Jaha, vi pratar i skilda väderstreck - trodde att Chrizzter också hade blandat in rättvisa i sin kulturanalys. Chrizzter hade faktiskt ett rätt ikväll, även om det var ett något flummigt rätt.
Apropå klagomål på svensk hockeymedia och hur mycket man får ta del av sitt lag tänkte jag bifoga följande program för direktsända es-matcher i TV från säsongen 88/89.
Härliga tider, dessutom fick Radiosporten bara sända de två sista perioderna i varje match.
Säkert. Men ingen vet för killarna som sänder webradion har micken långt uppe i !"#¤%&...
är det kom igång så hörde man hur de sa:
Person i bakgrunden: - Vad var felet? Kommentator 1: - Vi hade gjort fel. Kommentator 2: - Vad skall vi säga? Kommentator 1: - Ingenting. Kör på. Låtsas som ingenting. Kommentator 2: - ...Här kommer Jönsson in över blå...
Bättre hade varit att säga som det är. Det har man förståelese för, men om man försöker låtsas som ingenting då är det riktigt, riktigt dåligt. Dessutom lyckas man tydligen sumpa det igen. P I N S A M T !!!!
Wewillwintoday: Nu menade jag självklart inte att jag tycker att Johansson ska vara bänkad. Läte lite fel det där. Det jag menade var bara att jag tror mer på Milo och hans kvalitéer, och att bänka ett sådant förvärv är inte särskilt bra för MODO. Han kommer nog att visa vad han kan...
Hlinka uppenbarligen inte alls fit for fight eftersom han inte finns med på startuppställningen... Observera att Johansson är bänkad och Milo spelar. Helt rätt tycker jag. (Nu väntar jag på påhoppen!)
3-6 blir det. Lehtinen gör sitt första mål och tredje formationen firar stora framgångar där Öberg x2 + Wennerberg scorar. Självklart hänger Pettersson och Wernblom en kasse var.
29. GREEN, Morten 17. WARG, Fredrik 12. ALMTORP, Jonas 4th Line 27. JOHANSSON, Martin
westerlind: Tänk att du förstår mig så bra. Werner ramlar från en pinne högre upp om han faller (blir sämre), Det kan bli ett hårt fall om han landar på isen.