufft så ska jag dit och heja på mitt Modo ,,,Heja Modo idag har vi JJ som slog rekordet och nu ska vi vidare och vi ger oss aldrig
Kommentera

Från Hörnefors:
👍 precis!
Kommentera

Ben Perrault:

Ja modo är en speciell klubb, laget består till och från av hängskallar och vissa supportar vill inte vara sämre och har samma sköra psyke.

Själv ska jag njuta av finalen, första gången på länge vi har något att vinna och inget (en shl plats) att förlora. Det kommer vara en grym serie mot löven, misslyckas vi får vi en chans till.

Det positiva är att vi blir bättre och bättre för varje säsong med björn. Finalen fyller på en redan stor kassa. Går vi inte upp i år är det mer bara en fråga om när om vi fortsätter att utveckla klubben. Just nu gör man det mesta rätt, ekonomin är i ordning, man får publiken att komma tillbaka, man ger insyn och kommunicerar klart och tydligt, och man har kontinuitet på ledande positioner och i truppen.

Stort tack till björn och widebro (och alla andra i ledningen) som gjort att man fått tillbaka hockey intresset igen efter typ 10 jobbiga år.
Kommentera

karlasklubba:???? Tycker du att dom motsvarar en 2 femma på den här nivån,,,, , ,,,,,, som måste upp!!!!!!
Kommentera

karlasklubba: har alltid varit så på detta forum. Vissa klagar mest bara och ser bara det negativa. Sen när det går bra kommer inga kommentarer från dom
Stort grattis JJ, nu börjar det på allvar
Bor i Umeå och drar på mig Modotröjan på jobbet på måndag😀
Kommentera

Axle San: grattis jj ! Verkar vara en bra grabb. Njut :)
Kommentera

Rytter: Vilken matchserie detta kan bli! Grymt spännande. Kan Barto komma upp stort så har ni en väldigt bra chans att ta det. Skål och lycka !
Kommentera

Från Hörnefors: Du skriver väldigt bra, som vanligt. Är du inte lite släkt med Gunnar, haha . Kul för JJ, men , Nu börjar säsongen!
Kommentera

Bad_Brett:

Haha du är ingen kappvändare heller. Det ska du ha cred för.

Och du vet vad jag tycker om Kim. Hans inledning var strålande, men efter skada och Olofssons tappade form har han tappat. Som han spelat nu så tycker jag också att det är svårt att motivera honom i en andrakedja.

Sett till hela serien så får han ändå en stark trea eller svag fyra av mig. Gjort bra med poäng på sina 40 matcher.

Det jag vill se nu är att rutinen från shl gör skillnad, samt att han visar att han är en slutspelsspelare som kliver fram när det blir tufft och tätt.
Kommentera

Bad_Brett: menade såklart inte bara dig :). Menade generellt.
Kommentera

Tambellini hade med poängsnitt (1,7p per match) gjort 88,4p på en hel grundserie.
Kommentera

RedNek: Sanslöst av JJ, helt otrolig insats av hela laget. Nu är man stolt som en tupp. Det blev inte sämre av att man knep andraplatsen i Expressens fantasy manager turnering där jag byggde laget bra mycket mer med hjärta än hjärna, så många spelare med modoanknytning som möjligt. Nu har man en fantastisk tisdag att se fram emot, skål modovänner!
Kommentera

NuMo: Har sett många divor genom åren och Dahlin är den värsta och det skrivs i AF o EX ,,,Men vi ska inte bry oss om Dahlen vi ska fira JJ som slagit rekordet och det är stort så jävla stort och nu tar vi Löven och nått SHL lagen och vi ska tillbaka där vi här hemma ,,,,,Heja Modo
Kommentera

karlasklubba: Njää, har aldrig varit ett fan av Rosdahl. Fråga Rytter. :-)

Tycker att spelsinnet inte är det bästa samt att ökad poängskörd har lett till sämre arbetsinsats.

Olofsson har också haft en rejäl svacka men kan användas i fler situationer än Kim.
Kommentera

roger_sundsvall: Jonathan Johnson har vunnit poängligan. Modo har inte vunnit något än. Nu ligger fokus på att vinna finalen.
Så vi är glada för Jonathan Johnson`s skull. Men att komma två firar man inte. Firar gör vi när vi är i SHL igen.
Kommentera

bisterfinnen: Är jag en filur så är du trubadur 😀😂
Kommentera

udden:

Som en typisk hardcoresupporter så håller jag med dig. Det är så man skall tycka. Men jag har inte upptäckt divalaterna du pratar om. Däremot. STORT av JJ att vinna poängligan.
Kommentera

Bad_Brett:
Är väl bättre att försöka få igång dem än att bänka dem direkt. När dem är i form är dem ju riktigt bra. Dessutom är det slutspel nu vilket ger helt andra förutsättningar.

Dessutom tycker inte jag 36 respektive 31 poäng är värdelöst heller. Lägg därtill att Rosdahl spelar endast 40 matcher.

Tycker tonen i detta forum svänger väldigt fort. Ena stunden så är dem superstjärnor. Andra stunden värdelösa avgrund.
Kommentera

Axle San: Jodu din filur 😁😂
Kommentera

Rytter: Jag har aldrig påstått att Kangasiemi är vare sig temposvag eller har dålig teknik, däremot så hade jag förväntat mig mer. Nu har han ju faktiskt presterat bättre på slutet och tagit för sig mer så han börjar närma sig vad jag förväntat mig i alla fall. Han kan bli en joker i finalen.

Sen om Tambelline eller Dahlén är bäst, ja det är jämt där. Dahlén vet vi verkligen kan prestera avgörande lägen men hur Tambellini klarar ett slutspel återstår att se. Två med HA mått mätt väldigt bra spelare i alla fall.
Kommentera

NuMo: Uffe hans Far var ödmjuk men sonen är och förblir en diva och han skulle jag aldrig vilja ha i Modo ,,,,,JJ slog rekordet från PA så jävla stort och vilken bra värvning av Modo,,,,,Heja Modo
Kommentera

Dundee:
Blir en virre & en pilsner nu 😎
Som sagt, allt är bonus nu!
Kommentera

NuMo: Ja, han är en skön kille. Varmt välkommen till Örnsköldsvik. :)
Kommentera

udden: vem är Dahlen.........
Kommentera

Rip Kirby: iaf fram tills rekordet slås på nytt
Kommentera

Otrolig bedrift av grabbarna som gjort en super säsong långt över vad jag kunde tro så hatten av boys. Sedan får man lyfta på hatten återigen för Jonatan Johnsson som vinner poängligan och slår rekordet.

Nu är allt bara en stor enorm bonus resten av säsongen.
Kommentera

udden: jag är säker på att Dahlen är bra mycket mer ödmjuk än vad många Modosupporters gärna vill framhålla honom som.
Kommentera

NuMo: Vore onekligen ett fint komplement till andrakedjan.
Kommentera

NuMo: Nä Dahlen som inte platsar o SHL eller NHL han vill vara gud i Timrå och vinna över Modo resten skiter han i ,,,,,Tacka vet jag JJ som slog ett rekord som ingen trodde nån spelare kunde slå grymt o grattis ,,,,,,Nu går vi mot SHL ........Heja Modo
Kommentera

erjo: From kan ta Rosdahls plats.
Kommentera

KRM: tänk om man kunde gilla den kommentaren mer än en gång!
Kommentera

NuMo:

Jo han kan lira i en tredjekedja.
Kommentera

Hakning-Henrik: Spelar ingen roll vi har en JJ som slog rekordet i poängligan så jävla stort och nu är vi i final och vi kan slå ut Löven och SHL laget ........Heja Modo nu går vi upp
Kommentera

Rytter: Hade gärna haft Dahlen i Modo. kanske nästa år?
Kommentera

Axle San:

Men du har fel. Ditt scoutöga vet vi det är fel på med tanke på att kangasniemi är temposvag och har dålig teknik enligt dig.

Tambellini är bästa spelaren i ha, han är mer komplett. Har storlek, teknik, spelsinne och en målskytt av rang. Han är en sådan som syns och driver spelet och kliver fram och avgör matcher. Dahlén kommer strax där bakom, men att han är bättre glöm det.

Skulle aldrig byta honom mot Dahlén.
Kommentera

roger_sundsvall: Jonte vs Jonte menar du? Rafflande, men ingen riktig spänning om du frågar mig. Promenadseger 😴
Kommentera

roger_sundsvall: Vi klarar av att ha flera bollar i luften samtidigt.
Kommentera

NuMo: Sju segrar från SHL, sug på den ! Får ni möta Leksand eller Oskarshamn så kommer jag att hålla på er helt klart.
Kommentera

« · 2043934 · »