1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505684 inlägg · 4102 ämnen

Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

« · 1478810 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Sawchuk:

Dessutom var det ingen utvisning, Skröders klubblad har kontakt med pucken som Jimmie glömmer att täcka med kroppen och Skröder håller bara emot. Att Jimmie Ericsson ramlar spelar ingen roll, samma gäller som då man slänger sig och träffar pucken först innan motståndaren ramlar på en, Skröder räknas som puckförare.

Bra gjort av domaren!

Kommentera

Fy faaan vad underbart. Och vilken stämning i arenan. Bäst och värsta trycket sedan avgörande kvarten mot TIK 06/07. Tack som satan alla ni som bidrog, både i arenan och framför TV:n.

Nu jävlar är det fest. På söndag ska vi skrämma SkAIK ytterligare.

WOOOOOHOOOOO!!!!

Kommentera

Sawchuk:

2 hemmatcher utan mål under ordinarie tid och ändå har 2-2 i matcher.
Nu går jag all inn på att Modo tar guldet,det verkar Kuben också ha gjort.
Kommentera

mattias - 74:

MODO HOCKEY!

Nu krigar vi hem nästa borta. 

Gorens Diving var det mest patetiska jag sett i Svensk hockey sedan Järnkrok vart helförlamad efter att ha krockat i 5 kilometer i timmen med en stillastående Tollefssen.

Fortsätt ligga nära och spela hårt och elakt på Jimmie Ericsson och Jocke Lindström så har vi stora chanser att fixa det här.

Kommentera

Gurra88: Sa jag att dom inte skulle skämmas? Det är väl upp till var och en att dra skämskudden över huvudet om man känner att man nu vunnit p.g.a en domartavla. Sedan är det ju graden av tavla också. Morgans var ett worst case scenario.

Tack för din uppmuntran, det värmer. Ja just det, nyss nämnde Morgan dömde vår match här igår och faktiskt kom han undan med godkänt. Även om kanske inte BIK Karlskogas fans tyckte det efter tvåan som Friberg avgjorde matchen på i förlängningen.
Kommentera

Gurra88:

Tråkig match? Spelade Brynäs idag med? Matchen var spännande och hade högt tempo, ibland undrar jag om du begriper dig på hockey eller om du är rentav korkad.

Kommentera

Gurra88: De faktum att du tycker det var en tråkig match och matchserie visar ju bara hur totalt brynäs kåt du är och att du kan noll om hockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hört på stan - Patrik Isaksson - På ruta ett donar ur högtalarsystemet i Saikbussen på väg hem åt Schtaan.
Kommentera

Monno:Hahaha. Lugn för fan. Konstaterar bara att en domartabbe avgjorde även eran match..
Kommentera

Gurra88: Ähh orka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag är iaf nöjd. Jag fick en pöck i skallen, men kvicknade till och fick sedan se mitt kära Modo avgöra.
Kommentera

Bad_Brett: Kuben usel? Han har en career season!
Kommentera

Gurra88: Jaja. Vi hör dig, vi ser dig.
Kommentera

Wayne Gresky: Vet inte hur många gånger jag skrev att det va en enorm domartabbe i vår första match. Det var väl endast Huge som inte tyckte det va nått fel med målet och efterföljande utvisning?
Kommentera

Gurra88: Hahaha men väx upp, matchen var ju otroligt underhållande. 
Kommentera

Don Quijote88:

Varför ska vi skämmas över att Kuben är en värdelös domare?

Kommentera

Hann Danielsson ens göra mål innan Brynäsare och Tikare kom in här och klagade på domslutet? Jag har ändrat uppfattning, ni är synska, dvs väldigt smarta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Skillnaden är att de flesta av oss kan erkänna att domaren gjorde fel och att det gynnade vårat lag, medan de flesta av brynäsfansen av någon knepig anledning måste bevisa att domaren gjorde rätt även om det är helt uppenbart att så inte var fallet.
Kommentera

Icing-Ove: Hahaha! Ni får vara tacksamma att Skellefteå är lika dåliga som er.. Oerhört tråkig match och matchserie överlag.
Kommentera

Bad_Brett: Skillnaden. Detta blir direkt matchavgörande. Därför har domartavlan jävligt mycket större betydelse. Förväntar mig att du inte ska förstå skillnaden
Kommentera

Gusse: Jag visade ju det i min domarsammanställning (som för övrigt fick noll tummar, era otacksamma jävlar... ;-) ), Kuben har varit lysande den här säsongen. På 11 matcher har MoDo nu skrapat ihop 27 av 33 poäng med Andersson vid pipan.
Kommentera

Gurra88: Du darrar på läppen, snart gnäller ni över MoDos styrka. Gnällgäng!
Kommentera

Dream Team: Jo , men det gjorde ju vi med. Det var en enorm domartabbe från domaren i våran första match också.. Varför ska inte Modofansen skämmas? kvalseriepack
Kommentera

Dream Team: Webbradiosnubben sa ingenting om det och han var lysande genom hela matchen. Korrekt Domslut med andra ord
Kommentera

Gurra88:

Att släppa en utvisning i en slutspelsmatch är ingen skandal. Det är ett misstag.

En skandal är att upphäva en avvaktande utvisning och istället döma mål för det felande laget, och därefter försöka lösa situationen genom att visa ut en spelare som har fått sin klubba avhuggen.

Inte för att jag förväntar mig att du skall förstå skillnaden.

Kommentera

Patrik Källstr: Fortfarande en domartabbe som avgör. En solklarare tvåa får man leta efter
Kommentera

Gurra88: Nu verkar det väl som om MoDosupportrarna i den här boken i efterhand har lite vett bakom pannbenet och faktiskt inser eller vågar erkänna att man vinner matchen mycket p.g.a att domaren inte plockade ut Skröder sekunden innan målet.
Kommentera

Icing-Ove: Haha skulle vara det isåfall. För mig får ni gärna gå vidare, även att jag inte tror det nånstans.. I de bästa av världar så får vi er i semi.. våra mumma för våran del
Kommentera

Gurra88:

Domaren kanske insåg sin tabbe när han missade Gorens filmning tidigare, och ville ge igen.

Hoppas f.ö Goren ramlar och bryter foten på vägen hem.

Kommentera

Gurra88:

MoDo är för bra. Motståndare lägger sig platt. Guldet skall hem till Ö-vik! 

Kommentera

Patrik Källstr: Håller med. Men bara lite roligt att det inte är domarskandal när det avgör era matcher.
Kommentera

Gurra88: Så slutspelet går till i år. Slå av hjälmfan på nån, gör sedan mål.
Kommentera

henkelainen: domarskandal.

Kommentera

Gurra88:Tomas Andersson som inte tar utvisningen.Det var väl även Andersson som gav oss straff senast?
Kommentera

Gurra88:

Ja, den var solklar. Men när Kuben dömer kan vad som helst hända.

Kommentera

Var absolut ingen utvisning på den! Stå på skridskorna! ;)
Kommentera

Bad_Brett: Solklar utvisning i ett matchavgörande läge. Domaren vågar inte ta den. Hade inte englund ett möte med domarteamet?
Kommentera

Monno:

Det sjuka är att MoDo lika gärna hade kunnat vara utslagna vid det här laget, men efter två billiga förlängningssegrar står det 2-2 i matcher. Detta måste vara mentalt jobbigt för Skellefteå.

Samtidigt har Tellqvist varit lysande och andrakedjan börjar äntligen komma igång. Skinner är inte i närheten av så usel som han har varit tidigare. Hoppas för vår del att Bellemare är borta några matcher till, jag tror att han är väldigt viktig för Skellefteå.

Tänk om MoDo kunde få ordning på sina special teams också, då skulle detta kunna bli riktigt spännande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Två raka Sudden segrar är så jävla viktigt för självförtroendet också!
Kommentera

Grattis :-)
Kommentera

Bad_Brett: Ja den där bjuder Goren på;-)
För jävla härligt!!
Kommentera

Tripping? Pyttsan! Skröder spelar på pucken.
Kommentera

Vinnaren i denna serie tar Sm guld!
Kommentera

Patrik Källstr:

Karma för Gorens filmning.

Kommentera

Dream Team:Ska dom inte skämmas? Eller vad säger du?
Kommentera

Tycker Sudden borde spelas om, inte alls rättvist
Kommentera

Danne93: Rätt klar tripping, ja.
Kommentera

yaqop: Fast visst kändes det som en ganska klar utvisning?
Kommentera

yaqop: Var en tripping va?:)
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAA !!!!
Kommentera

« · 1478810 · »