Forwards: 13 Mattias Weinhandl, 39 Per Svartvadet, 21 Peter Forsberg
12 Daniel Sedin, 17 Fredrik Warg, 15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg, 40 Magnus Gästrin, 27 Alexander Steen
29 Morten Green, 4 Jan Öberg, 22 Joakim Lindström
Kommentar Den här spektakulära säsongen i elitserien verkar inte hemmaplan ha lika stor betydelse som tidigare. Något som sju bortasegrar av de senaste tolv i serien visar på. - Så är det nog, säger också Kent Forsberg, MODO Hockeys head coach. Det är med tillförsikt vi åker bort på två bortamatcher nu.
MODO Hockey har Malmö borta torsdag, Linköping borta lördag och totalt fem matcher på bortaplan av de sju som återstår innan juluppehållet. - Vi har tagit många poäng borta tidigare i höst så den banan ska vi kunna fortsätta på, säger Kent. Vi får se på det positiva och i de två senaste matcherna har vi ändå fått ordning på försvarsspelet riktigt bra.
- Borta kan det också emellanåt vara lättare ha det tålamod som krävs för en bra defensiv.
- Av vad jag hört är det helt utsålt i Malmö och det betyder en härlig inramning. Då brukar vi trivas. Vi tittar definitivt inte på tabelläge eller annat utan räknar med en mycket tuff match nere i Skåne. Vi är förvarnade efter uddamålsvinsten hemma och nu har ju också Malmö förstärkt bra sedan senast. - Nej, nu gäller det att vi knaprar på och tar några poäng så vi får lite lugn och ro i lägret.
Noterbart om laget Lars Jansson (knä) och Henrik Sedin (brutet finger) skadade och ur spel. Sedin tar stygnen på lördag och kan, som det ser ut, spela med ett specialskydd mot HV hemma på tisdag. Mattias Timander magsjuk i går onsdag, men hoppfull om spel i Malmö.
Att jag pratade om ditt obefintliga viljande och kunnande trodde jag var självklart, men å andra sidan här handlar det ju från din sida om att vilja missförstå det som skrivs, istället för att kunna missförstå det.
Poffa: Det är möjligt att han är den största syndaren. Det kanske är så att man har lyckats utveckla spelarna till ett kollektiv äntligen. Tyvärr genom att alla som har någon typ av spetskompetens sjunkit till de andras nivå. Eller så är det så att ord från tränare inte biter på det här laget, jag tror fortfarande inte att man blir bättre utan tränare och coacher.
Nä, nu anlitar vi Tedenby Städ AB för att städa ur några spelarskåp i omklädningsrummet, hyr in Pirro på konsulttaxa så att vi klarar 8:e plats i tabellen och tejpar klart Sakics nyanlända klubbor.
Wow, 2 mål nu på 8 perioder och tangerat facit med förra säsongen efter lika många omgångar.
NuMo: Det måste ju till nåt jävlar anamma för detta glidarspel funkar ju sämre än en spark på midsommarafton. Det ser så lojt och slappt ut så man tror att hela laget fått en semesterklausul inskrivet i spelarkontraktet.
Konstaterade just tillsammans med Lumber Jack, att Modo knappast har gjort något mål på målvaktsretur i år. Man har ju knappt varit framme på någon retur över huvud taget. Ingen vill ha med det området att göra och att skicka fram den som skall skjuta -Muir - ter sig bara patetiskt.
Synd att inga passningar från Foppa duger för Modospelarna. Warg fri och öppet mål och han väljer att skjuta utanför. Sen händer det vanliga nuförtiden. Öppet bakåt, tre chanser för Malmö och mål tillslut.
Nej, det ser ut som att vi kommer att få ta ut målvakten i slutet igen. Jag antar att det gäller alla lag i sverige oavsett vilket det är.
Poffa: Nåt måste göras från kavajisarnas håll. Bänka nån, vaska runt, gorma skrik och engagera (fan vad man saknar Bäckis ibland) er i båset så att spelarna vaknar.
NuMo: Klart man inte kan gör mål på nån retur. För att göra det så måste man ju stå "parkerad" på Holmström-vis precis i ansiktet på målisen. Men det skulle ju göra ont att stå där och ta emot stryk och det vill ju ingen. Ta hem Wennerberg och "skrädda" ihop lite skydd och hota med Löven igen om han åker därifrån. Eller säg åt nån av de lojala lagspelarna (ex Öberg*2) så står dom nog "gladeligen" där.
Det känns nästan bra att malmö fick göra ett tredje i tom bur och att Modo inte fick göra något mål. Man är faktiskt inte värda det. Man börjar fundera på om Modospelarna spelar mest för att få se elitseriehockey från första parkett. Sedin är utan sin broder en högst medioker spelare, men ingen får godkänt enligt mig. Forsberg har en formsvacka och eftersom de andra inte vill ta några initiativ för att överglänsa honom så blir de ju också tvungna att ta sig en formssvacka. Pinsamt. Salo får bli godkänd ändå trots att jag inte gav någon godkänt nyss.
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard
33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.
Extraback:
6 Tobias Enström.
Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg
12 Daniel Sedin,
17 Fredrik Warg,
15 Andreas Salomonsson
18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen
29 Morten Green,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström
Kommentar
Den här spektakulära säsongen i elitserien verkar inte hemmaplan ha lika stor betydelse som tidigare. Något som sju bortasegrar av de senaste tolv i serien visar på.
- Så är det nog, säger också Kent Forsberg, MODO Hockeys head coach. Det är med tillförsikt vi åker bort på två bortamatcher nu.
MODO Hockey har Malmö borta torsdag, Linköping borta lördag och totalt fem matcher på bortaplan av de sju som återstår innan juluppehållet.
- Vi har tagit många poäng borta tidigare i höst så den banan ska vi kunna fortsätta på, säger Kent. Vi får se på det positiva och i de två senaste matcherna har vi ändå fått ordning på försvarsspelet riktigt bra.
- Borta kan det också emellanåt vara lättare ha det tålamod som krävs för en bra defensiv.
- Av vad jag hört är det helt utsålt i Malmö och det betyder en härlig inramning. Då brukar vi trivas. Vi tittar definitivt inte på tabelläge eller annat utan räknar med en mycket tuff match nere i Skåne. Vi är förvarnade efter uddamålsvinsten hemma och nu har ju också Malmö förstärkt bra sedan senast.
- Nej, nu gäller det att vi knaprar på och tar några poäng så vi får lite lugn och ro i lägret.
Noterbart om laget
Lars Jansson (knä) och Henrik Sedin (brutet finger) skadade och ur spel. Sedin tar stygnen på lördag och kan, som det ser ut, spela med ett specialskydd mot HV hemma på tisdag. Mattias Timander magsjuk i går onsdag, men hoppfull om spel i Malmö.