Jag har det inte som mål iaf, problemet är bara att jag grundar min uppfattning på bilderna ur "Årets Ishockey 1979". En glad och trind "smålänning" som viftar med blomsterbukett efter avancemanget till ES.
Sen så noterar jag intresserat att du kör med slogans från ett marknadskontor i Grängesberg, medan jag själv kör med Nestlé-slogans. En talande skillnad när det gäller ekonomisk och strategisk slagstyrka för de båda Y-lagen.
Både Hirsch och Riksman gick in i den häs säsongen med 1+1-kontrakt, om det är en medveten strategi som målvaktstränaren har varit med att utforma, så ser det väl ut som så att en av dessa behålls som förstemålvakt efter säsongen och Zajkowski släpps upp till nästa år.
Tänk så mycket jag svamlar om nu som jag inte har en aning om egentligen :-)
SMÅLAND: Bara 2? Du glömde fyllematchen också. Som sagt har vi bara en krullhårig fyllhund på läktarna medan väldigt många som kommer i buss från Sundsvall!!!?? verkar ha fylla som hobby 1 och hockey som nummer 47 ungefär. Det är vad man tror i alla fall men ni kanske vill ha det så?
samjo: Frågan är vad som är straff och inte? Rådbjer verkar ha en speciell förmåga att döma straffar när #21 är i närheten.
Regelboken 533 – HAKNING (HOOKING) Vid en frilägessituation, när en spelare som har pucken under kontroll är utanför sin försvarszon, inte har någon motståndare annan än målvakten att passera, och han hakas bakifrån och därmed går miste om en klar målchans, skall domaren utdöma ett: - Straffslag ------
I detta fall bedömde en mycket dåligt placerad Rådbjer med ett antal spelare mellan sig och händelsen att Jörgen Jönssons skott efter upphakandet inte var en målchans.
Damn it, här ser man trådrubriken och tänker sig gå in för att läsa lite fint snyftande av det förlorande lagets supportrar. Men vad är det för konstig form av tempus ni använder i ert skrivande egentligen? Laget med Medelpads landskapsvapen som logotyp fick ju byxorna neddragna redan igår, 0-6 på hemmaplan.
Frisco: Var det verkligen straff när Rådbjer blåste igår? Det spelar ju ingen större roll om det var det eller inte, för MODO vann ju matchen. Men däremot minns jag fortfarande straffen som Rådbjer blåste i finalserien i våras som definitivt INTE var en straff...
knaskamilla: Han var bara värd 2. Däremot var Åke värd en 4:a. Hade varit en 5:a om han skrapt isen med skridskon efter Näslund. Men nu fick vaktmästaren in på isen, sånt drar ner.
Lumber Jack: Blir en liten knepig känsla när man läser Brithéns tankar inför matchen.
Antar att det är skrivet för publicering i morgondagens tidning. "Vi hade bara en lätt träning i går mellan matcherna, en halvtimme till 40 minuter. Sedan nötte vi power play igen, förhoppningsvis med samma goda resultat som senast."
"Jonas Almtorp och Jocke Lindström spelade med ÖSK i Boden i går kväll."
Här är då de tappra själar som kommer att försöka att rubba TIKs cirklar imorgon kväll:
Målvakt: 31 Peter Hirsch (34 Juuso Riksman).
Backpar: Tobias Enström-Pierre Hedin Martin Wilde-Martin Johansson Mika Lehtinen-Dusan Milo
Kedjor: Kim Staal-Morten Green-Peter Högardh Anders Söderberg-Miroslav Hlinka-Magnus Wernblom Tommy Pettersson-Stefan Öhman-Mattias Wennerberg Fredrik Warg-Jan Öberg-Joakim Lindström/el. Jonas Almtorp
Lumber Jack: HS:are hittåt. Tabellen visar att Tummens och mina djupa diskussioner om hur hockey skall föras, över en pilsner, äntligen spritt sig till lagledningen.
Jag chansar på 1966 för då är jag född. Konstigt att inte 1962 finns med? Jag förmodar att det är födelseåren på en del HS:are som du lagt ut för allmän beskådning.
Jag har det inte som mål iaf, problemet är bara att jag grundar min uppfattning på bilderna ur "Årets Ishockey 1979". En glad och trind "smålänning" som viftar med blomsterbukett efter avancemanget till ES.
Sen så noterar jag intresserat att du kör med slogans från ett marknadskontor i Grängesberg, medan jag själv kör med Nestlé-slogans. En talande skillnad när det gäller ekonomisk och strategisk slagstyrka för de båda Y-lagen.
(läs: blä!)