SPOODI: Jo, men då hade han spelat sin sista säsong på länge för MoDo den här säsongen. Just storleken gör att han kan bli en tillgång över en mycket längre tidsperiod.
SPOODI: Tror inte det handlar om mod, utan att Betglund och Rundblad är lite bättre bara. Förhoppningsvis får Hallin chansen, för han har verkligen potential. Jag gillar att han är så smart, tysta skott, slagskott, snabba passningar osv. Han har en grym verktygslåda.
SPOODI: Måste säga att jag gillar svensk supporterkultur som ger RedBull fingret. Rätt eller fel är upp till bedömaren men lite integritet är riktigt trevligt.
Silly: Instämmer till 100%. Har hört Hinken prata om en försvarsgeneral, men med Rundblad, Sverre och Bengtsson ser jag det inte som högsta prioritet. Däremot behöver vi en PP-back. Berglund i alla ära, men han har inte det spelsinnet som jag hade önskat mig.
🇨🇦 Gabriel Chicoine, b, 28 Kommentar: Offensiv back som öst in poäng i de nordamerikanska ligorna. Hans ECHL-säsong 2022/23 sticker ut rejält – där noterades han för 61 poäng på 66 matcher som back, vilket vittnar om både spelsinne och ett vasst skott. Kommer närmast från spel i Slovakien där han stod för 42 poäng på 52 matcher. Har ännu inte testats på högre europeisk nivå, men kan bli ett fynd för rätt lag som söker powerplaykraft och rörlighet bakifrån.
Bad_Brett: I det här läget borde vi ha möjlighet att chansa på någon nordamerikan. Om det inte funkar kan han skeppas i November. Men Hinken kanske hellre vill ta ett säkert kort än att riskera en megaflopp och få kritik för det.
Randy Marsh: Byter tråd, då det känns som att detta hör hemma under Silly Season. Jag vill absolut inte ha in Hammarlund - vi har flera backar med ungefär samma kvaliteter. Ska vi plocka in någon nu bör det vara en riktig toppback.
Vet inte om någon redan skrivit det men lyssnade på hockeypuls nyss med hinken som gäst. Adam frågade "Spelar Edvin Hammarlund i Modo i november?" Varpå Gradin svarade "Det är inte omöjligt". Låter nästan klart om du frågar mig.
modomille: Vi får väl se. Om jag minns rätt var du tvärsäker på att Brynäs skulle bli ett bottenlag förra säsongen också, men du tippar väl helt enkelt med hjärtat.
modomille: Kan man verkligen se dessa två matcher som en stark indikation på att förra året var än lyckträff? Att det inte kommer gå lika bra för Brynäs i år som förra året ser även jag som mer sannolikt än att det går lika bra eller bättre, men det baserar jag inte på hur de spelar nu. Det baserar jag på hur mycket som ska gå vägen för att man ska gå så långt överhuvudtaget.
Jag är faktiskt rätt glad för att jag hejar på en underdog i SHL. Rätt skönt, det blir inte samma snack om det går dåligt.
SpecterV2: Haha ja det är både smärtsamt och kul samtidigt att se ett lag misslyckats totalt på en okänd målvakt. Han lär väl knappast få stå så mycket mer. Mike Morrison hade väl åtminstone 75% under sin tid i Modo
Gusse: Oscar Lindberg verkar haft mellanår förra säsongen för att istället försöka varva SHL i år. Hade jag fått välja en enda spelare att värva är det nog han. Sinnessjukt bra på det mesta.
modomille: Silverberg, Rödin, Bäckström, Larsson m.fl. är ju helt klart en stark fw uppsättning så bottenlag är hårt kanske. Men dom får lära sig den hårda vägen att det är viktigt med en duglig målvakt... Kanske blir en repris på vårt uttåg 2016. Än om jag tror dom agerar än bara sitter lugn i båten som vi gjorde...
JoJo2613: Förstod inte varför dom tippades så högt. Ganska tydligt att förra säsongen var en lyckträff och att dom egentligen är ett lag för botten av SHL/HA. Varnade för detta inför säsongen.
Framnäs: Jo, LP är lurad upp på läktaren. Han skulle spela i pp och få mycket istid i fem mot fem, men hamnade hos en snake-oil-charlatan som ljög honom upp på läktaren.