puffe: Varit inne på detta tidigare. Men återigen, varför har vi tagit bort viljans vackra namn hymnen innan introt? Sjukt mäktigt och bygger enorm stämning. Någon som vet orsaken? Vi måste återinföra den.
Gavelo: Näsen växer när vi leder med 3-4 mål. Men han ser tungsint ut när det är jämnare.
Skön vinst och 'tomtetimeouten' var Aromat på falukorven, pricken över ' i '. Riktigt bra match av oss. Och med den timeouten är vi nog med direkt på måndag!
Confusius: jag bagatelliserar inte det på något sätt! Jag säger bara som det är. Blomqvist är ju en idiot till tränare som talar om för sina spelare att spela fult. Det säger ju en del om hans desperation och vilken tränartyp han är. Spelarna är ju människor de med! Tror definitivt inte att en spelare avsiktligt skulle gå in och hugga sönder någon och riskera kraftiga böter och långa avstängningar. Det han menar är att gå ut och jävlas med dom. Ta en fight osv.. även om det KAN resultera i att någon blir skadad.
Det är sjukt tråkigt att han ska vara så desperat att han tar den vägen. Det är låg klass och helt onödigt i mina ögon men som sagt jag tror inte att det är så ovanligt som alla tror. Men de flesta kanske inte säger det helt öppet till hela laget
Tarasov: Kan bara hoppas att han avsätts som tränare, tror inte styrelsen står bakom hans uttalande under matchen. Det finns inga förmildrande omständigheter.
Klåparna: Jag skulle aldrig någonsin uppmuntra till något sådant. Sedan tycker jag fortfarande att Rahimi flera gånger medvetet skadat andra spelare. Den på Albano är tyvärr endast för att göra illa honom. Därför hoppas jag att Rahimi slutar spela hockey för vi ska inte ha sådana idioter på isen.
Silly: man kan ju inte bli avstängd för den där slashingen/efterslängen. Det är ändå slutspel. Sen kan det aldrig vara rätt att förstärka situationer (lite osäker på vilken situation du syftar på). Svensk hockey har ju ett gigantisk problem med filmare och det är uppenbarligen svårt för domarna att beivra det.
puffe: grattis till segern, vill bara säga att jag och de AIK jag känner tar avstånd ifrån Blomkvists utspel som direkt bedrövligt, han hetsar redan adrelinstinna redan överkörda spelare på ett fegt sätt.
bollan123: Haha! Så nu handlar det om att eftersom Rahimi inte blev dömd enligt vad vi tycker så skall vi utgå från det. Patetiskt.
Att spela på gränsen , men inte över den, även om det är smutsigt kanske är AIKs enda chans att störa MoDo som är bättre. Det kanske vore bättre för oss att de redan innan förklarar för alla att vi är bättre och att de därför ger upp, eller ställer upp med juniorerna.
NuMo: Fast vad fan spelar det för roll egentligen? Rahimis jävla tackling anmälde inte domarna heller utan det var Västerås jävla läkare som gjorde det. Var den okej tycker du? Det skickar verkligen inte bra signaler till spelare, sponsorer eller fans om man går ut och säger att vi "redan har förlorat matchen så spela bara fult nu"
Tarasov: Ganska billig förklaring, ganska låga krav för förklaring för att kalla det fair. Det är iaf rimligt att kräva att en tränare kan hantera känslor och frustration bättre än folk här och på twitter. Man kan inte säga och göra vad som sen bara skylla på att man var frustrerad eller arg och hitta på att de var fel ordval. Har man så kass impulskontroll får man iaf äga sitt misstag och lära av det. Han tog istället en 2 min för miscounduct med, han är inte ångerfull över vad han sa snarare för det eventuellt kan få konsekvenser han inte gillar.
Menar det är en anledning att folk med sådan impulskontroll är på twitter och inte i bås eller på isen.
Tarasov: förmodligen blev han påverkad av adrenalin/stundens hetta. Då kan det mesta komma ur ens mun.
Alltid tyckt Blomqvist vart en vettig tränare, så köper hans förklaring halvt nu i efterhand. Blev förvånad när han sa de orden i time-outen då jag aldrig sett honom som en Gath-typ.
Chamez: Jag tror att de flesta säger spela hårt, spela tufft och smäll på så fort ni får chansen. Att specifikt säga spela fult och smutsigt är någonting helt annat.
KRM: Haha, var lite orolig att dom skulle bomba in 9-3, men blev ett klassiskt finalresultat från 1979. Man borde satt 1000 kronor i stället för 10 bara, men sånt är livet
Blake: Alla tränare är väl en kraftig överdrift! Men det är nog inte så ovanligt att de drar den taktiken för att störa motståndarlaget. Det är inte för att skada någon även om det kan hända.
Hoppas Blomqvist får sig en avhyvling åtminstone, en sak att uppmana spelarna att spela hårt, att uppmana till att spela fult bevisar bara hans enorma baconpsyke och omognad som ledare, smutsig råtta är Blomqvist, grattis till segern modoiter, slå ut dom här nu!
youtu.be/6w-uHsWzj9s