samjo: Tommy P hymlar inte i intervjun. "Vi kommer att förlora det här, om vi släpper in fler skitmål" sa han...ungefär. MoDo spelar inte bra och grillåkning är lösningen på problemet.
Wewillwintoday: Mitt resonemang var rätt bra alltså. Två avklarade numerära underlägen och sedan ett mål precis efter Brynäs blivit fulltaliga efter sin utvisning. Sånt måste svida för hemmalaget...
NuMountain: Jag trodde faktiskt också på Luleå denna omgång, men det blev inte tredje raka hemmasegern. De vinner sin vana trogen skotten rätt klart (36-24) men gamle MODO-bekantingen Freddan i målet svarade för en storstilad insats med 34 räddningar.
samjo: Att Leksand leder med 6-1 är ingen överaskning för mig. Jag har spelat en bomben med just det resultatet. Tyvärr visar sig Luleå vara lika värdelösa som jag egentligen borde ha vetat. Där har jag tippat Luleåseger i alla möjlige kombinationer, utom, de som är möjliga i fortsättningen. Varför är jag förvånad över det?
Vilken härlig rubrik! (Den kommer nog vara kvar länge för den kan man använda till mycket smått och gott)
Apropå ingenting alltså... ser att Leksand leder över SSK med 6-1 efter två perioder. Micke P har gjort två av målen. Chans på hattrick alltså. Har han gjort något i MODO? (frågan riktas till de som är mer statistiknördar än jag själv är)
Jag kommer osökt att tänka på Olle Öst, ska bli kul att se hur de proffslösa föreningarna tacklar det här denna gång. (Läs: "Orättvist" på östgötska låter väldigt skojigt ;-)
Det jobbigaste med den här situationen är väl ersättningarna, jag hoppas att NHLPA har en redig stejkkassa, lite tungt för ES-föreningar att försöka hålla "levnadsstandarden" uppe för konsumtionshungriga 22-25-åringar.
Det bästa med den här situationen måste ju trots allt vara att chansen för att vi får hem en generation spelare för gott är gansla stor, de blir hjälpta att fatta det slutgiltiga beslutet s.a.s. Om de nu inte har blivit frälsta i nordamerikanskt leverne, förstås.
Wewillwintoday: Har inte tänkt längre än så själv. Skummade bara listan och tyckte den så tunn ut. Weinis var den jag tänkte närmast på utav modosvenskarna i NHL.