Sen måste jag säga att angående Patrik Sjöberg så är han nog elitseriens bästa domare. Alla matcherna jag har sett med honom genom åren, har varit jäkligt stabila insatser...
Wewillwintoday: Yes, så er den hjemme...4-1...MODO er lige pludselig meget stabile...det lover godt for resten af sæsonen...og Hirsch har vel fundet storformen frem på rette tidspunkt...herligt...
27.36 20 min MODO 30. HLINKA, Miroslav GA-MI 27.36 20 min DIF 29. MAGNUSSON, Mikael GA-MI 27.36 5 min MODO 30. HLINKA, Miroslav ROUGH 27.36 5 min DIF 29. MAGNUSSON, Mikael ROUGH 24.58 10 min MODO 14. HÖGARDH, Peter ABUSE
Wewillwintoday: Synes det her er lidt mystisk: ÖA skriver "och eftersom Modo börjat vinna borta är väl laget chanslöst den här gången..." Håber det er ironi...
Våra 2 bästa backar är sjuka idag. Lehtinen och Hedin. Enström har dock repat sig, och kommer spela. Janne Öberg går ner på backen med Enström, och Warg tar Jannes centerplats.
Så här ser det ut: 31. HIRSCH, Peter Goalkeepers 34. RIKSMAN, Juuso
Angående matchbilder från Malmö så har jag en teori (ej bekräftad) som kanske fråntar hockeylive ansvaret. Det var ju så att man hade ett visst arrangemang där i förra veckan som dels innebar att man draperade in bastupanelen med myspysigt mörkblått tyg, hängde upp spotlights och satte upp en sarg med en massa dyr reklam på.
Det arrangemanget krävde nog några mil optokabel som drogs fram och tillbaka i innandömet på "Is stadion", det var nog en hel del kontakter som drogs ur då också.
Förväntningar och förutsättningar, jag vet inte men om man lyckas göra ett inlägg som "snowstorm" gjort på dagens forum så har man antingen misslyckats med att få ut budskapet från MODOs sida om vilka realistiska möjligheter man har till nyförvärv, eller så är helt enkelt förväntningarna så pass höga från en del supportrar att det inte finns någon chans att leva upp till dem.
Jag har ju den rättrådiga och flåshurtiga inställningen att man ska vara medlem i en förening som man går ut och uttalar sig offentligt om. Dels får man ju "duktighetskvittot", men samtidigt ger man ju modoledningen möjlighet att sprida information om vilka förutsättningar och metoder man har att arbeta efter.
Jag har då fått tillräcklig information om varför det ser ut som det gör, dels genom att läsa Eklöfs och Blomqvists ledare i klubbtidningen, men också tidningsintervjuer och vetskapen om hur elitlicensen kommer att efterlevas.
Förutsättningen för ett nyförvärv under säsongen var hela tiden: a) Någon som drastiskt går in och förstärker en lagdel. b) Någon som definitivt har en positiv sportslig inverkan. c) Sportsliga inverkan måste vara antingen så pass stor att publiktillströmningen ökar eller chansen att ta sig ytterligare ett steg i ett slutspel ökar ganska rejält.
Fanns inte den spelaren så fanns inte den spelaren.
(Men går det att på något sätt förbättra kommunikationen mellan ledning och supportrar? Risken är ju i slutändan att gormarna går och skaffar sig medlemskap och börjar leka sthlms-klubb på ett årsmöte...)
- Det hela var i princip klart, men en mix av sociala skäl, hans tjej skulle studera och pengar till moderklubben, gjorde att han i stället valde att spela för Lukko Rauma, säger Bengt Hedin, sportchef i Modo.
Hedin hade faktiskt första tjing på Craig Woodcroft, som i stället hamnade i Linköping. - Vi sa nej tack, eftersom han knappast hade gjort Modo till ett bättre hockeylag.
Dessutom har nog Modo:s förvandling gjort att Hedin inte känt sig lika pressad att presentera något nytt. - Vi har haft många spelare som klivit fram på ett positivt sätt och glädjande nog har de "hittat hem" spelmässigt.
Jag vet inte om nån har påpekat det redan med det är ju faktisk 86:orna vi pratar om här, inte 87:orna :) Dom börjar på hockeygymnasiet till hösten dom... Dessutom "värvar" inte modo speciellt mycket tror jag utan som jag fattar det är det väl rätt många sökande...
I den kungliga hufudstaden råder ett behärskat lugn trots att förnedringens timma snart äro här. Gatorna äro tomma, adeln och borgarna inväntar fallet med ett stoiskt lugn och välfyllda konjakskupor. Höviskt låter männen inte sina kärestar veta vad som skola komma. Ett fåtal arbetargrabbar vågar flanera gatorna uppe på söder, de äro alla klädda i grönt och vitt men sjunger ändå lovsånger till den store Wernblom i hopp om att de skola bli skonade från möten med titanen. Klockan klämtar och ännu försökervi hålla upp humöret i denna ödets timma.