"Vem är bäst i elitserien? Vem har bästa skottet? Vilken ishall är trevligast? Det är fler än Sportbladet som undrat om sanningen bakom elitserien. Nu har Sportbladet tagit reda på fakta – av huvudpersonerna själva. Samtliga elitserielag har deltagit i Sveriges största enkät om elitserien. Först ut i serien är Frölundas Jonas Johnson, som framröstats till bäste spelare i elitserien. Han fick nästan dubbelt så många röster som Thomas Rhodin, Färjestad, som kom tvåa i undersökningen. I morgon: Spelarna röstar fram elitserien mest överskattade spelaren."
Skojigt. Får mig att tänka på Sedinarna och Frölunda, av någon anledning.
Lumber Jack: Det är så låg nivå på det programmet att det är helt otroligt. 10 program gick åt att tjata om Brynäskrisen, nu väntar väl ytterligare 8 program med nya Linköpingkrisen...
Tänk om SVT kunde göra ett hockeykväll precis som de gör fotbollskväll. Det skulle vara guld värt för hockeyn.
Det mest tragiska med tv4-sporten är ändå att Johan Edvall glider runt och verkar vara överallt, han förstör inte bara hockeykväll utan även trav, tipslördag och precis alla andra sportevenemang som finns i tv4.
MartinSedin: Wilde har väl varit bänkad i 2 matcher i rad. Att han får chansen igen att visa vad han kan är väl inget konstigt? Kanske konstigt dock att det blev just på Milo och Johanssons bekostnad, men hellre dem än Enström och Hedlund enligt mitt tycke.
Wewillwintoday: Det var i alla fall 4 kedjor. Bakåt såg jag inte till varken #27 eller #16, men nån annan kanske gjorde det? En härlig kämpaseger i vilket fall.
Norrköping, ett fint gammalt MoDoit-fäste, av någon pappersmässig anledning. Skulle det sen visa sig att även någon medlem i Spånka NKPG har liknande hockeyböjelser så börjar man ju nästan nära ett hopp om frälsning för det gråblaskiga trance-näste som idag kallas "Ö-vik". Sen ska man väl aldrig underskatta möjligheten att hitta musikaliska plantor i reggae-nästet Skärblacka heller...:-)
Jag måste omvärdera det gamla gubbgänget Eldkvarn som var här på mitt jobb idag. Plura kom inrullande på mitt rum och ville skaka tass för att min Modohalsduk hängde från taket. Han och brorsan håller ju också på den röda armén. Ett förträffligt band således.
MartinS: Jag tycker att Antos ska få ett ASSIST för sin första snygga dragning som lurra bort hälften av försvararna å det grymmmmaste. Men han gjorde faktiskt 3:e assisten=) Skulle inte alla spelare som befinner sig på planen vid mål få ett assist?
Frisco: Nope, men däremot borde inte Antos få nån serru... men svensk statistik går ju inte o lita på... undra vilka virrpannor som håller i den egentligen. :/
knaskamilla: Har kollat matchklippet igen och ser vid MoDos 1-1 mål att Antos passar Hlinka som passar Werna som passar tillbaka till Hlinka som gör mål.
Borde inte Hlinka få ett assist han också då?=)
26.43 1 - 1 EQ MODO 30. HLINKA, Miroslav (9. WERNBLOM, Magnus 10. SÖDERBERG, Anders)
Hörrudu, det ska jag tala om för dig, att min granne tyckte minsann att det syntes på min kropp att jag tränar. Så det så!
Man kan förresten börja undra om det kanske är så att du till och med coachat Brithén i denna tangentbordsteknik? Att du är smygmodoit vet vi ju sedan länge, men du kanske har mer koppling till MoDo än vad någon kunnat ana...
Jag blir alltmer imponerad av Brithén. Först berömmer han Brynäs spel och nu det här: Äntligen en modern modoit. Fler och fler frångår nu det ergonomiskt förkastliga Lunarsprattlet, där alla fingrar hysteriskt fladdrar över tangentbordet. Fältstudier i Härnösand har påvisat att denna teknik orsakar återkommande dubbel- och trippelinlägg.
Att istället skriva med den nya ekonomiska tekniken som omväxlande använder två fingrar på varje hand ger finfina resultat i skrivhänseende och ger dessutom en stilig och vältränad kropp.
Det enda jag sa var typ att MODO måste rycka upp sig ang. bortaspelet, annars kan vi glömma slutspel... Och så är det ju...
Jag förordar ingenting. Jag participiterar på ett forum och har åsikter precis som alla andra. Jag känner mig påhoppad här... Det är ju inte precis som om jag har sagt eller gjort något som du kan ta illa vid. Självklart stöder man ett lag i motgång och medgång, och det är det jag gör. Mina åsikter är ganska säkert bristfälliga och irrelavanta(som du nog tycker), och ja (!), jag är en internetsupporter i den månen eftersom jag inte har råd att flyga till Ö-vik varje dag för att se matcherna. Jag ser dem på PPV när jag kan och åker till Scandinavium när de spelar här. Något annat val har jag inte just nu.