Redigerad kommentar
Mano: Skinner var nog en riktigt billig värvning, men med Byström på bänken så förstår jag inte varför han spelar. Visst, de gånger han hinner slå ett snabbt pass så är han bra, men hans skridskoåkning och stundtals nonchalanta spel framför eget mål gör mig galen. Byström hade ju varit en investering inför nästa säsong, men Skinner är ju bara här ett kort tag och har inte varit lyckosam.
Visst är han ok offensivt, men inte mycket bättre än Cedergren och han har mil fram till Pöck, vilka båda är rätt bra skridskoåkare som kan reparera när det går på tok. Då blir ju Skinner en hel zon efter i hemjobbet:/
Frisco: Många undrar säkert, vilken domare har egentligen varit bäst den här säsongen? Jag har för er skull tagit reda på hur det ligger till. MoDos poängsnitt över säsongens 56 första tävlingsmatcher är 1,41 så allt över det får ses som positivt när det gäller val av domare. Fördel MoDo med kvällens domarval alltså. Men mer Kuben. Sjöberg och Rönnmark i den här kvartsfinalserien tycker jag.
Matcher | MoDo-poäng | Snitt | |
Thomas Andersson | 9 | 21 | 2,33 |
Marcus Linde | 3 | 7 | 2,33 |
Patrik Sjöberg | 9 | 20 | 2,22 |
Ulf Rönnmark | 5 | 11 | 2,20 |
Jan Hribik | 1 | 2 | 2,00 |
Tobias Björk | 10 | 17 | 1,70 |
Christer Lärking | 9 | 14 | 1,56 |
Thopmas Forsström | 6 | 9 | 1,50 |
David Bergman | 4 | 6 | 1,50 |
Mikael Sjöqvist | 6 | 9 | 1,50 |
Mikael Nord | 10 | 12 | 1,20 |
Sören Persson | 11 | 12 | 1,09 |
Mikael Holm | 3 | 3 | 1,00 |
Morgan Johansson | 5 | 5 | 1,00 |
Wolmer Edqvist | 7 | 4 | 0,57 |
Pehr Claesson | 5 | 3 | 0,60 |
Niclas Johansson | 4 | 2 | 0,50 |
Linus Öhlund | 3 | 1 | 0,33 |
Didier Massy | 1 | 0 | 0,00 |
Shane Warschaw | 1 | 0 | 0,00 |
Frisco: Men Hari sett? Janos får chansen ikväll!
62. Hari, Janos
19. Schremp, Rob
...äntligen!!!
Men varför Skinner? Och K-Fop tar Anderssons plats? Tycker Andersson gjort det bra, men satsar man mer defensivt i den kedjan ikväll?
Ni behöver nog vinna ikväll, annars blir det svårt att vända på serien.
Lycka till era jävla modorövar! ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
bisterfinnen:
Lysande spelide att stå stilla och titta på i egen zon!
Ahh! Vad frustrerande att se reprisen när Svensson gå bet på att räkna ihop 2+2 när skellefteå gjorde sitt senaste mål.
henkelainen:
Det är så otrolig skillnad i spelarnas sinnen mellan lagen vad det går ut på. Att göra mål, ta avslut. många av våra spelare skulle inte ens märka om det inte fanns en målbur att göra mål i, de har inte ens i sin vildaste fantasi tänkt att ta ett avslut ändå.
I skellefteå trollar man med knäna. En spelar mot fyra modoiter och den spelaren lyckas allt som oftast ändå ta ett rejält avslut, till Modoiternas stora förvåning.