Som jag skrev tidigare, detta är hans försäsong. När han kommer in i det känns det som en matchvinnare. Det är i slutspelet han ska vara som bäst.
Känner mig också trygg med honom trots några fall där han kommer ut lite för hårt på skytt. Men skott utifrån sitter på honom, och var imponerad hur han höll fast pucken, sällan stora returer på dessa hårda nackskott.
Sedan fördelen när han kommer ut är att det inte finns mycket att sikta på. Tänkte på ett läge i tredje när dom fick rent läge i slottet, han kom ut och skottet sätt på honom. Hanses står ju normalt längre in och då är det mycket ledigt högt och dom har möjlighet att få upp pucken, när han kommer ut blir det svårare för skytt att sätta den högt.
Känns också väldigt aktiv när det är trafik, jobbar för att se pucken och fokusera på skytt.
Trots att han blev ställd av ett missat skott på khk:s mål, var han nära att reflexrädda när han sträckte ut benet. Verkar vara väldigt explosiv.
Nej detta är en riktig klassmålvakt, en sådan vi skulle haft från start.
Från Hörnefors: Ett steg i rätt riktning skönt att vi kunde vinna och få bryta den negativa trenden. Men det kommer krävas en betydlig uppryckning tills på onsdag om vi ska ge Timrå en match. Men det är bara hoppas grabbarna kan fylla på nu med lite energi.
jonsson: Korrekt vi vann och tog 3 viktiga poäng fast vissa gnäller på forumet ,,,Bra jobbat Modo nu tar vi Timrå nästa sen kan vi vila upp några spelare till finalen ,,,,,Heja Modo
Bad_Brett: Han hade lite svårt med avvägningar och var överaggressiv ibland, men jag kände mig sjukt trygg med honom vid backskott och egentligen hela tiden han var i målet. Kan bli sjukt viktig i kvalet.
Bad_Brett: Jag hoppas det. Just nu ser väl varenda person som ser matchen att det verkligen inte fungerar, förutom Modos tränare. Inte konstigt att de fick ytterligare ett friläge nyss. Det är ju faktiskt vår klart sämsta kedja i dag.
Som JFK nämnde så är förstakedjan felkomponerad. Tambellini har inte spelat bra från anfallszon och neråt och Karlkvist & Kangasniemi tappar puckar som in åt helvete. Kangasniemi behöver spelare som är starka på pucken och som är bra på att behålla puckinnehav. Typ Rosdahl & Olofsson. Inte Karlkvist som kastar puckar runt sig som någon idiot.
jonsson: Johnsson kommer fel som ytter och Tambellini hittills usel som center. Ingen av de två första kedjorna fungerar pga detta experiment. Växla över nu så det blir någon ordning. Vi har inte råd att chansa.
Angående bartosak. Det ser lite svajigt ut ibland när han är aggresiv mot skytt och puck. Men i andra situationer spelar han längre in och mer avvaktande och bara spelar på position och täcker av.
Tror det är så enkelt att det handlar om matchträning och timing. Detta är ju typ försäsong för honom. Tror han bara kommer bli stabilare och stabilare och göra bättre avvägningar när han kommer i form och lär sig vårt spel och liga. För att han har klass är det ingen tvekan om.
KB: LP får inget uträttat, totalt meningslös spelare, måste finnas något bättre typ Wahlgren LP gjorde når snyggt mål förra säsonge men sedan dess noll! Ta bort!!
RedNek: Han vänder ju på en euro-cent och man ser egenskaper hos honom som inte fanns i laget innan, han skulle behövt få in en puckjellvert bara så han får boosta sin Sisu.
Bad_Brett: samtidigt har Hanses blivit mycket mer aktiv sista tiden, mer alert och följer spelet bra, kan känna att Barto ser en aning övertänd ut, blir stora luckor då han rör sig så brett samtidigt släpper han många returer och verkar osäker då han hämtar/stoppar puckar bakom mål, förstår att allt är nytt så ingen kritik
Vi skall inte dra för stora växlar på detta KHK ville inte vinna och gick på halvfart😂