Det var inte i går man såg en RYON, och aldrig har jag sett en orange, bara gröna och blå. Lägg ut den på e-Bay, öppningsbud om minst sex siffror, $ alltså.
Fast jag har inte sett ngn i BB bära huvudbonad av FBK-slaget. Inte en endaste gång, faktiskt. Däremot var jag på en praktikplats en gång i tiden där ungarna klädde ut sig i sådana där mössor, med tillhörande tassvantar och tasstofflor, för att sedan spela djurteater.
Det är bara att ta sig en titt på idiotprogrammet Big Brother och det smått patetiska mode som verkar råda bland de mediekåta wannabetyperna i riket. Alla har huvudbonad på inomhus, den ena fulare än den andre. FBK-mössan torde vara en storsäljare.
Kan du inte ta reda på i hur stor upplaga de där souvenirerna sålts? Mest intressant vore det förstås att få veta hur många som går omkring med FBK-mössan (?) på huvudet.
Jag har för övrigt inte bestämt mig för vilken jag tycker är fulast än.
samjo: Jag röstar på #2. Jag tror aldrig att jag sett en fulare souvernir någonsin. Skulle man sätta in två sockerbitar under framläppen när man har denna på sig ser man ut som en blandning av Jesper Blomqvist, Mulle och Jonas Finn-Olsson.
Ähh... varför ska jag bedöma förresten? Jag låter er göra det istället. Ta en titt på den bifogade bildlänken "Fula hockeysouvenirer" och svara sedan med en siffra. Alla som läser detta får rösta, oavsett lagtillhörighet. Jag kommer att logga in här kring midnatt och sammanställa resultatet.
Vilken av de två souvenirerna är absolut fulast. En motivering är inte nödvändig men mottages gärna. Ett hedersomnämnande ges nämligen till den som kommer med den (enligt mig) bästa motiveringen.
Vid midnatt kommer en vinnare(!?) att koras. Ni har tills dess på er att hitta ett tredje alternativ. Om inget ytterligare har hittats under kvällen så är det mellan dessa två det står. Kan meddela att det är oerhört jämnt just nu. Båda är nämligen groteskt fula! :)
Vi får se hur jag tycker med några timmars distans till det hela... På återhörande.
Jag gissar på att han ska åka tåg inte så långt. Där gissar jag på att han ska umgås med minst en släkting, kanske i form av hans bror eller brorsdotter.
Känner på mig att Frölundatvillingen kommer att göra en stormatch i målet i kväll. Finns det bara några som anfaller med vilja och snabbhet så kan nog landslaget rycka upp sig och vinna.
Tippar att Wernblom är inblandad i något mål och de vinner med 3-2.
knaskamilla: Om man har gips på hela benet och får hoppa på kryckor i flera veckor (var det 4 veckor?) Sedan att man kallar det en spricka på benet eller brutit ben är vilket som.