ria-ra: aha! komentatorerna är blinda. det är därför det blir tyst i bland och det är därför dom inte säger vad spelarna gör med pucken. tolken ska ju berätta för dom först.
Frisco: Där borde det väl finnas plats för Stefan Mählquist, antar jag. Läsa böcker i radio måste ju vara trevligare om man sitter i en regnbågsfärgad soffa
ria-ra: tony mårtensson tycks komma hela vägen ut i kväll.. hoppas han är en sådan som bara kan en gång samma kväll. i armhålan kom han visst.. konstigt. vilket hål är det? sexan?
Frisco: Du som är duktig på Svenskfinska. Heter det "hörnena"? De säger att Linköpingspelarna lite lättvindligt kommer in från hörnena. Jag går rakt ont i knänen när jag hör det.
NuMo: jag sitter i rummet bredvid mitt datorrum och lyssnar på webradion medans jag fixar med en tv. trodde jag skulle få höra något om matchen men dom rabblar bara upp namn ur telefon katalogen. eller är det namnet på den som har pucken dom säger? varför säger dom inget om vad namnen gör med pucken?
MuNo: Jag är imponerad av dig och Salle som är så duktiga på Tjeckoslovakiska att ni vet exakt hur ord på det språket uttalas. Själv har jag ingen aning om vad som är rätt och fel. Salle har väl läst på nån godisburk medan du läst på nån ölburk kanske?
Salle: Jävringen vad svårt vi har det ikväll. Jag hade iofs. inte förväntat mig något annat, men hoppats, det hade jag. Skall man fortsätta att hoppas?
Kul. Fick ett snabbt svar i alla fall. Det kanske ordnar sig....
Ska se om vi kan nå pojkarna! / Janne
2005-12-06 19:16:18 >>>
Linköpingskommentatorerna har antagligen lässvårigheter. De kallar Modomålvakten för Krish-n-an, när han heter Krizan. Jag utgår ifrån att det är ett webradiofel eftersom båda kommentatorerna säger samma sak. (Minst en av dem är väl läskunnig.)