1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546440 inlägg · 4161 ämnen
« · 2964308 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Vargen: "SLÄNG IN GÄSTRIN HÄVELID, VAD GÖR DU. SVERIGES BÄSTA SPELARE"

NuMo: .men maken till värdelösa kommentatorer har jag nog inte varit med om.. sömniga å trötta...

NuMo: Men måla de kan du fanimej bra!!! Gillade motivet från igår det är inte så lätt att måla me vattenfärg o få de snyggt!!🤣👏👏👏🇱🇸🇱🇸

dempa: Gör ingenting när det inte finns något annat att göra. Det är en dålig sträng.

Bad_Brett: Lite tragisk insikt att dessa juniorbackar troligen alla är bättre än Berglund.

NuMo: bakar och målar fjällbjörkar, du är en man med många strängar på din lyra 😄

Domsjö:

Var nästan livrädd för tjeckerna. Vi brukar ha svårt med dem och de imponerade mot kanadickerna.

Men nu tänker jag att gårdagens match mellan tjeckerna och knickerna handlade om vilket av de lagen som bäst kunde spela samma spelstil, typ. Kanada bara mal på i samma stil för de tycker de är bäst i världen på det.

Sverige anpassar ju sig till vad motståndarna kan tänkas vara och det ser ju bra ut.

dempa:

Hann inte se. Jag bakar. Blev nyss klar.

NuMo: Kul första "perre"! Bra tryck i åkningen och härlig intensitet!

NuMo: känns som det bör vara en tjeckisk utvisning nästa va.

Bad_Brett:

Själv tänkte jag: Vafan, blir det inte utvisning den här gången heller, innan jag förstod att jag förstod.

Loob måste ju prata och då blir det nog en del gibberish emellanåt.

Costanza: Jag gillar Josefin!

Bad_Brett: De vilar bara, Brettan! Sen gillar jag sås. Kryddig Bea och annat galet.

NuMo: Loop var väldigt imponerad av att inte Juustovaara vände hem för att försvara när det var avvaktande utvisning. Svartvadet-klass på den analysen.

dempa: Jo tack... lite skillnad gentemot Rundblads och Berglunds såsande. Och då spelade de lång match i går...

dempa:

Härlig uppföljning i den avvaktande utvisningen.

dempa: Du och jag hade nog hängt med..

Costanza: ruskigt tempo det är

Silly: Ingen saknade honom mot Löven. Vill MoDo dominera framöver måste de köpa och bänka halvfigurer.

Bad_Brett: In & Kötta, som MoDo måste lära sig.

Vargen: Hävelid verkar förstå vikten av ta sig in framför mål.

Silly: Utgår från att vi kommer vila honom de 4-5 första matcherna, är ändå en ganska stor omställning att komma från en så lång turnering.

Silly: Borde inte vara sliten fysiskt, kanske psykiskt.

Costanza:
Gästrin kommer att komma tillbaka med dålig form.
(Ganska lite matchtid)
Sedan brukar det oftast ta 2- 3 veckor innan spelare från JWM är tillbaka i bra form.
Dom är ganska sliten efter den urladdning som blir under en sådan här tunering.
Den sliter regält på dem...

Vilken jävla fest dom kommer ha om dom blir världsmästare, Det var länge sedan nu!

NuMo: Inte så negativ

Costanza:

Junior VM- Nu besudlar vi den matchen i den här tråden tycker jag.

Sv: Silly season
Willow: En på Twitter nyss

Ingen aning om hur mycket detta är att tro på
Uppladdat:

500x0-screenshot20260106-023533x.jpg

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
k1m: Är det Dusan från SVT kan han dra åt helvete. Värdelös typ.

Costanza: Kan Dosan och Hallam vara tyst.

Smurfen: Du var med hör jag. Polare skulle slåss, jag tittade bara på stora blanka bröst.

Costanza: Å då spelades Kornsjös nationalsång Live is Life överallt på parkeringen va ?

Domsjö: Skönt att vi vann! Vi är som på banan igen. Milton och förvärv på väg in också.

Modo4321: Ja, Milton Gästrin tycker jag varit bäst i MoDo, men detta är ju en högre nivå. Sen vet vi inte form och roll och annat.

Vargen: Är faktiskt lite förtjust i Eric Nilsson men jag förstår vad du menar. Han har inte vart superbra men inte gjort bort sig heller. Hoppas verkligen Lucas är 100% frisk nu så han inte går av efter halva matchen.

Domsjö: Jag borde då byta namn till Kornsjö Strand. En blondin drog i mig och skulle ha med mig in i skogen. Fattade ingenting..

Chamez: Absolut är han det. Det kan vara så, och jag må uppfattas som biased men mot ett så tungt lag som Tjeckien tycker jag det är fel att inte spela en sån som Milton, särskilt i en final, som är stark i närkamper och inte minst laglojal.
Eric Nilson har ju inte briljerat direkt, och då är han supertunn i jämförelse.

Vargen: Undrar om det är så att Sverige vill ha så mycket fart i spelet och det är därför han petas? Har inte stenkoll men Wilson Björck är väl lite rappare än Gästrin. Sen har inte Milton spelat i den bästa kedjan så han har inte visat sitt bästa heller.

Modo4321: Tre Kronor har postat lineupen, så det stämmer.

Vargen: Fyfan vad tråkigt om det stämmer… just i finalen också.

Sigge: Inte så konstigt att han är kall med tanke på den obefintliga chansen han fått och omgivning. Man väljer att peta en av de tyngsta spelarna mot det tyngsta laget i turneringen.

Vargen: Jag gillar Gästrin men tyvärr har han inte alls kommit upp i nivå den här turneringen. Ganska väntat att han blir petad

Tarasov: Gästrin petad i finalen trots att han varit med på massa intervjuer med media inför ikväll och sa att man ”måste kolla”. Trist som fan.

Costanza: Kör på denna!!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20260106-0122432.png

Från Hörnefors: Construct har jag inte hört tidgare. Det lät helt klart intressant så det blir till att lyssna in sig framöver.

Smurfen: Han var riktig glad som alltid. Skulle gissa att han hängde med tränarna m.m som ville säkert kika på Lampinen. Då dom ända är i trakterna för morgondagens match.

Lite ointresse info :

Mikkel Aagaard var å hälsade på gänget i MoDo klacken ikväll i Mora

Från Hörnefors: SOAD är inte direkt mainstream.

Hur som helst är jag väldigt glad över att vi kunde ta den där matchen så pass enkelt i tredje ändå. Det finns definitivt en tydligare spelidé numera. Även om man verkar ointresserade som vid Troja borta så håller man ihop det på ett bättre sätt.

Misstänker att både MoDo och Löven hade lite svårt att ladda om efter holmgången dock.

För övrigt är vi i praktiken trea nu.

Från Hörnefors: Den här är bra. (om man gillar modern hårdrock)
Förtjänar mer visningar.

www.youtube.com/watch?v=umsDogKXnZo&list=LL&index=14

« · 2964308 · »