{10015}: tydligen så passar det att ta i när det är 2min kvar av perioden. Vi ska ha tur att vi inte ligger under. Maken till nonchalant spel o duttande i kombination med att man gick hockey fick AIK att vara överlägsna.
Men sista 2 ger mig lite hopp. Men kan man inte få in i spelarna att man faktiskt måsta ta i och kämpa så kommer vi inte spela final. För så som spelet såg ut nu i 2a vinner man inte många matcher med.
Problemet är snarare att modo inte insett att det är slutspel och nivån är skyhög. Vi får börja hålla fast och grisa vi med om vi vill ha någon chans i duellerna, inse att vi måste vara snabb till puck och röra på fötterna för att inte fastna.
AIK spelar slutspelshockey och har förstått nivån, vi är inne i seriespel än.
Confusius: Jag tror inte att det finns något annat lag som inte tagit timeout och lugnat ned spelarna. Vi tar ju gigantiskt djup där våra backar är en hel zon för långt hem så de kan enkelt spela upp Vi är extremt passiva i försvarsspelet och nonchalanta, samtidigt som skridskoåkningen är under all kritik.
Basti: Det är två saker som gör mig orolig, det första är att det ser ut som att alla åker omkring i pjäxor. Det andra är att det är som en jäkla hönsgård i egen zon.
Sigge: jadu, inte ser han ut som en målvakt som kommer ta oss till SHL. Men elakt att döma han efter så här kort tid. Speciellt då han knappt haft något att göra tills modo valde att dra ner på tempot o göra allt dubbelt så svårt.
Men vad är det för jävla duttande och fummel. Dags att ryta till nu Karlin.
Det kan helt enkelt inte vara en slump att vi gjort så enormt många svaga 2:a perioder den här säsongen!