Gavelo: Varför valde vi inte Bofors? Vi krossade dem totalt sista matchen och skulle förmodligen gått rent med 4-0 i matcher med tanke på hur dem spelar. Hjärnsläpp deluxe
Heyerdal: AIK verkligen skjuter in puckarna när dom gör mål. Vill ha många mer skott från Modo och skymning framför målvakten. Min otäcka känsla visade sig tyvärr vara rätt
Gavelo: Vi hade förlorat mot alla lag när vi spelar såhär och har en målvakt som läcker lite för mycket.
Men, det hade nog som vanligt varit smart att ta timeout när de fått momentum, men det är väl samma sak med Näsen att skjuta som Karlin att ta timeout.
Det känns som denna match kommer Aik att vinna, tycker inte jag ser något som talar för oss mer en att det bara står 2-2. Vi har inte marginalerna på våran sida ikväll sedan har vi spelare som Sveningsson som tar idiot utvisningar. Aik däremot har en sådan här lväll där man har den där lilla extra turen med sig.
Gusse: Solklar utvisning där. Jag tycker att varit fruktansvärt blöta den här perioden. Som vanligt tycker man att coacherna borde tagit en timeout för att få igång laget, men man bara rullar på trots att det ser ut som det gör.
{10015}: Näsén har nu vrängt sig ut och in. Det kanske vi kan ha nytta av i nästa PP.
Löjlig utvisning på AIKaren, men vi behövde bryta vårt usla spel så det var bra. Vi har ju knappt varit utanför egen zon i andra perioden, det är så mycket passivitet och filmjölk i armarna.