Jag slog över till lövenmatchen och det första man ser är glädje och skratt trots att ett mål just blev bortdömt. Hur kan det alltid vara så att Björklöven alltid känns som mer harmoniska och ”bättre” lagbyggen än oss? Under försäsong pratas det alltid om att vi köper så jäkla välscoutade spelare som ska vara bra karaktärer och även funka i omklädningsrummet medan vi samtidigt vill tro att löven köper allt som är till salu och hoppas att det ska bli bra, men i slutändan har vi alltid ett psykologiskt underläge pga deras ”lagkänsla” och spelglädje (trots att dom har en av Sveriges mest osympatiska tränare), är det vattnet?
Ben Perrault: AIK är lite av ett beigt lag som bara bemödar sig med grishockey mot Djurgården också. Tycker det är mycket av deras tama snäll-hockey som färgar matchbilden också. Känns som att det sett ut såhär hela säsongen mot dem.
Vi borde kunna ta tag i taktpinnen och få matchen dit vi vill på ett tydligare sätt.
KB: Det här blev precis som jag trodde. Kramp, nonchalans och avsaknad av ödmjukhet. Vi kommer undan med en seger tack vare en grym målis. Hur ska vi ens överleva en kvartsfinal när vi är utspelade mot det 10:e placerade laget ☠️
Jan-Erik : Det var många som såg väldigt nervösa ut ikväll. AIK vann alldeles för många kamper där ute. Starkt å stänga matchen i 3e efter den bedrövliga 2 perioden. Ner med axlarna å gasa på söndag!
Men ja, förväntar mig de första 10-12 minuterna av dagens match över en betydligt större del av match 2 om det ska leda nån vart. Riktigt fint att se när vi väl kommer upp i nivå.
Jag såg J20:s match i pausen. Där har man verkligen gett upp. Tycker vi ska låta Umegård spela med A-laget, i en kedja med Helmer och Theo som absolut gjorde vad de skulle ikväll.
{5647}: AIK gjorde en väldigt bra match. Får se om vi får ångra att vi inte valde Västerås som jag tycker har ett baconpsyke speciellt mot oss. Men det är väldigt svårt att sätta en guldstjärna på en i vårat lag ikväll? Älskade att se Vela och Pettersson som verkligen vet hur man ska spela i ett slutspel. Näsén är så långt ifrån en slutspelsspelare som det går att bli.
{7639}: Vi vann den första svåra matchen mot ett lag som är i matchtempo. Självaste Skellefteå klarade inte av det igår i motsvarande situation. Stark av oss.
{9682}: Gillar AIKs tränare. Blir bra matcher detta med respekt mellan lagen! Inget överdrivet heller. De kunde flippat ur när vi sköt och deras målis tappat masken
henkeiskogen: skulle säga att han drar på sig spelare o konstant tappar pucken. Hade han lärt sig när nog är nog med dribblande så skulle allt va mycket bättre. Stånga betongvägg med enbart keps på är ingen vinnande taktik.
henkeiskogen: Fast poängen med att dra på sig två-tre spelare måste väl vara att passa någon av de som blir fria. Inte dribbla tills man tappar pucken. Då blir det bara kontraproduktivt
19MoDo21: Chilla med sågen ang Niederbach. Han flrsöker visst det. Pucktapp, ja men han drar på sig 2-3 spelare genom att våga hålla den och skapar mycket yta åt övriga i kedjan...
Hände det något med Woods? Såg inte han på slutet och inte på isen när dom tackade, eller är det någon annan som såg han?