Blake: När min bror var liten, hade han en klasskamrat som sa "Du är så dålig på allt!", varpå min bror svarade: "I sådana fall är jag väldigt bra på att vara dålig".
Detta stämmer väldigt väl in på Berglund. Han är faktiskt bäst på att vara sämst. Bäst i laget på att missa mål:
Blake: Jävla pisstränare som inte får ordning på detta laget som har väldigt bra spelare. Hafsigt och slafsigt, inga kedjor finner kemi. Slänger iväg passningar i panik.
Jag har kommit på mig själv med att kolla mer på mobilen än hockey medans Modo spelar. Det blir lixom så när det ständigt är fem själlösa koner på isen som yrar omkring och funderar på vad de ska göra efter matchen.
Modo-Målet: Ryktas ju att Rasmus Dahlins brorsa fick köra en rejäl genomgång med spelarna och liksom förklara vad som egentligen är viktigt att göra i ett PP. Vad som fungerar enligt statistiken.
Sägs ska ha varit ett "aha moment" för dem och något som kommer hjälpa. Men tyvärr ser jag det inte. Inte alls.
Heyerdal: Sånt osynk heeela tiden! Pucken som dansar över mottagarens blad, pass på skridskon, pass i midjehöjd, missförstånd i åkningarna. Ser ut som att vi knappt lirat 10 matcher ihop.
Zource: Ni som har varit med ett tag minns säkert att Olivia vad Bad Bretts favorit under många år innan Wilma tog över tiaran. Mitt favoritklipp var när hon filmade sin sommarträning när hon hoppade jämfota upp på en plint iförd kroppsmålade tajts. Hon hade placerat kameran i grodperspektiv så att man skulle få den ultimata vinkeln.
Det är sådana initiativ som får mig att älska damhockey.
Eftersom Bjerselius hann återhämta sig tillräckligt från sjukdom så väljer man att spela honom istället för Fitzgerald. Ännu en så kallad "vilomatch" för vår förstecenter med andra ord.
Smurfen: Luktar väl dunderflopp rakt igenom det här. Känns som att Fitzgerald är out hela säsongen men MoDo kommunicerar inte rakt och ärligt pga vill inte göra fansen missnöjda. Obs bara mina egna tankar, har inga uppgifter på detta.