Fy faaan vad underbart. Och vilken stämning i arenan. Bäst och värsta trycket sedan avgörande kvarten mot TIK 06/07. Tack som satan alla ni som bidrog, både i arenan och framför TV:n.
Nu jävlar är det fest. På söndag ska vi skrämma SkAIK ytterligare.
WOOOOOHOOOOO!!!!
mattias - 74:
MODO HOCKEY!
Nu krigar vi hem nästa borta.
Gorens Diving var det mest patetiska jag sett i Svensk hockey sedan Järnkrok vart helförlamad efter att ha krockat i 5 kilometer i timmen med en stillastående Tollefssen.
Fortsätt ligga nära och spela hårt och elakt på Jimmie Ericsson och Jocke Lindström så har vi stora chanser att fixa det här.
Gurra88:
Tråkig match? Spelade Brynäs idag med? Matchen var spännande och hade högt tempo, ibland undrar jag om du begriper dig på hockey eller om du är rentav korkad.
Redigerad kommentar
Don Quijote88:
Varför ska vi skämmas över att Kuben är en värdelös domare?
Redigerad kommentar
Gurra88:
Att släppa en utvisning i en slutspelsmatch är ingen skandal. Det är ett misstag.
En skandal är att upphäva en avvaktande utvisning och istället döma mål för det felande laget, och därefter försöka lösa situationen genom att visa ut en spelare som har fått sin klubba avhuggen.
Inte för att jag förväntar mig att du skall förstå skillnaden.
Gurra88:
Domaren kanske insåg sin tabbe när han missade Gorens filmning tidigare, och ville ge igen.
Hoppas f.ö Goren ramlar och bryter foten på vägen hem.
Gurra88:
MoDo är för bra. Motståndare lägger sig platt. Guldet skall hem till Ö-vik!
Gurra88:
Ja, den var solklar. Men när Kuben dömer kan vad som helst hända.
Monno:
Det sjuka är att MoDo lika gärna hade kunnat vara utslagna vid det här laget, men efter två billiga förlängningssegrar står det 2-2 i matcher. Detta måste vara mentalt jobbigt för Skellefteå.
Samtidigt har Tellqvist varit lysande och andrakedjan börjar äntligen komma igång. Skinner är inte i närheten av så usel som han har varit tidigare. Hoppas för vår del att Bellemare är borta några matcher till, jag tror att han är väldigt viktig för Skellefteå.
Tänk om MoDo kunde få ordning på sina special teams också, då skulle detta kunna bli riktigt spännande.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Dessutom var det ingen utvisning, Skröders klubblad har kontakt med pucken som Jimmie glömmer att täcka med kroppen och Skröder håller bara emot. Att Jimmie Ericsson ramlar spelar ingen roll, samma gäller som då man slänger sig och träffar pucken först innan motståndaren ramlar på en, Skröder räknas som puckförare.
Bra gjort av domaren!